اخبار تکنولوژی ، آموزشی ، تجارت و سفر

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

موزه هنر مدرن لیل متروپل فرانسه

موزه هنر مدرن لیل متروپل فرانسه

Lille Métropole Museum of Modern

موزه هنر مدرن لیل متروپل در سال 1983، در منطقه Villeneuve d'Ascq، فرانسه افتتاح شد. این موزه با بیش از 4500 اثر هنری و مساحت 4000 متر مربع، تنها موزه در اروپاست که به طور همزمان آثار هنری قرن 20 و 21 را به نمایش می گذارد. این موزه از دیدنی های فرانسه به شمار می رود.

موزه هنر مدرن لیل متروپل فرانسه

firefox_screenshot_2015-07-21t20-19-21-384zمعمار فرانسوی مَنوئل گاترند، کار توسعه این موزه را در فرانسه به پایان رساند . این پروژه شامل پنج حجم توری شکلِ پیچیده شده اطراف بخش های شمالی و شرقی ساختمان موجود است که در اصل ، در سال 1983 طراحی شده بود و در حال حاضر در لیست آثار تاریخی به ثبت رسیده است.

موزه هنر مدرن لیل متروپل فرانسه

imaesدر جبهه شمالی این تویزه ها ، رستورانی قرار دارد که به سمت حیاط مرکزی باز می شود و در جبهه شرقی 5 گالری وجود دارد که هنر خشک Art brut اروپائیان را نشان می دهد. ساختار جدید یک الگوی سوراخ دار نامنظم است که به منظور محدود کردن سطوح نور درون گالری ها می باشد ، در حالی که در انتهای هر راهرو، منظره هایی از پارک اطراف بنا را در اختیار می گذارد .

موزه هنر مدرن لیل متروپل فرانسه

firefox_screenshot_2015-07-21t20-19-21-384zدر این موزه می توانید شاهکارهای هنرمندانی همچون پابلو پیکاسو، آمدیو مودیلیانی ، خوان میرو ، ژرژ براک ، فرناند لجر، الکساندر کالدر و بزرگترین مجموعه هنرهای خارجی در فرانسه را ببینید. همچنین در موزه LaM هنرهای مدرن و معاصر مانند نقشه ها، نقاشی، مجسمه سازی ، عکاسی ، چاپ، کتاب مصور و کتاب هنرمند و رسانه های الکترونیکی به نمایش گذاشته شده اند. با تور اروپا و یا تور فرانسه سفر کنید و از دیدنی های اروپا بازدید کنید.

موزه هنر مدرن لیل متروپل فرانسه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

میدان باستیل پاریس

میدان باستیل پاریس

Place de la Bastille Paris

باستیل میدانی تاریخی و وسیع با ستونی بلند در وسطش که روی آن اسامی قهرمانان جنگهای فرانسه نقش بسته است. دورتادور این میدان از مغازه های کارتیه و رولکس و... پر است. ضمنا ساختمان دادگستری و یکی از گرانقیمت ترین هتلهای جهان بنام (ریتز)که مشاهیر زیادی چون ادوارد هفتم و گرتا گاربو و فیتز جرالد و سارتر و همینگوی و چارلی چاپلین و... در آن اقامت داشته اند در این میدان زیبا قرار دارد. این میدان یکی از دیدنی های فرانسه به شمار می رود.

میدان باستیل پاریس

imagesباستیل میدانی در پاریس است که در آنجا یکی از مهمترین اتفاقات انقلاب فرانسه رخ داد. در 14 ژوئیه 1789 قلعه باستیل که برای محافظت از دروازه های شهر در قرن 14 ساخته شده بود، فتح شد . میدان باستیل هم به خاطر نقش تاریخی و هم به خاطر فعالیت‌های سیاسی صورت گرفته در آن از شهرت برخوردار است. امروزه نیز به خاطر بُعد تاریخی آن از این محل برای برگزاری اجتماعات اجتماعی، سیاسی و راهپیمایی‌ها استفاده می‌شود. از جمله می‌توان از تظاهرات و اعتراضات سندیکاهای کارگری فرانسه در ۲۸ ماه مارس سال ۲۰۰۶ میلادی در این میدان نام برد.

