سفر به اروپا با ماشین شخصی

 

وقتی حرف از سفر به اروپا پیش میاد، اولین چیزی که به ذهنمون خطور میکنه تور اروپاست. در حالیکه بعضی از گردشگران و جهانگردان علاقه بسیاری به سفر با ماشین شخصی دارن. سفر به اروپا بدون تور و با خودرو اون هم در شرایط مختلف و به مدت طولانی مهارت ها و تجربیات بسیاری رو حاصل میکنه. این شیوه معایب و فوایدی داره از جمله ایرادات سفر با خودروی شخصی محدود بودن کشورهای هم مرز با ایرانه درحالیکه شما با هواپپما تا استرالیا و برزیل را میتونید به عنوان مقصد انتخاب کنین .اما از فواید سفر با خودرو پایین بودن هزینشه. اگه سفر با خودرو رو انتخاب کردن در ادامه با ما باشین.

 

 برای خروج خودرو از کشور چه مراحلی رو باید طی کرد؟

صاحب خودرو یا مالکش با در دست داشتن کارت ماشین و سندش به گمرک مراجعه و با تنظیم اظهارنامه خروج موقت معمولا مجوز خروج سه ماهه برای اون صادر میشه. این عملیات گمرکی در کمتر از یک ساعت انجام میگیره وپس از دریافت پروانه خروج موقت به سازمان ایرانگردی و جهانگردی مراجعه و پس از دریافت پلاک بین المللی و دریافت گواهینامه بین المللی اکنون شما میتونید با خودروی شخصی خود به کشورهای همسایه ما که دارای مرز زمینی هستند سفر کنید اصولا این پروسه در یک روز انجام میشه. برای سفر به اروپا باید مرز ترکیه انتخاب بشه. 

قبل از سفر چه اقداماتی لازمه؟

قبل از سفر به اروپا با ماشین اولین کاری که لازمه آماده کردن و سرویس خودروتونه. پیشنهاد میکنم به یه تعمیرگاه مرکزی برید و نیت سفرتون رو بگید و خواهش کنید که همه چیز رو چک کنن و یه پک از لوازم اصلی مثل شمع و وایر و تسمه و چند قطعه دیگه از تعمیرگاه تهیه کنید تا در سفر لنگ نمونید. همینطور همه تعمیرگاه های مجاز ماشینتون رو در مسیر سفرتون سرچ کنین و آدرسشون رو یادداشت کنید.

در مورد وسایلی هم که باید همراتون باشه توضیح مختصری میدم. اینکه هر وسیله که مطمئنید در سفر موردنیازتون رو میشه رو بذارید. جعبه کمک های اولیه، یخچال، ابزار فنی مورد نیاز خودرو و GPS که نقشه های جدید مسیر رو داشته باشه ، یادتون نره.

اگه میخاین تو هزینه تون صرفه جویی کنید، مایحتاجی مثل حبوبات، برنج، سبزی های خشک و … رو از ایران با خودتون بیارین.  در کل شما قراره تو تقریبا سه ماه رو در ماشین باشین. پس هرچیزی که برای سه ماه زندگی لازم و ضروریه رو بردارین.

مسیرهای سفر به دور اروپا

بعد از عبور از ترکیه وارد یونان می شین، از اونجا با کشتی وارد ایتالیا شده و از آنجا ادامه مسیر به صورت زیره:
ایتالیا – سوئیس – فرانسه – اسپانیا – پرتقال – اسپانیا – فرانسه – بلژیک – هلند – آلمان – دانمارک – آلمان – جمهوری چک – اتریش – مجارستان – رومانی – بلغارستان – ترکیه و ایران
تخمین مسیر طی شده در این سفر بین ۲۵ تا ۳۰ هزار کیلومتره که در حالت نرمال چیزی حدود ۷۵ تا ۸۰ روز سفرتون طول میکشه.

هزینه سفر به دور اروپا چقد میشه؟

یکی از نگرانی های اکثر جهانگردا بحث هزینه س. شما باید کلیه هزینه های حتمی و احتمالی رو برآورد کنید و حدالامکان مقداری هم اضافه بر اون داشته باشید که با خیال راحت سفرتون رو پیش ببرید. اگر هم با کسانی که قبلا تجربه داشتن مشورت کنید، خیلی میتونه کمکتون کنه. برای سفر به درو اروپا با ماشین ، هزینه سوخت – ویزا – بیمه مسافرتی – تجهیز خودرو – کاپوتاژ خودرو – جابجایی، عوارض، مالیات و بیمه – خوراک – نقشه، کتاب و اینترنت – ورودی کمپینگ ها – هزینه های خودرو در سفر از هزینه های حتمی سفر هستن به علاوه هزینه های متفرقه و احتمالی.

برای اسکان در کشورهای دیگر چه کنیم؟

می تونید در کمپ سایت ها چادر بزنین و از امکانات کمپ استفاده کنین، از کچ سلفینگ هم میشه استفاده کرد. در مورد کمپ سایت‌ها تا فراموش نکردم بگم که در یک کمپ سایت امکاناتی مثل برق، آب گرم، حمام و… وجود داره و شما با پرداخت مثلا ۴۵ یورو همه امکانات رو برای یک شب استفاده می کنید در صورتی که مثلا اگر قرار باشه به هتل برید باید حدود ۳۵۰ یورو هزینه کنید.

سایت هایی در اینترنت هست که شما می تونید با عضویت در اون ها  از کچ سلفینگ استفاده کنید. به این صورت که شخصی از یک کشور دیگه وارد ایران می شه و ما از او میزبانی می کنیم البته بیشتر برای بحث اسکان، و او در سایت کچ اگر ما میزبان خوبی بوده باشیم از ما تشکر می کنه و مطلب می نویسه. این در واقع می شه اعتبار ما. وقتی ما به دیگر کشورها میریم دیگران از ما میزبانی می کنن و این چرخه ادامه داره.

در آخر اینکه همیشه همسفر خوب انتخاب کنید تا از سفر لذت ببرید و اینکه با هزینه کم هم میشه سفر کرد باید راهش رو یافت.

سفر به اروپا با ماشین شخصی

سفر به اروپا با ماشین شخصی