اخبار تکنولوژی ، آموزشی ، تجارت و سفر

۲۴ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

کانال میدی تولوز از جاذبه های گردشگری فرانسه

کانال میدی تولوز

Du Midi

کانال میدی تولوز قدیمی ترین سازه های بشری در فرانسه است. این کانال حدود 240 کیلومتر درازا دارد و از بلندترین کانال های فرانسه به شمار می رود. این کانال منظره بسیار شگفت انگیز و چشم نواز دارد.درختانی که در دو طرف کانال قد بر آسمان برافراشته اند، زیبایی فوق العاده به این کانال پیر بخشیده اند. کانال du Midi یکی از آثار میراث فرهنگی یونسکو به شمار می رود و از جمله زیباترین و دیدنی ترین آبراه های فرانسه و سراسر اروپاست. کانال du Midi میان محلی ها و فرانسوی ها بیشتر با نام کانال «میدی» شهرت دارد .

کانال میدی تولوز

هدف اصلی ساخت این کانال که از دیدنی های اروپاست، اتصال دو دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس بوده است. این کانال همچنین با رودخانه گارون در Etang de Thau نیز در ارتباط است. کانال du Midi و کانال گارون به کانال Deux Mers  شهرت دارند. این کانال در واقع اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه را به هم وصل می کند. پروژه ساخت du Midi به قرن 17 میلادی بر می گردد. این کانال حدود 90 پل دارد. بلندترین بخش کانال از سطح دریا حدود 190 متر است. کانال میدی جمعا 328 سازه مختلف دارد. این سازه ها نه تنها ‌پل بلکه سد، پل و تونل نیز هستند. شن ریزی این بنا در طول تاریخ بهبود یافته است و در حال حاضر حدو د 40 قنات در این کانال وجود دارد. این کانال مسیر بسیار طولانی را طی می کند و در طول مسیر خود از مکان های مختلف می گذرد.

کانال میدی تولوز
کانال میدی تولوز

مسافرت به تولوز بسیار آسان است، مسافران می توانند با توجه به بودجه خود از هر سه مسیر دریایی، هوایی و زمینی برای رفتن به آنجا کمک بگیرند. کانال du Midi بسیار مورد توجه دوچرخه سواران است. ساحل کانای نیز برای پیاد روی بسیار مناسب است و افراد بسیار در آنجا از مناظر زیبا لذت می برند. بنای این کانال بسیار قدیمی است و به دلیل همین قدمت و کهنسالی، افراد بسیار در دنیا مشتاق دیدن آن هستند. این کانال بلند و قدیمی، طراحی و معماری بسیار زیبایی دارد. ابتدای بنای این ساخت از تولوز شروع می شوود به همبن دلیل آن را متعلق به این شهر می دانند. اگر با تور اروپا و یا تور فرانسه سفر می کنید و می خواهید از دیدنی های فرانسه لذت ببرید، به شهر تولوز رفته و از کانال میدی دیدن کنید.

کانال میدی تولوز
کانال میدی تولوز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

برج طلایی سویل اسپانیا

برج طلایی سویل اسپانیا

Torre De Oro

برج سویل یک قلعه تاریخی در شهر سویل اسپانیا است که قدمت آن به قرن 13 میلادی برمی گردد. به دلیل طلاهای به کار رفته شده در بالای آن ، به این قلعه برج طلایی می گویند. البته برخی از مردم اعتقاد دارند به دلیل این که در زمان های قدیم، گنجینه ها و طلاهای سرزمین نوپا(آمریکا) توسط کشتی ها به این قلعه حمل و آورده می شدند، به آن برج طلایی می گویند. دلیل اصلی ساخت این برج توسط مسلمانان و بربرها، کنترل دسترسی به شهر سویل از طریق رودخانه «گادالکوئیور» بوده است. این برج یکی از دو منطقه ای بوده است که در آن زمان راه ورود بیگانگان به سویل را می بسته و در واقع حکم کنترل کننده رفت و آمدها از طرف رودخانه را به عهده داشته است.

