قصر هوهنزولرن (Hohenzollern Castle) در ۵۰ کیلومتری جنوب شهر اشتوتگارت قرار دارد. این قصر بر روی یک تپه مرتفع بنا شده است و در فهرست زیباترین قلعه‌های این کشور، جایگاهی خاص دارد. قلعه هوهنزولرن با بیش از ۳۰۰،۰۰۰ بازدید کننده در سال، یک مقصد توریستی محبوب و یکی از پربازدیدترین قلعه های آلمان است . در کنار چشم انداز زیبا و جادویی و البته معماری باستانی و شکوهمندش ، بازدیدکنندگان می‌توانند از معماری داخلی هنرمندانه و سلطنتی آن نیز لذت برده و از موزه‌ای که درون قلعه برپاست، دیدن کنند.

قلعه‌ی هوهِنزولرن میراث دار تاریخی درخشان بوده و اولین نشانه‌های قدرت گرفتن امپراتوری آلمان در قرون وسطی را می‌توان در همین ناحیه مشاهده نمود. این قلعه که از مهمترین دیدنی های آلمان به شمار می رود، بر فراز کوهی به همین نام و در ارتفاع ۸۵۵ متری از سطح دریا ساخته شده است. این ارتفاع باعث شده که این قصر دسترسی فوق العاده زیبایی به اطراف داشته باشد به طوری که یکی از زیباترین مناطق برای عکاسی گردشگران تور آلمان است. این قصر رویایی در زمان های دور محل زندگی شاه پروستی ها و امپراطور المان بوده است.

قصر هوهنزولرن که از مهمترین دیدنی های اروپا ست، در قرن یازدهم ساخته شده اما بعدها در سال ۱۴۲۳ میلادی به کلی تخریب شد و در سال ۱۴۶۱ مجدداً ساخته شد. در طول قرن نوزدهم، فردریک ویلیام چهارم (Frederick William IV) شاه پروس، ویرانه‌های برجا مانده از این قلعه را مجددا مورد مرمت و بازسازی قرار داد. امروزه این قلعه به عنوان مقصد گردشگری پرطرفدار، شناخته می‌شود. در این موزه می‌توان آثار شخصی پادشاه فردریک کبیر و مکاتبات افراد مشهوری همچون جرج واشنگتن و همچنین اسنادی از دوران سلطنت شاهان پروس، بازدید کرد.