مارسی

مارسی یکی از بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای فرانسه، سومین ناحیه اقتصادی و نخستین قطب صنعتی و تجاری جنوب فرانسه است. باید گفت مارسی، بزرگ ترین بندر اقتصادی دریای مدیترانه است. آثار موجود در موزه مارسی نشان می دهند که مارسی ابتدا فقط محلی برای تجارت های کوچک و رفت و آمد دریایی بوده است. بندر مارسی در نزدیکی پایتخت کشور فرانسه، پاریس قرار دارد. این شهر بیشتر به دلیل بندر تجاری خود که شهرت دارد که در اقتصاد کشور فرانسه نقش پررنگی ایفا می کند. این شهر با ارتباط تنگاتنگ و مداوم خود با دیگر شهرهای دنیا، نقش بسیار مهم و کلیدی در اقتصاد کشور فرانسه دارد.


firefox_screenshot_2014-11-23t12-53-29-650z-qpr مارسی شهر‌ی‌ست که همه چیز را با هم دارد. شهر آفتاب و دریا و طبیعت و فرهنگ است؛ شهر کوچه‌های باریک و دوست داشتنی و ساختمان‌های قدیمی اروپایی‌ست؛ شهر پژوهش و شهر دانشمندان است؛ زادگاه بسیاری از شخصیت‌های هنر و ادبیات فرانسه و یک بندر شلوغ است با رفت و آمد کشتی‌ها و قایق‌ها و لنج‌ها. مارسی شهر ورزش است. نه تنها تیم فوتبال المپیک مارسی از معروف‌ترین تیم‌های فرانسوی‌ست و فروشگاه‌های آن در همه جای شهر پراکنده است، بلکه دوچرخه سواری، گلف، تنیس و غواصی نیز برای مردم مارسی به اندازه فوتبال مهم‌اند.


firefox_screenshot_2014-11-23t12-52-37-200z-qpr مارسی یکی از پرجمعیت ترین شهرهای کشور فرانسه است . اگر با تور اروپا و یا تور فرانسه سفر می کنید و می خواهید دیدنی های فرانسه را ببینید ، یک سفر کوتاه به مارسی بروید. جمعیت این شهر ساحلی حدود 1,420,000 نفر است. بیش از یک میلون نفر در سال از شهر بندری مارسی دیدن می کنند. مارسی مثل خیلی شهرهای فرانسه نه چندان گران و نه چندان ارزان است.  شهر مغازه‌های رنگارنگ و مراکز خرید نیز زیاد دارد که اگر فصل حراج باشد، خرید، می‌تواند در کنار تمام تفریحات و آثار دیدنی شهر، چاشنی خوبی برای شما باشد.


firefox_screenshot_2014-11-23t12-52-00-913z-qprمسافران می توانند مطمئن باشند با سفر به مارسی، هرگز با مشکل پیدا کردن جا مواجه نخواهند بود. هتل ها و مسافرخانه های مختلفی با امکانات متفاوت در این شهر وجود دارند. هر مسافری با توجه به بودجه و علاقه خود می تواند یکی از آنها را انتخاب و در طول سفر در آنجا اقامت کند. سعی کنید در مارسی زیاد از ماشین شخصی استفاده نکنید. خیابان‌های شهر تنگ و یک‌طرفه هستند و ترافیکش هم وضع خوبی ندارد. مخصوصاً که پارک کردن هم محدودیتی ندارد و مردم هر جا که بشود، حتی دوبله پارک می‌کنند. مواظب راننده تاکسی‌های رِند مارسی باشید که گاهی کرایه را تا دو برابر بیشتر می‌گیرند. اگر فکر کردید راننده دارد سرتان کلاه می‌گذارد، شماره‌ی راننده تاکسی را که معمولاً روی شیشه‌ی عقب ماشین زده‌اند بردارید و به دفتر گردشگری بروید. وکیل‌های آن‌جا هم می‌توانند کمک کنند پولتان را پس بگیرید و هم درس عبرتی به راننده می‌دهند.