برج طلایی سویل اسپانیا

free-vector-rpg-map-symbols-tower-clip-art_110415 برج طلایی که از دیدنی های اروپاست، سه طبقه دارد. بالاترین طبقه این برج در سال 1760 میلادی ساخته شده است. برج طلایی، میان اسپانیایی ها با نام های «تورِ د اورو» و «تورِ دل اورو» شناخته می شود.این برج در قرن ۱۶ میلادی به تدریج در حال تخریب و از بین رفتن بود. بعدها نیز در زلزله سال ۱۷۵۵ میلادی نیز به طرز بدی آسیب دید. در سال ۱۷۶۰ میلادی، طبقه جدیدی به برج اضافه شد و  تعمیرات و نوسازی روی آن صورت گرفتند. در سال های میانی از آن به عنوان زندان و همچنین محل نگهداری گنجینه هایی که توسط ناوگان هند در طول سال ها به آنجا آورده می شدنیز استفاده می شد.

برج طلایی سویل اسپانیا

free-vector-round-tower-clip-art_110219_round_toweبرج طلایی سویل همچنین به عنوان کلیسای کوچک و بازار باروت به صورت های مختلف در قرن 14 میلادی استفاده می شد. رج طلایی سویل همچنین به عنوان کلیسای کوچک و بازار باروت به صورت های مختلف در قرن ۱۴ میلادی استفاده می شد.«تورِ د اورو» در نزدیکی کلیسای جامع، برج گیرالدا و میدان گاوبازی مائسرانزا قرار دارد. اگر می خواهید با تور اروپا و یا تور اسپانیا سفر کنید و دیدنی های اسپانیا را از دست ندهید، پیشنهاد ما به شما سفر به سویل است. برج طلایی در همه روزهای هفته به غیر از دوشنبه برای بازدید عموم باز است. در روزهای سه شنبه، ورود به این برج رایگان است. از سه شنبه تا جمعه، از ساعت 10 تا 2 بعداظهر باز است. روزهای شنبه و یکشنبه نیز از ساعت 11 تا 2 بعدازظهر باز است.

برج طلایی سویل اسپانیا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

مارسی شهر قایق ها و کشتی ها

مارسی

مارسی یکی از بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای فرانسه، سومین ناحیه اقتصادی و نخستین قطب صنعتی و تجاری جنوب فرانسه است. باید گفت مارسی، بزرگ ترین بندر اقتصادی دریای مدیترانه است. آثار موجود در موزه مارسی نشان می دهند که مارسی ابتدا فقط محلی برای تجارت های کوچک و رفت و آمد دریایی بوده است. بندر مارسی در نزدیکی پایتخت کشور فرانسه، پاریس قرار دارد. این شهر بیشتر به دلیل بندر تجاری خود که شهرت دارد که در اقتصاد کشور فرانسه نقش پررنگی ایفا می کند. این شهر با ارتباط تنگاتنگ و مداوم خود با دیگر شهرهای دنیا، نقش بسیار مهم و کلیدی در اقتصاد کشور فرانسه دارد.


firefox_screenshot_2014-11-23t12-53-29-650z-qpr مارسی شهر‌ی‌ست که همه چیز را با هم دارد. شهر آفتاب و دریا و طبیعت و فرهنگ است؛ شهر کوچه‌های باریک و دوست داشتنی و ساختمان‌های قدیمی اروپایی‌ست؛ شهر پژوهش و شهر دانشمندان است؛ زادگاه بسیاری از شخصیت‌های هنر و ادبیات فرانسه و یک بندر شلوغ است با رفت و آمد کشتی‌ها و قایق‌ها و لنج‌ها. مارسی شهر ورزش است. نه تنها تیم فوتبال المپیک مارسی از معروف‌ترین تیم‌های فرانسوی‌ست و فروشگاه‌های آن در همه جای شهر پراکنده است، بلکه دوچرخه سواری، گلف، تنیس و غواصی نیز برای مردم مارسی به اندازه فوتبال مهم‌اند.


firefox_screenshot_2014-11-23t12-52-37-200z-qpr مارسی یکی از پرجمعیت ترین شهرهای کشور فرانسه است . اگر با تور اروپا و یا تور فرانسه سفر می کنید و می خواهید دیدنی های فرانسه را ببینید ، یک سفر کوتاه به مارسی بروید. جمعیت این شهر ساحلی حدود 1,420,000 نفر است. بیش از یک میلون نفر در سال از شهر بندری مارسی دیدن می کنند. مارسی مثل خیلی شهرهای فرانسه نه چندان گران و نه چندان ارزان است.  شهر مغازه‌های رنگارنگ و مراکز خرید نیز زیاد دارد که اگر فصل حراج باشد، خرید، می‌تواند در کنار تمام تفریحات و آثار دیدنی شهر، چاشنی خوبی برای شما باشد.


