روستایی کوچکی در بخش اور در شمال فرانسه است . این روستا که در ۸۰ کیلومتری پاریس قرار دارد ، زادگاه کلود مونه نقاش معروف است . یکی از مهمترین جاذبه‌های توریستی ژیورنی و دیدنی های فرانسه ، خانه و باغ ژیورنی است . کلود مونه در منزل شخصی اش در روستای ژیورنی ، فضایی را به کارگاه نقاشی تبدیل کرده بود که در آنجا به نقاشی هایی از طبیعت مشغول بوده است . مقبره کلود مونه در کلیسای همین روستا قرار دارد .


برای سپاس از مونه ، باغی برای وی ساخته شده است که از نقاشی نیلوفر آبی وی الهام گرفته است . افرادی که علاقه مند به آثار مونه هستند ، حتما از این باغ دیدن می کنند . در این باغ که از دیدنی های اروپا به شمار می رود ، هر نوع گل و گیاهی یافت می شود . جالب است بدانید که گل ها و درختان این باغ برخلاف باغ های اروپایی ، همگی وحشی و سرسبز هستند و ماحصل دست انسان نیستند . و همین باعث شده است که باغ ژیورنی تبدیل به یک تابلو نقاشی باشد .


باغ ژیورنی از دو بخش کاملا متفاوت تشکیل شده است . باغ گل کلوس نورماند Clos Normand و باغ آبی water garden که از گل ها و شاخصه های ژاپنی تشکیل شده و شبیه به باغ های ژاپنی می باشد . همچنین در این باغ ، آب نما و برکه The Water-Lily Pond قرار دارد که محیطی بسیار زیبا و آرامش بخشی را ایجاد کرده اند . سالانه میلیون ها نفر از این باغ دیدن می کنند . ساعت بازدید از باغ ۹٫۳۰ صبح تا ساعت ۱۸ می باشد . می توانید ساعتنها در باغ قدم زده و آرامش وصف ناپذیری را تجربه کنید .