میدان باستیل پاریس

42336695-july-column-located-on-the-place-de-la-baمیدان باستیل یکی دیگر از دیدنی های پاریس و جاذبه های فرانسه به شمار میرود. طول این میدان ۲۱۵ متر و عرض آن ۱۵۰ متر است. ستون ژوئیه که یادگار انقلاب ۱۸۳۰ است، در وسط این میدان قرار دارد. همچنین اپرا باستیل و ایستگاه مترو باستیل در حاشیه این میدان قرار گرفته‌اند. با تور اروپا و یا تور فرانسه سفر کنید و از دیدنی های اروپا در این کشور بازدید کنید.

میدان باستیل پاریس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

کلیسای مادلین پاریس

کلیسای مادلین پاریس

La Madeleine

مادلین کلیسایی کاتولیک رومی است که در ناحیه 8 پاریس واقع شده است. این کلیسا به عنوان یک معبد در وصف جلال ارتش ناپلئون طراحی شده است. کلیسای مادلین از جنوب به میدان کنکود، از شرق به میدان وندوم و از غرب به سن آگوستین می رسد. ایستگاه مترو مادلین در نزدیکی کلیسا قرار دارد. این کلیسا از دیدنی های فرانسه به شمار می رود.

کلیسای مادلین پاریس

images_1کلیسای مادلین به سبک نئوکلاسیک و با الهام از Maison Carrée که یکی از بهترین معابد رومی در جنوب فرانسه است، الهام گرفته شده است. این کلیسا دارای 52 ستون است که هر یک از آنها 20 متر ارتفاع دارد. کلیسای مادلین دارای شبستانی منفرد با سه گنبد است. درهای برنزی کلیسا با نقش برجسته ده فرمان که 354 فوت (108 متر) طول و 141 فوت (43 متر) عرض دارند، نظر هر بازدیدکننده ای را به خود جلب می کند. این کلیسا از دیدنی های پاریس به شمار می رود.

کلیسای مادلین پاریس

imagesامروزه مادلین قلمرو مذهبی اسقف اعظم پاریس است. این کلیسا میزبان مراسمات مذهبی مردم پاریس است. همچنین مراسم تشییع جنازه و عروسی نیز در کلیسای مادلین برگزار می شود. در زیرزمین کلیسا سالن انتظار را خواهید دید. سالن های مختلفی در کلیسا وجود دارند از جمله رستوران مادلین که به غیر از روزهای تعطیل، تعطیلات مدرسه و تعطیلات ماه اوت در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت  11:30-2:00 باز است. با تور اروپا و یا تور فرانسه سفر کنید و از دیدنی های اروپا بازدید کنید.

کلیسای مادلین پاریس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

ایل دولاسیته یا جزیره رود سن پاریس

ایل دولاسیته پاریس

Ile de la Cité

ایل دولاسیته و ایل سن لوئی دو جزیره باقی مانده بر روی رود سن است. این جزایر در مرکز پاریس، جایی که پاریس قرون وسطی در آنجا بود. کلویس Clovic پادشاه فرانسه در قرن پنجم میلادی پس از غلبه بر رومیان، این جزیره را به دلیل محصور بودن در آب و آسان بودن محافظت از آن، پایتخت خویش قرار داد و در طول دوره قرون وسطی به عنوان مرکز مذهبی و قضایی فرانسه تعیین شده بود. این جزایر از دیدنی های فرانسه است.