firefox_screenshot_2014-11-23t12-52-00-913z-qprمسافران می توانند مطمئن باشند با سفر به مارسی، هرگز با مشکل پیدا کردن جا مواجه نخواهند بود. هتل ها و مسافرخانه های مختلفی با امکانات متفاوت در این شهر وجود دارند. هر مسافری با توجه به بودجه و علاقه خود می تواند یکی از آنها را انتخاب و در طول سفر در آنجا اقامت کند. سعی کنید در مارسی زیاد از ماشین شخصی استفاده نکنید. خیابان‌های شهر تنگ و یک‌طرفه هستند و ترافیکش هم وضع خوبی ندارد. مخصوصاً که پارک کردن هم محدودیتی ندارد و مردم هر جا که بشود، حتی دوبله پارک می‌کنند. مواظب راننده تاکسی‌های رِند مارسی باشید که گاهی کرایه را تا دو برابر بیشتر می‌گیرند. اگر فکر کردید راننده دارد سرتان کلاه می‌گذارد، شماره‌ی راننده تاکسی را که معمولاً روی شیشه‌ی عقب ماشین زده‌اند بردارید و به دفتر گردشگری بروید. وکیل‌های آن‌جا هم می‌توانند کمک کنند پولتان را پس بگیرید و هم درس عبرتی به راننده می‌دهند.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

کاخ روهان بوردو فرانسه

کاخ روهان

Le Palais Rohan

اگر قصد دارید با تور اروپا به فرانسه سفر کنید ، به شما توصیه می کنیم که به شهر بوردو رفته و از دیدنی های بوردو لذت ببرید. از جمله این دیدنی های کاخ روهان که روهان پالاژ نیز نامیده می شود، است. کاخ روهان در واقع نام یکی از هتل های بسیار زیبای فرانسه از نظر معماری است و با نام های تالار شهر یا هتل شهر نیز شناخته می شود.

کاخ روهان

school-clipart-3-qprساخت کاخ روهان به دستور اسقف اعظم Ferdinand Maximilien Mériadec de Rohan در قرن 18 از سال 1771 آغاز و در سال 1784 میلادی به پایان رسید و حدود 13 سال به طول انجامید. در حال حاضر در بخش قدیمی شهر واقع شده است و به عنوان موزه هنرهای زیبا استفاده می شود. منطقه ای که کاخ روهان در آن قرار دارد شامل برخی محله های قدیمی که قدمت آنها به قرون وسطی بر می گردد. البته بارها در طول تاریخ مورد نوسازی و بازسازی قرا ر گرفته است اما همچنان معماری اصلی حفظ شده است. این کاخ، نمونه یکی از بهترین و زیباترین معماری های شهری و دیدنی های فرانسه است.

کاخ روهان

buckingham-palace-qprیکی از ویژگی های اصلی این ساختمان، راه پله بزرگ اصلی آن و اتاق هایی هستند که در طبقه همکف این کاخ به زیبایی با قاب های متنوع تزئین شده اند. همچنین ناهارخوری کاخ روهان نیز ویژگی های فوق العاده ای دارد. این اتاق شبیه trompe-l`œil است و به سبک های قدیمی آراسته شده است. این اتاق تصویری روشن از معماری فضای داخلی در زمان های دور در بوردو به بیننده القا می کند. هدف ابتدایی ساخت این بنا، به عنوان کاخی برای اسقف اعظم بوده است. معماری آن در طول زمان شاهد تغییرات فراوانی بوده است. با تور فرانسه سفر کنید و از دیدنی های اروپا بازدید کنید.

کاخ روهان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

باغ بابالی فلورانس

باغ بابالی فلورانس

Baboli Gardens

باغ بابالی در حدود 320 مترمربع در شهر فلورانس و در پشت کاخ پیتی قرار دارد . نام تاریخی این باغ جیاردینو د بابولی است. تاریخ این باغ به سالهای 1550 و 1558 میلادی برمیگردد و توسط خانم الئونارا تولدو طراحی و اجرا کرده است. این باغ از جمله شاهکارهای معماری باغ و محیط زیست در سرتاسر دنیا به شمار می رود و جزء زیباترین باغ های  دنیا و ایتالیاست.

