باغ تویلری پاریس

Tuileries Garden Paris


باغ‌های زیبای تویلری، امروزه محل رفت و آمد و گردش پاریسی‌هاست و یکی از برترین دیدنی های پاریس و جاهای دیدنی فرانسه به شمار میرود. تویلری در فرانسه به معنای کوره‌ آجرپزی است؛ و چون قبل از ساخت کاخ در این محل کوره‌های آجرپزی فعالیت می‌کردند، این اسم را رویش گذاشتند. تویلری در اصل یکی از کاخ‌های سلطنتی کشور فرانسه در حاشیه‌ی رود سن بود که در سال ١٨٧١ تخریب شد. دستور ساخت کاخ را در سال ١٥٥٩، کاترین دو مدیچی به معمار برجسته، فیلیبرت دولورم داد. با تور اروپا و و یا تور فرانسه سفر کنید و از دیدنی های اروپا بازدید کنید. 

باغ تویلری پاریس

gardengatehpyhrtwelcm4-qprتویلری در فرانسه به معنای کوره‌ی آجرپزی است؛ و چون قبل از ساخت کاخ در این محل کوره‌های آجرپزی فعالیت می‌کردند، این اسم را رویش گذاشتند. باغ تویلری در پاریس باغی است که ناپلئون و ژوزفین توی کتاب دزیره بارها توی اون راه رفته بودند، باغ تویلری باغی بسیار بزرگ و سرسبز ، پر از مجسمه هایی  که انگار هر کدام حرفی از یک تاریخ بزرگ را میزنند، در وسط باغ یک چرخ و فلک بزرگ هست که خیلی وقته کار نمیکنه ولی  جزء تاریخی از فرانسه است و بدون اینکه دور بزند ، ایستاده است.

باغ تویلری پاریس
باغ تویلری پاریس

butterflies-flower-garden-md-qpr  باغ تویلری یکی از بهترین دیدنی های فرانسه در ابتدا فقط ساختمان‌هایی کم‌عرض با سقف‌هایی بلند، یک حیاط بزرگ و دو حیاط کوچک داشت. بعدها در سده‌ هفدهم میلادی، آندره لو نوتر، که طراح فضای سبز لویی چهاردهم بود و باغ دهکده‌ ویکنت و ورسای را هم او ساخته، باغچه‌ها و باغ زیبایی را برای کاخ طراحی کرد و ساختمان‌های کاخ را هم توسعه دادند. طوری که ضلع جنوب شرقی تویلری به کاخ لوور متصل شد.

باغ تویلری پاریس

باغ تویلری پاریس