ایل دولاسیته پاریس

imagesرود «سن» از میان شهر پاریس می گذرد و این شهر را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می کند. در وسط شهر پاریس، رود سن به دو قسمت تقسیم شده و دو جزیره کوچک و زیبایی را ایجاد نموده است. این دو جزیره «ایل دولا سیته» ILE DE LA CITE و «ایل سن لوئی» ILE SAINT LUIS که به شکل کشتی بر روی آب قرار دارند مرکز تاریخی و قدیمی شهر پاریس را تشکیل می دهند. این جزایر از دیدنی های پاریس به شمار می رود.

ایل دولاسیته پاریس

imaesقبیله ای که در این جزیره سکنی گزیده بودند « Parisii »نامیده شدند که در لغت «سلیک» به معنای سکونت روی آب است. بعدها شهر پاریس به این نام مشهور گردید. رومن ها در سال 52 قبل از میلاد بر ساکنان اولیه این جزیره غلبه نمودند.  مرکز پلیس، ساختمان «کنسی یرژ» و کلیسای مشهور «نوتردام» در آنجا قرار دارد و ساختمان بسیار زیبا و دیدنی شهرداری پاریس نیز در جنب آن و در آن سوی «رود سن» قرار داردو با تور اروپا و یا تور فرانسه سفر کنید و از دیدنی های اروپا بازدید کنید.

ایل دولاسیته پاریس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

پل سنگی بوردو از زیباترین پل های فرانسه

پل سنگی بوردو

Pont De Pierre

پل سنگی بوردو یکی از بزرگ ترین و زیباترین پل های کشور فرانسه است. البته باید گفت در کل جهان نیز شهرت خوبی دارد و آن را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کشور فرانسه می دانند. تعداد حروف نام امپراطور سالی که این پل روی رودخانه بنا شده است، 17 حرف داشته است. به همین دلیل نام 17 حرفی آن را با آجرهای سفید در دو طرف پل برای بزرگداشت او نوشته اند. شاید بتوان زیبایی پل سنگی بوردو را با پل زیبای پاریس شبیه کرد. در سمت راست پل، کلیسای سن میشل در نزدیکی این پل واقع شده است.

پل سنگی بوردو

imagesدر زمان امپراتوری فرانسه، نخستین پلی که بر رودخانه گارون ساخته شد پل سنگی بوردو بود. این پل به دستور ناپلئون در طول جنگ در سال 1810 ساخته شد. هدف از ساخت پل برای تسهیل در رفت و آمد ارتش ناپلئون از رودخانه در طول جنگ با اپانیا، پرتغال و انگیس بوده است. طراح این پل که فردی به نام کلاد شامپ است، در سال 1811 ساخت این پل را آغاز کرد اما  در سال 1814 میلادی با سقوط امپراتوری فرانسه و کناره گیری ناپلئون از قدرت به مدت 5 سال ساخت پل متوقف شد. این پل از دیدنی های فرانسه به شمار می رود.

پل سنگی بوردو

bridge_arch این پل با توجه به حروف نام امپراطور فرانسه 17 قوس دارد و در کنار هر قوس یکی از حروف نام او با آجر سفید روی دو طرف دیواره پل ساخته شده است. بازدید از این پل سنگی ماشین رو در همه طول روز ممکن است. یعنی مسافران در هر ساعت از شبانه روز می توانند به آنجا بروند و زیبایی هایش لذت ببرند. البته با اینکه محدودیت زمانی برای بازدید وجود ندارد، اما بهترین زمان بعدازظهر و نزدیک غروب است. وسایل نقلیه ای که قصد عبور از روی این پل را دارند باید عوارض پرداخت کنند. با تور فرانسه و یا تور اروپا سفر کنید و از دیدنی های اروپا بازدید کنید.

پل سنگی بوردو
پل سنگی بوردو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

پل میرابو از مشهورترین پل های پاریس

پل میرابو پاریس

Pont Mirabeau

پل میرابو در ۱۲ ژانویه ۱۸۹۵ به درخواست رئیس جمهور وقت فرانسه سادی بر روی رود سن پاریس ساخته شد. این پل دارای سه قوس است. دهانه قوس اصلی آن 93 متر و دو قوس کناری آن 32.4 متر است. با تور فرانسه سفر کنید و این پل که از دیدنی های فرانسه است، بازدید کنید.