باغ بابالی فلورانس

garden-clipart-photo-86688490-qprاین باغ از جمله پربازدیدکننده ترین دیدنی های فلورانس به شمار می رود. به طوریکه سالانه میلیون ها نفر از جاهای مختلف دنیا به فلورانس سفر می کنند تا از باغ بابالی دیدن کنند.  باغ بابالی مملو از چشمه های آب و گل های رنگی متنوع است و زیبایی فوق العاده ای دارد. دیدن مجسمه ها و عتیقه های بسیار جالب توجهی که در جاهای مختلف این باغ قرار دارند برای نسل امروزی که تا حدی نیز رمانتیک هستند بسیار جذاب است. افرادی که تمایل به بازدید از آثار هنری دارند، باید به موزه های مختلف باغ بروند. در این باغ نمایشگاه ها و مراسم مختلفی برگزار می شوند که دیدنشان خالی از لطف نیست.

باغ بابالی فلورانس

gardengatehpyhrtwelcm4-qpr این باغ همچنین با سنگ هایی که معمارهای مختلف برای ساخت آثار هنری و مجسمه های ماندگار آورده بودند پوشیده شده است. برای ساخت این مجسمه ها، فواره ها و عتیقه جات مشهور و زیبا، هزاران هنرمند استخدام شده بودند. سالانه گردشگران بیشماری از سراسر دنیا به فلورانس سفر می کنند تا از باغ بابالی دیدن کنند. دلیل این کشش و جاذبه، زیبایی و قدمت تاریخی این باغ است. به طور متوسط حدود 88 میلیون نفر از نقاط مختلف دنیا از باغ بابالی دیدن می کنند.  باغ بابالی از تپه های بابولی تا قصر پیتی ادامه دارد. با ایستادن در بالای این باغ می توان به خوبی شهر فلورانس را دید. منظره این باغ واقعا زیباست.

باغ بابالی فلورانس

picnic-qprباغ بابالی برای تفریح و وقت گذارانی ساخته شده است. این باغ به دستور دوک بزرگ و برای برپایی مراسم و جشن های سلطنتی ساخته شده است. افراد محلی برای وقت گذرانی و پیک نیک بدون نیاز به پرداخت ورودی به این باغ می آیند. گردشگران نیز می توانند در اطراف این باغ گشت و گذار کنند و برای صرف نوشیدنی می توان به رستوران ها و کافی شاپ های محلی و متنوعی که در آنجا قرار دارند رجوع کرد. در خانه قهوه فلورانس، می توانید قهوه هایی با طعم قهوه های قرن 18 میلادی را بچشید. برای بازدید از این باغ باید در فصل مناسب و آب و هوای خوب به فلورانس سفر کنید. بهترین ماه ها برای بازدید از بابولی، نوامبر تا دسامبر هستند. البته فصل بهار نیز بین ماه های آوریل تا می نیز، آب و هوا برای بازدید از این باغ مناسب است. اگر با تور اروپا و یا تور ایتالیا سفر می کنید ، از این باغ که هم از دیدنی های ایتالیا و هم بهترین دیدنی های اروپا به شمار می رود، دیدن کنید.

باغ بابالی فلورانس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

باغ وحش هاگن بکس

باغ وحش هاگن بکس

باغ وحش هاگن بکس که یکی از دیدنی های هامبورگ به شمار می رود، در شمال شرقی منطقه استلینگن واقع شده است. این باغ وحش از بهترین باغ وحش های جهان است که گونه های نادری از حیوانات را دارد. این حیوانات در رفاه کامل و در شرایطی مشابه با شرایط مکانی که از آنجا آمده اند، نگهداری می شوند. بعضی از حیوانات در فضای باز محصور و برخی دیگر در محیط های سنگی یا دورن گودال های عمیق و بزرگ آب زندگی می کنند. این مکان، محیطی بی نظیر برای سپری کردن اوقاتی مفرح و پرهیجان می باشد. با تور آلمان سفر کنید و از مراکز تفریحی اروپا در این کشور بازدید کنید.

