اخبار تکنولوژی ، آموزشی ، تجارت و سفر

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

هتل 2 ستاره سهند مشهد

هتل سهند مشهد (Sahand Hotel) یکی از هتل های 2 ستاره مشهد است که در سال 1391 در نزدیکی حرم مطهر امام رضا افتتاح شده است .  این هتل در 6 طبقه ساخته شده  که دارای امکانات و خدمات قابل توجهی برای گردشگران و زائران تور مشهد است . امکاناتی از جمله پارکینگ، رستوران با چندین منو مختلف غذایی ،صبحانه رایگان بوفه ،اینترنت در لابی و اتاق ها ، چایخانه سنتی ، کافی شاپ و نمازخانه ، تاکسی سرویس و ترانسفر فرودگاهی، لاندری و خدمات پزشکی .


ادامه مطلب را ببینید 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

معرفی بازار رضا در مشهد

بازار رضا مشهد (bazaar reza) یکی از مهم ترین مراکز خرید مشهد است که از ضلع جنوب شرقی فلکه بیت‌المقدس (فلکه آب) آغاز شده و به میدان ۱۷ شهریور منتهی می‌شود . این بازار در 2 طبقه همکف و فوقانی با ۱۷۱۱ واحد تجاری است . طول بازار رضا مشهد ۹۶۰ متر و عرض آن ۳۳ متر است . این بازار به دلیل نزدیکی به حرم مطهر و وجود انواع سوغاتی‌های مشهد از قبیل انگشتر فیروزه، انواع عقیق، عطریات، زعفران، نبات، مهر و سجاده، تسبیح، پوشاک و شیرینی‌جات ، مورد توجه اکثر زائران تور مشهد است .

بازار رضا مشهد

 

با توجه به حجم زیاد توریست‌ها و زائران شهر مشهد، تجارت در این شهر از گذشته رونق فراوانی داشته است. از جمله مراکز تجاری این شهر، می‌توان به بازار رضا اشاره کرد. این بازار یکی از مهم‌ترین مراکز خرید زائرین و گردشگران به شمار می‌آید.

بازار رضا به فاصله کم در جنوب شرقی اماکن متبرکه و از ضلع شرقی میدان بیت المقدس (فلکه آب) تا میدان ۱۷ شهریور کشیده شده و دارای دو رشته ساختمان دو طبقه با دو دالان موازی مسقف و ۱۷ چهارسوق و ۱۱ سراست که حد فاصل دو خیابان به عرض ۳۰ متر و طول ۸۰۰ متر احداث شده و دارای حدود ۷۲۰۰۰ متر زیربناست. ۴۳۰۰۰ متر از این زیر بنا در بازار رضا و ۲۹۰۰۰ متر آن در سراهای جنبی واقع شده و جمعاً دارای ۲۰۹۶ باب مغازه و حجره درمساحت های مختلف است. تعداد ۱۰۰۸ باب مغازه دربازار رضا و ۱۰۸۴ باب حجره در ۱۱ سرا قرار دارد که از داخل به یکدیگر مرتبط می‌باشند.

بازار رضا دارای دو ورودی و خروجی اصلی در میدان بیت المقدس (فلکه آب) و میدان ۱۷ شهریور است. و طول بازار در دو دالان و دو طبقه جمعاً حدود ۳ کیلومتر است و درازای هر بازار ۷۵۰ متر می باشد.

دربازار رضا که بزرگترین مرکز خرید مسافران و زائران به شمار می‌آید، انواع اجناس و سوغات٬ از قبیل انگشترهای عقیق و فیروزه و طلا و نقره وهمچنین انواع عطریات ، زعفران ، نبات ، پوستین ، مهر و سجاده و تسبیح ، لباس ، بدلیجات و... به فروش می‌رسد.


بازار رضا مشهد

 

منبع:

بازار رضا در مشهد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

هتل مرمر در مشهد و عکس

هتل مرمر مشهد (Marmar Hotel) انتخاب کسانی است که قصد اقامت در یکی از هتل های مشهد با قیمت مناسب در مشهد به علاوه امکانات و خدمات مناسب دارند . این هتل یکی از هتلهای نزدیک حرم مشهد است که در خیابان امام رضا ۸ واقع شده است که با فاصله ای در حدود 10 دقیقه پیاده روی به حرم مطهر خواهید رسید . این هتل همچنین به بازار هفده شهریور و بازار رضا نزدیک می باشد . هتل مرمر در مشهد با امکانات رفاهی کامل پذیرای زائران تور مشهد می باشد .

هتل آپارتمان مرمر مشهد

هتل مرمر مشهد

هتل مرمر یکی از نوسازترین هتل های مشهد است که در سال 1393 ، در خیابان امام رضا نزدیک حرم مطهر رضوی افتتاح گردید .  هتل مرمر مشهد با داشتن کادری بسیار مجرب و آموزش دیده و مدیریتی با سابقه بسیار بالا و فضایی بسیار دلپذیر با داشتن قهوه خانه سنتی با نمای حرم مطهر همراه با صبحانه ، ناهار و شام با منوی غذایی با تنوع بسیار زیاد و حتی داشتن فست فود در منوی شام آماده پذیرایی از مهمانان بارگاه منور رضوی می باشد . امکانات هتل مرمر مشهد شامل : رستوران با محیطی ارام و دلنشین با سرو انواع غذاهای لذیذ ایرانی فرنگی و عربی ، سیستم گرمایشی و سرمایشی،  کافه سنتی، VIP و… می باشد .