پل میرابو پاریس

2پل میرابو یکی از پل‌های مشهور شهر پاریس است که بین سال‌های ۱۸۹۵ و ۱۸۹۷ ساخته شده‌است. این پل در ۲۹ آوریل ۱۹۷۵ در رده بناهای تاریخی پاریس قرار گرفت. معماری آن توسط پل رابل با همکاری مهندسان دیگری از جمله ژان رسال و امدی دالبی صورت گرفت. دایدی و پیله ساخت آن را عهده دار شدند. این پل از دیدنی های پاریس و جاذبه های گردشگری فرانسه به شمار می رود.

پل میرابو پاریس

imagesدر دو طرف پل میرابو، سمت چپ و راست ساحل، دو قایق ساخته شده است. این قایق ها با چهار مجسمه تمثیلی از ژان آنتوان اینجالبرت تزئین شده اند. این مجسمه ها آپولینر معمار مشهور فرانسوی با ساختن این پل نام خود را جاودانه کرد . این بنای زیبا به یاد میرابو شاعر فرانسوی که به رود سن و پل هایش عشق می ورزید ، نامگذاری شد. با تور اروپا سفر کنید و از دیدنی های اروپا بازدید کنید.

پل میرابو پاریس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

موزه گیمه موزه هنرهای آسیایی در پاریس

موزه گیمه پاریس

Guimet Museum

موزهٔ گیمه به سبب دارا بودن مجموعه‌هایی غنی از هنرهای تمدن‌های هندیِ آسیا شهرتی جهانی بدست آورده‌است. این موزه که در سال ۱۸۷۹ توسط یک صنعتگر بنام اِمیل اِتییِن گیمِه (Émile Étienne Guimet) تاسیس شده بود ابتدا در لیون واقع بود، و در سال ۱۸۸۵ به دولت واگذار شده و به پاریس منتقل شد. موزه گیمه از دیدنی های فرانسه است.

موزه گیمه پاریس

imagesموزهٔ گیمِه یکی از دیدنی های پاریس و جاذبه های گردشگری فرانسه به شمار می رود. این موزه یکی از بزرگترین مجموعه‌های هنر آسیایی در خارج از آسیا را در خود جای داده‌است. مجموعه توسط لپونل فورنیه تبت شناس مشهور در سال 1989 میلادی به موزه گیمه پاریس اهدا شده است.

موزه گیمه پاریس

museum_clipart_01در طول دهه‌های ۲۰ و ۳۰ میلادی، با انتقال گنجنینه‌های فراوانی که توسط هیأت باستان‌شناسی فرانسه در افغانستان کاوش می‌گردید، بر مجموعه‌های گنجینه‌های این موزه افزوده شد. در همان دوران، موزهٔ گیمه به منظور نمایش بخشی از مجموعه‌های خِمِر در سال ۱۹۳۸، تحت نظارت ژوزف هَکَن (Joseph Hackin)، که در آن زمان مدیر موزه و همچنین مسئول کاوش‌های باستان‌شناسی در افغانستان بود، دگرگونی‌هایی در آن پدید آمد که بنای بام بر روی حیاط مرکزی بخشی از آن بود. با تور فرانسه یا تور اروپا سفر کنید و از دیدنی های اروپا بازدید کنید.

موزه گیمه پاریس

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

موزه‌ مردم‌شناسی که برنلی پاریس

موزه‌ مردم‌شناسی که برنلی پاریس

Musée du quai Branly

موزه ی انسان شناسی پاریس که قرار است معرف سیر تکامل بشر از وجوه تاریخی، فرهنگی و … باشد در ناحیه 15 پاریس قرار دارد. این موزه منتقدانی جدی دارد که بر این باورند که این موزه باعث گسست بین فرهنگ های مختلف است. بزرگترین و مهم ترین موزه انسان شناسی فرانسه که دارای مجموعه های دائم و برنامه های فرهنگی گوناگون مفطعی در همه دوره ها است. اطلاعات این موزه به زبان های فرانسه، انگلیسی و اسپانیایی در دسترس است. با تور فرانسه سفر کنید و از دیدنی های فرانسه بازدید کنید.