باغ وحش هاگن بکس

original-798558-1-qprباغ وحش هاگن بکس در سال 1907 میلادی توسط کارل هاگن بک جی آر، تأسیس شد. هاگن بکس نخستین باغ وحشی بود که در آن  بجای قفس، در اطراف محل های نگهداری حیوانات خندق هایی حفر شده بود. خندق ها به گونه ای حفر شدند که کوچکترین آسیبی به زیبایی باغ وحش وارد نکنند. به همین دلیل، حیوانات موجود در باغ وحش در شرایطی بسیار بیشتر شبیه به شرایط طبیعی نگهداری می شدند.  نخستین صخره مصنوعی برای میمون ها در سال 1911 میلادی توسط کارل هاگن بک در این باغ وحش طراحی و ساخته شد که خود به یکی دیگر از دیدنی های اروپا تبدیل شد.

باغ وحش هاگن بکس
باغ وحش هاگن بکس

zoo-for-z-qprیک مرکز مخصوص حیوانات گرمسیری نیز در این باغ وحش ایجاد شده که نمایش حیرت انگیزی از دلفین ها را در معرض دید تماشاگران قرار می دهد. می توانید در این باغ وحش به حیوانات غذا دهید  و همچنین  بر فیل ها و اسب های پونی سوار شوید. گردشگران به راحتی و با استفاده از خط 2 مترو یا خطوط اتوبوسرانی 39، 181، 190 و 281 که همیشه در ایستگاه روبروی باغ وحش آماده سرویس دهی هستند، می توانند به باغ وحش بروند. اگر می خواهید با تور اروپا به آلمان و شهر هامبورگ سفر کنید ، از این باغ وحش که  هم از دیدنی های آلمان و هم از  مراکز تفریحی آلمان به شمار می رود ، دیدن کنید.

باغ وحش هاگن بکس
باغ وحش هاگن بکس

 زمان بازدید از باغ وحش هاگن بکس

  • از اول نوامبر (10 آبان) تا سی و یکم مارس (11 فروردین)
  • شنبه تا جمعه : 9 صبح الی 4:30 بعد از ظهر
  • از اول آوریل (12 فروردین) تا سی و یکم اکتبر (9 آبان)
  • شنبه تا جمعه : 9 صبح الی 5 بعد از ظهر
باغ وحش هاگن بکس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

پارک رتیرو مادرید

پارک رتیرو مادرید

Jardines Del Buen Retiro - Buen Retiro

اگر قصد دارید با تور اروپا به اسپانیا سفر کنید ، از پارک رتیرو مادرید که یکی از مشهورترین مراکز تفریحی اسپانیا است ، دیدن کنید. پارک رتیرو، از بزرگ ترین و پربازدیدکننده ترین پارک های شهر مادرید به شمار می رود. این پارک، به «ریه مادرید» مشهور است. پارک رتیرو مادرید در نزدیکی «موزه پرادو» و «پورتادآلکالا» و میدان سول واقع شده است. 

پارک رتیرو مادرید
پارک رتیرو مادرید

picnic-qprپارک رتیرو مادرید یک دریاچه مصنوعی دارد؛ یک قایق اجاره کنید و بچه‎ها را به یک گردش آبی ببرید. هر روز در این پارک برنامه نمایش‎های عروسکی به پا می‎کنند. یک زمین بازی خیلی بزرگ و مفصل دارد با کلی وسیله های بازی جورواجور که حتی بچه‎های بزرگتر را هم سرگرم می‎کند. تئاتر خیابانی آخر هفته های رتیرو نیز در اسپانیا شهره عام و خاص است؛ ضمن اینکه نباید شاه بلوط های این پارک را فراموش کرد. همچنین در پارک رتیرو، انواع نمایشگاه ها و کارگاه های مختلف برگزار می شوند. از جمله آنها می توان به نمایشگاه گل و گیاه یا نمایشگاه های بین المللی و کنفرانس های جهانی اشاره کرد. نمایشگاه کتاب نیز از دیگر نمایشگاه هایی است که در پارک زیبای رتیرو برگزار می شود. این پارک از مراکز تفریحی مادرید و دیدنی های اسپانیا به شمار می رود.