هتل مرمر مشهد


منبع:

هتل مرمر در مشهد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

آرامگاه فردوسی توس و عکس

در 20 کیلومتری شمال مشهد ، در شهر تاریخی توس ، باغی باصفا قرار دارد که آرامگاه شاعر بلند آوازه ایران ، فردوسی در آن واقع شده است . آرامگاه فردوسی توس (Tomb of Ferdowsi) متشکل از یک پایه سنگ مرمر سفید، و یک عمارت تزئینی است که در سال 1313 با استفاده از عناصر معماری هخامنشی با طراحی هوشنگ سیحون افتتاح شد . این بنا مورد تکریم بسیاری از زائران تور مشهد می باشد .

آرامگاه فردوسی آدرس
آرامگاه فردوسی عکس
در حال حاضر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری طرح‌هایی برای گسترش و بهسازی آرامگاه حکیم در دست اقدام دارد که در همین زمینه زمین‌ها و ساختمان‌های اطراف آرامگاه به تملک این سازمان در می‌آیند و هرگونه ساخت و ساز تازه در حریم آرامگاه کلاً ممنوع می‌باشد. با این حال متأسفانه وزارت نیرو در سال ۱۳۸۶ با نصب دکل‌های بزرگ انتقال نیروی برق دورنمای آرامگاه فردوسی را مخدوش کرده که موجب برانگیختن اعتراض عمومی گردید.
ساختمان فعلی آرامگاه فردوسی و موزه توس که الهام گرفته از شیوه معماری هخامنشی به ویژه آرامگاه کوروش بود به دستور انجمن آثار ملی در سال ۱۳۴۳ آغاز و با نظارت مهندس هوشنگ سیحون در سال ۱۳۴۷ به انجام رسید. نمای بیرونی بنا شامل عناصر تزئینی هخامنشی به خصوص ستونها و سرستونها است و اشعاری که بر اضلاع چهارگانه بنا نگاشته شده از حکیم فردوسی و معرف اندیشه و شخصیت وی می‌ باشد. بخش فوقانی بنا بصورت توخالی ساخته شده و فضای داخلی آن نیز علاوه بر الهام گرفتن از معماری دوره اشکانی شامل 20 ستون مرمری در پائین و 8 ستون در بخش فوقانی است. در بخش هایی از آرامگاه نیز دیوارنگاره‌هایی از فریدون صدیقی نصب گردیده که نمایش صحنه هایی از روایات شاهنامه است.
آرامگاه فردوسی کجاست

منبع:
آرامگاه فردوسی در توس
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

معرفی هتل سی نور در مشهد

هتل سی نور مشهد (Sinoor Hotel) ، از هتل های 4 ستاره مشهد که در نزدیکی حرم مطهر امام رضا واقع شده است . این هتل در 2 برج 22 طبقه ، در خیابان 17 شهریور قرار دارد ، در این منطقه مراکز خرید و تجاری وجود دارد که موقعیتی خاص و ویژه را به این هتل داده است . فاصله هتل تا حرم 5 دقیقه و تا فرودگاه با ماشین 15 دقیقه می باشد . این هتل دارای تمام امکانات و تجهیزات بوده و با چشم اندازی زیبا از شهر و بارگاه رضوی ، آماده پذیرایی از میهمانان تور مشهد می‌باشد .

http://مشهدتور.com/wp-content/uploads/2016/10/seanoor.jpg


هتل سی نور فاصله بسیار کمی با بازار رضا, فرودگاه و سایر مراکز دیدنی شهر مشهد دارد. لازم بذکر است مجموعه آبی هتل در حال ساخت بوده و تا اطلاع ثانوی ویژه آقایان است.

از امکانات این هتل می‌توان به صندوق امانات، استخر و سونا مخصوص آقایان، سیستم IPTV ، چند رستوران با طبخ انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، سالن‌های ضیافت و کنفرانس اشاره نمود.

قیمت هتل سی نور مشهد

منبع:

هتل سی نور در مشهد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

آب و هوای مشهد

وقتی قصد دارید به مسافرت برید ، بهتراست راجع به مقصدی که در نظر گرفتید ، تحقیق کنید . اطلاعاتی راجع به دیدنی ها ، هتل ها و … یکی از چیزهایی که دونستن اون ضرورت داره ، آگاهی از آب و هوا و همچنین زمانیه که میخاید به اونجا برید . یکی از شهرهای ایران که همواره مقصد بسیاری از هموطنانه ، مشهده . این شهر همیشه مملو از زائر و مسافر از جای جای ایران و همچنین زوار خارجیه .

بهترین زمان سفر به مشهد

اما اگر بخواهیم دقیقتر بگوییم بهترین زمان مسافرت به مشهد از تاریخ ۱۳ فروردین تا ۱۵خرداد هست. چرا؟ به چند دلیل: ۱- هوای مشهد در فصل بهار واقعا عالیه. ۲- قیمت هتلها در این زمان از نصف هم کمتر میشه. ۳- شهر و حرم مطهر خیلی خلوت تر از فصول دیگر هستند. ۴- به خاطر فصل بهار، مناطق ییلاقی مشهد بسیار زیباتر از دیگر زمانها هستند. ۵- کلیه اجناس داخل شهر ارزانتر هستند. ۶- برای رفتن به جاهای دیدنی شهر ترافیک بسیار کمتری را تحمل میکنید و در محدوده حرم طرح ترافیک اجرا نمیشود. ۷- بلیط انواع وسایل نقلیه برای برگشت به شهرتان به وفور و با قیمت کمتر موجود است.

منبع:

بهترین زمان سفر به مشهد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R