موزه‌ مردم‌شناسی که برنلی پاریس

world_peopleدر تنها تکه زمین خالی باقی‌مانده در پاریس، با فاصله‌ ناچیزی از برج ایفل، ساختمان جدید «موزه‌ مردم‌شناسی که برَنلی» که از مکان های دیدنی پاریس است ، کار ژان نوول که شاید معاصرترین ساختمان این شهر هم باشد، به تازگی ساخته شده است. مواجهه با چنین بناهایی برای چشم‌هایی که به پاریس ۱۸۵۰ عادت پیدا کرده‌اند، اندکی غریب است. طرح نوول از ۴ ساختمان مجزا از هم تشکیل شده که از نظر شکلی کوچکترین شباهتی به هم ندارند. ولی باید پذیرفت که همین ساختمان‌های غریبه و ناهمگون توانسته‌اند به عنوان عناصر شاخص در هویت‌بخشی به این شهر مورد استفاده قرار بگیرند.

موزه‌ مردم‌شناسی که برنلی پاریس

anthropologist-clipart-graduate_anthropologyدیوار شیشه‌ای مرتفعی مجموعه ساختمان‌های این موزه را از خیابان مجاور جدا کرده، به همین دلیل دید به سمت داخل، همیشه و در همه ساعات شبانه‌روز برای رهگذران کنجکاوی که از خیابان «که برانلی» گذر می‌کنند فراهم آمده است. جالب است که این موزه با گنجینه آثار ارزشمندی که دارد، فقط از روی نام خیابانی که در آن قرار گرفته، نام‌گذاری شده است. دیوارشیشه‌ای علاوه بر جداکردن ساختمان از محیط پیرامون، به اطلاع‌رسانی در مورد رویدادهای داخل موزه نیز می‌پردازد و با انعکاس تصاویر خیابان در آن، ترکیب مبهمی از رویدادهای بیرون و درون بر روی سطح شیشه ارائه می‌دهد. به این ترتیب در نخستین نگاه‌ها متوجه خواهید شد که با ساختمان غیرمتعارفی مواجه هستید.

موزه‌ مردم‌شناسی که برنلی پاریس

firefox_screenshot_2015-06-17t11-20-52-596zدر موزه‌ «که برانلی» که از جاهای دیدنی پاریس است ، آثار هنری اقوام ابتدایی در قاره‌های آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و آمریکا به نمایش گذاشته شده‌اند. در موزه که برانلی تنها 3500 شیی در معرض نمایش گذاشته شده، آن هم بدون تعیین زمینه فرهنگی. انتخاب ها تنها بر اساس ویژگی های زیبایی شناختی و ریشه خارجی اشیا (آفریقا، اقیانوسیه، آمریکا) صورت گرفته است. این موزه یکی از دیدنی های پاریس است.  با تور اروپا به فرانسه سفر کنید و از دیدنی های اروپا بازدید کنید.

موزه‌ مردم‌شناسی که برنلی پاریس
موزه‌ مردم‌شناسی که برنلی پاریس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

پارک فرانس مینیاتور، فرانسه کوچک

پارک فرانس مینیاتور

France Miniature

فرانس مینیاتور یک پارک توریستی در منطقه الانکورت است. الانکورت منطقه ای در حومه غربی پاریس و در 30 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد. در این پارک نمونه ای کوچک (ماکت) از دیدنی های فرانسه، شبکه ی راه آهن، بزرگراه ها و اتوبان های سریع السیر، شبکه ی حمل و نقل دریایی و رود خانه ای و شناور های آن در نمونه های کوچک را می توان مشاهده کرد. با تور فرانسه سفر کنید و از دیدنی های پاریس بازدید کنید.