پارک رتیرو مادرید
پارک رتیرو مادرید

butterflies-flower-garden-md-qpr  قدمت پارک رتیرو، به سال 1620 میلادی بر می گردد. این پارک را «گسپر د گزمان» به پادشاه فیلیپ دوم هدیه کرد. هدف از این هدیه این بود که در زمین این پارک قصری زیبا بنا بشود. بنابراین قصر «رومن نوبل» در این محل بنا شده است. در ابتدا این مجموعه زیبا تنها برای خاندان سلطنتی بود اما بعدها در آن به روی عموم باز شد و عنوان یک پارک تفریحی را به خود گرفت. از جاذبه های این پارک باید به موسئو دل اجرسیتو (Museo del Ejército) و کاسون دل بوئن (Casón del Buen Retiro) اشاره کرد. این کان ها در کاخ داخل پارک رتیرو قرار دارند که در واقع موزه ای از نقاشی های قرن های 19 و 20 میلادی است. این نقاشی ها به هنرمندانی همچون «کِیسون» و دیگر نقاش های اسپانیایی تعلق دارند. پارک بوین رتیرو یکی از دیدنی های مادرید و جاذبه های گردشگری اسپانیا به شمار میرود.

پارک رتیرو مادرید
پارک رتیرو مادرید

garden-clipart-photo-86688490-qpr باغ رز از دیگر زیبایی های این پارک به شمار می رود. این بخش پر از طاق های فلزی است که انواع مختلف گل های رز از آن بالا رفته اند و نمای زیبایی به مسیر بخشیده اند.  در نزدیکی گل های رز، مجسمه ای از یک فرشته با نام El Angel Caído به معنای سقوط فرشته وجود دارد. این مجسمه نماد پایین آمدن «لوسیفر» از بهشت است. این پارک از به شمار می رود. با تور اسپانیا سفر کنید و از مراکز تفریحی اروپا و دیدنی های اروپا در این کشور بازدید کنید.

پارک رتیرو مادرید
پارک رتیرو مادرید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

آب و هوای رم

آب و هوای رم

شهر رم منطقه ای موسمی است که همین امر سبب شده این محل در زمان های مختلف سال زیبایی خاص خود را داشته باشد . بسته به زمانی که قصد بازدید از این شهر را دارید لازم است نکاتی را درمورد آب وهوای ایتالیا و شهر رم  در آن موقع سال بدانید.

آب و هوای رم

5-free-summer-clipart-illustration-of-a-happy-smil رم ایتالیا آب و هوایی مدیترانه ای دارد. بهار و پاییزش گرم و دلچسبند و آفتابی بودن روزهای اکتبرش (مهر) ضرب‌المثل است. تابستان ها ( از خرداد تا اول شهریور) گرم و خشک است و معمولا دما به 37 درجه سانتیگراد می رسد اما در ماه مرداد هوا نسبتا شرجی می شود. اواسط تابستان، دمای هوا تا ٣٠ درجه‌ی سانتی‌گراد بالا می‌رود. سابق بر این اهالی رم در ماه آگوست (مرداد) کسب و کار را رها می‌کردند و به سفر می‌رفتند؛ اما در سال‌های اخیر به خاطر رونق گردشگری، تابستان‌ها هم شهر زنده است. این فصل برای برگزاری فستیوال ها و فعالیت های فرهنگی خارج از سالن که درطی این ماه ها برگزار می شود بسیار مناسب است . باید لباس های سبک و خنک به همراه بیاورید تا بتوانید بدون اینکه احساس ناراحتی بکنید از دیدنی های رم دیدن کرده و در مناسبت ها شرکت کنید . درضمن برای جلوگیری از آفتاب سوختگی ، روغن یا لوسیون ضد آفتاب نیز به همراه داشته باشید.

آب و هوای رم

winter-clip-art-winter-clipart-7-qprزمستان ها میانگین دما بین 10 تا 15 درجه ی سانتیگراد است. حداکثر میانگین دمای هوا در ژانویه (بهمن) حدود ١٣ درجه‌ی سانتی‌گراد است و از دسامبر تا فوریه (فصل زمستان) امکان بارش برف هست؛ این فصل هم زمان جالب توجهی برای بازدید محسوب می گردد . اگر پوشیدن ژاکت یا کت برای شما مسئله ای نباشد با بررسی چهاردفصل درمی یابیم که هوای رم در هر زمان کاملا برای مسافرت مناسب و سازگار است . هر چند در چهل سال گذشته زیاد در رم برف نباریده و برف هم که بیاید، معمولاً آن‌ قدری نیست که روی زمین بنشیند. شهر رم معمولا بارش برف زیادی را در طول زمستان ندارد. بهترین زمان های بازدید از این شهر از فروردین تا مهر است.

آب و هوای رم

happy-rain-cloud-qprاگر قصد دارید در فصل های پائیز و بهار به رم مسافرت کنید ، این شهر آب و هوایی معتدل و بارندگی مختصری دارد . ازآن جایی که هوا نه گرم است و نه سرد ، می توانید زیاد گردش کنید و ازنقاط دیدنی شهر لذت ببرید اما باید لباس های مختلفی به همراه ببرید تا برای موقعیت های گوناگون آمادگی لازم را داشته باشید . این دو فصل ، زمان بسیار جالبی برای گردشگری در رم محسوب می شود و توریست های بسیاری برای بازدید به این شهر مسافرت می کنند و درآن احساس راحتی می کنند . با تور اروپا و یا تور ایتالیا به رم سفر کنید.

آب و هوای رم

 

اطلاعات آب و هوایی رم
ماه ژانویه فوریه مارس آوریل مه ژوئن ژوییه آگوست سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر میانگین سالیانه
میانگین بیشینه °C ١١.٨ ١٣ ١٥.٢ ١٨.١ ٢٢.٩ ٢٧ ٣٠.٤ ٣٠.٣ ٢٦.٨ ٢١.٨ ١٦.٣ ١٢.٦ ٢٠.٥
میانگین کمینه °C ٢.٧ ٣.٥ ٥ ٧.٥ ١١.١ ١٤.٧ ١٧.٤ ١٧.٥ ١٤.٨ ١٠.٨ ٦.٨ ٣.٩ ١٠
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

پارک سمپیونه میلان

پارک سمپیونه میلان

پارکو سمپیونه، از جاذبه های بسیار زیبای شهر میلان است. این پارک همچون یک جواهر در میان شهر میلان می درخشد. ایتالیایی ها پارک سیمپلون را با نام پارکو سمپیونه می شناسند. پارک سمپیونه در سال 1888 میلادی در فضایی به مساحت بیش از 386 متر مربع ساخته شده است . این پارک در بخشی از شهر ساخته شده است که پیش از آن باغی به وسعت 300 هکتار برای شکار دوک بوده است. با تور ایتالیا سفر کنید و از این پارک که از دیدنی های اروپا و مراکز تفریحی اروپاست، بازدید کنید. 

پارک سمیپونه میلان

picnic-qpr این پارک در مرکز فرهنگی شهر میلان و در منطقه یک تقسیمات شهری میلان واقع شده است. طراحی داخلی این پارک توسط معمار و هنرمندی به نام امیلیو آلماگنا انجام شده است. طراحی این به گونه ای ست که نمایی 360 درجه از قلعه اسفورزا و طاق صلح را شامل میشود و گردشگر از این پارک می توان به خوبی آنها را نیز مشاهده کند. این پارک شاهراه و مسیر اصلی عبور میلان  در زمان امپراتوری ناپلئون بوده است. این پارک در مجاورت باغ های قلعه اسفورزا و طاق صلح قرار دارد. هر دو این مکان ها، جزو مهم ترین دیدنی های ایتالیا هستند.

پارک سمیپونه میلان

garden-clipart-photo-86688490-qpr سومین بنای زیبای این پارک، خانه هنرمندان به نام پالازا  دلارته است. این خانه در سال 1933 میلادی توسط جیوانی موزیو ساخته شده است. خانه هنرمندان واقع شده در پارک سمپیونه شهر میلان در حال حاضر مکانی برای برپایی نمایشگاه تریناله د میلانو است. این پارک که به سبک باغ های نئوکلاسیک میباشد با جذابیت هایی همچون یک دریاچه، طاقی به نام طاق صلح و آمفی تئاتری به سبک رومی بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب میکند. از جاذبه های دیگر این پارک نیز می توان به آکواریوم عمومی آرنا سیویکا و برج توره برانکا اشاره کرد. این پارک یکی از دیدنی های میلان و مراکز تفریحی میلان به شمار می رود.