 

پارک فرانس مینیاتور
پارک فرانس مینیاتور

imagesجغرافیای واقعی فرانسه به صورتی کوچک در این پارک ساخته شده و از سال 1991م برای بازدید عمومی گشایش یافته است. مساحت این پارک کوچک شده بیش از 5 هکتار است و در منطقه اِلانکور، ایولین در زمینی به مساحت 20 هکتار در نزدیکی کاخ ورسای واقع شده و در واقع موزه ای است که به صورت گردشگاه طراحی شده است. پارک مزبور با دقت تمام خصوصیات فرهنگی، معماری و تاریخی استان های مختلف فرانسه ی دیروز و امروز را نشان می دهد. ضمنا دو رستوران ، سالن سینما ، تئاتر و دریاچه و پارکینگ از جمله تاسیسات پارک است .

پارک فرانس مینیاتور
پارک فرانس مینیاتور

imagesبا قدم زدن در این پارک حس گالیور در شهر آدم کوچولو ها را خواهید داشت! دیدنی های پارک عبارت است از : 15 روستای نمونه، کاخ ها و ساختمان های تاریخی، مزارع، آسیاب های بادی و مناطق مهم صنعتی مانند تاسیسات انرژی اتمی، پالایشگاه و غیره در یک محیط طبیعی کوچک با نمایی از کوه ها و دشت ها و رودخانه های مهم کشور فرانسه. به عبارت دیگر این محدوده ی کوچک بیانگر جغرافیای کامل فرانسه است .بازدید کنندگان می توانند صدای زنگ کلیسا های مشهور فرانسه و همچنین آواز پرندگان معروف این کشور را در هنگام بازدید بشنوند. با تور اروپا سفر کنید و از دیدنی های اروپا بازدید کنید.

پارک فرانس مینیاتور
پارک فرانس مینیاتور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

موزه رودن پاریس

موزه رودن پاریس

Musée Rodin

موزه رودن در سال 1919 در پاریس افتتاح شد. این موزه در هتل Biron که یک عمارت قرن هجدهمی است، قرار دارد و در نزدیکی Les Invalides و برج ایفل است. این موزه شامل 6600 مجسمه، 8000 نقشه، 8000 عکس قدیمی و 7000 آثار هنری است. این موزه در سال بیش از 700000 بازدیدکننده دارد. با تور فرانسه سفر کنید و از دیدنی های فرانسه بازدید کنید.

موزه رودن پاریس

0060-0712-2617-4254_little_boy_admiring_a_statue_cموزه رودن موزه مجسمه های آگوست رودن است. آگوست رودن، مجسمه ساز مشهور قرن هجدهم میباشد. این موزه شامل دو قسمت است. بعضی از مجسمه ها درون باغ قرار دارد و تعداد بیشتری در سالن طبقه اول و زیر زمین قرار گرفته. ورودی باغ مجسمه معروف متفکر و در سمت راست باغ مجسمه بالزاک دیده می شود. موزه رودن یکی از برترین دیدنی های پاریس و جاذبه های فرانسه به شمار میرود.

موزه رودن پاریس

coolclips_arts0086در سمت دیگر باغ شاهکار رودن، دروازه‌های دوزخ است که آنرا با الهام از «کمدی الهی» دانته و «گلهای شر» بودلر ساخته است. در دو طرف دروازه دوزخ مجسمه آدم و حوا گذاشته شده است. این موزه همه روزه از ساعت 10 صبح تا 5:45 باز است. ایستگاه اتوبوس Musée d'Orsay در نزدیکی موزه Rodin واقع شده است. با تور اروپا به فرانسه سفر کنید و از دیدنی های اروپا سفر کنید.

موزه رودن پاریس
موزه رودن پاریس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R