پارک سمیپونه میلان

butterflies-flower-garden-md-qpr گردشگران به راحتی می توانند به این پارک بروند و از دیدنش لذت ببرند. برای رفتن به آن می توان با انواع وسایل نقلیه همچون اتوبوس یا تاکسی استفاده کرد. از آنجا که جاذبه های دیگر شهر میلان همچون طاق صلح و قلعه اسفورزسکو نیز در اطراف این پارک هستند، می توان با پای پیاده بین همه این دیدنی ها گشت زد و از زیبایی هایشان استفاده کرد. سرتاسر پارک سمپیونه مجهز به اینترنت وایرلس رایگان است و گردشگران می توانند با گوشی های موبایل یا تبلت های خود در زیبایی آن از اینترنت نیز استفاده کنند. اگر قصد دارید با تور اروپا به ایتالیا سفر کنید، از پارک سیمونه میلان که از مراکز تفریحی ایتالیا به شمار می رود، دیدن کنید.

پارک سمیپونه میلان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

شهر تولوز فرانسه

شهر تولوز فرانسه

تولوز یکی از شهرهای زیبای فرانسه است . این شهر که ششمین شهر بزرگ کشور فرانسه است، در فاصله حدود 600 کیلومتری از شهر پاریس ، بین دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس واقع شده است . تولوز از قرن 8 میلادی حالت مسکونی دارد. مردم از قرن ها پیش در این شهر زیبا زندگی می کنند. تولوز قبلا مرکز استان قدیمی Languedoc بوده است اما در حال حاضر، یکی از شهرهای اصلی منطقه Mid-Pyrénées یکی از بزرگ ترین مناطق شهری پاریس است. تولوز، حدود 118 سال قبل از میلاد مسیح مورد حمله رومی ها قرار گرفت. آنها تجارت خود را از این منطقه شروع کردند.

شهر تولوز فرانسه

city-clipart-yio5kxnie-qpr این شهر در صنایع مختلف همچون الکترونیک، صنایع پزشکی، علوم غذایی، فناوری اطلاعات و ... بسیار فعال است. بیشتر شهرت شهر تولوز برای شرکت های هوافضا، ایرباس، مراکز فضایی CNES تولوز و سیستم های ماهواره های واقع در شهر است. شرکت های بزرگی همچون Thales Alenia و Alenia که کارخانه های بزرگ تولید کننده ماهواره در دنیا هستند، در شهر تولوز واقع شده اند.

شهر تورلوز فرانسه
شهر تولوز فرانسه

dtrm49rbc-qprدانشگاه تولوز یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور فرانسه و شاید بتوان گفت از قدیمی ترین دانشگا های سراسر اروپاست. این دانشگاه در سال 1229 میلادی ساخته شده است و حدود 97 هزار دانشجو دارد. این دانشگاه سومین دانشگاه بزرگ اروپاست و میان شهرهای لیون و پاریس قرار دارد. تولوز رکورد بیشترین تعداد دانشگاه‌های شهرستانهای فرانسه را دارا است. در سال 2004 میلادی، جمعیت شهر تولوز حدود 1,102,882 نفر برآورد شده است . بیش از یک میلیون نفر در سال از شهر تولوز دیدن می کنند. این شهر هتل های بسیاری دارد و پیدا کردن مکانی مناسب برای اقامت در آن به هیچ وجه دشوار نیست. هر فردی با هر بودجه ای می تواند یکی از هتل ها یا مسافرخانه های این شهر را انتخاب و در آن سکنی گزیند. مسافرت به این شهر از هر طریقی میسر است.

شهر تولوز فرانسه

city-skyline-hi-qpr  از هر سه راه دریا، هوا و زمین می توان به تولوز سفر کرد. این شهر فرودگاه، بندر و ایستگاه های قطار، تاکسی و اتوبوس دارد. یعنی در کل به هر طریقی که تصور کنید می توانید به این شهر سفر کنید. آب و هوای شهر تولوز معتدل است. البته به دلیل نزدیک به اقیانوس، می توان تا حدی آن را اقیانوسی و مدیترانه ای نیز نامید. اگر با تور اروپا و یا تور فرانسه سفر می کنید ، از بهترین دیدنی های فرانسه و مراکز تفریحی فرانسه در این شهر دیدن کنید.

شهر تولوز فرانسه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R