آب و هوای رم

شهر رم منطقه ای موسمی است که همین امر سبب شده این محل در زمان های مختلف سال زیبایی خاص خود را داشته باشد . بسته به زمانی که قصد بازدید از این شهر را دارید لازم است نکاتی را درمورد آب وهوای ایتالیا و شهر رم  در آن موقع سال بدانید.

آب و هوای رم

5-free-summer-clipart-illustration-of-a-happy-smil رم ایتالیا آب و هوایی مدیترانه ای دارد. بهار و پاییزش گرم و دلچسبند و آفتابی بودن روزهای اکتبرش (مهر) ضرب‌المثل است. تابستان ها ( از خرداد تا اول شهریور) گرم و خشک است و معمولا دما به 37 درجه سانتیگراد می رسد اما در ماه مرداد هوا نسبتا شرجی می شود. اواسط تابستان، دمای هوا تا ٣٠ درجه‌ی سانتی‌گراد بالا می‌رود. سابق بر این اهالی رم در ماه آگوست (مرداد) کسب و کار را رها می‌کردند و به سفر می‌رفتند؛ اما در سال‌های اخیر به خاطر رونق گردشگری، تابستان‌ها هم شهر زنده است. این فصل برای برگزاری فستیوال ها و فعالیت های فرهنگی خارج از سالن که درطی این ماه ها برگزار می شود بسیار مناسب است . باید لباس های سبک و خنک به همراه بیاورید تا بتوانید بدون اینکه احساس ناراحتی بکنید از دیدنی های رم دیدن کرده و در مناسبت ها شرکت کنید . درضمن برای جلوگیری از آفتاب سوختگی ، روغن یا لوسیون ضد آفتاب نیز به همراه داشته باشید.

آب و هوای رم

winter-clip-art-winter-clipart-7-qprزمستان ها میانگین دما بین 10 تا 15 درجه ی سانتیگراد است. حداکثر میانگین دمای هوا در ژانویه (بهمن) حدود ١٣ درجه‌ی سانتی‌گراد است و از دسامبر تا فوریه (فصل زمستان) امکان بارش برف هست؛ این فصل هم زمان جالب توجهی برای بازدید محسوب می گردد . اگر پوشیدن ژاکت یا کت برای شما مسئله ای نباشد با بررسی چهاردفصل درمی یابیم که هوای رم در هر زمان کاملا برای مسافرت مناسب و سازگار است . هر چند در چهل سال گذشته زیاد در رم برف نباریده و برف هم که بیاید، معمولاً آن‌ قدری نیست که روی زمین بنشیند. شهر رم معمولا بارش برف زیادی را در طول زمستان ندارد. بهترین زمان های بازدید از این شهر از فروردین تا مهر است.

آب و هوای رم

happy-rain-cloud-qprاگر قصد دارید در فصل های پائیز و بهار به رم مسافرت کنید ، این شهر آب و هوایی معتدل و بارندگی مختصری دارد . ازآن جایی که هوا نه گرم است و نه سرد ، می توانید زیاد گردش کنید و ازنقاط دیدنی شهر لذت ببرید اما باید لباس های مختلفی به همراه ببرید تا برای موقعیت های گوناگون آمادگی لازم را داشته باشید . این دو فصل ، زمان بسیار جالبی برای گردشگری در رم محسوب می شود و توریست های بسیاری برای بازدید به این شهر مسافرت می کنند و درآن احساس راحتی می کنند . با تور اروپا و یا تور ایتالیا به رم سفر کنید.

آب و هوای رم

 

اطلاعات آب و هوایی رم
ماه ژانویه فوریه مارس آوریل مه ژوئن ژوییه آگوست سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر میانگین سالیانه
میانگین بیشینه °C ١١.٨ ١٣ ١٥.٢ ١٨.١ ٢٢.٩ ٢٧ ٣٠.٤ ٣٠.٣ ٢٦.٨ ٢١.٨ ١٦.٣ ١٢.٦ ٢٠.٥
میانگین کمینه °C ٢.٧ ٣.٥ ٥ ٧.٥ ١١.١ ١٤.٧ ١٧.٤ ١٧.٥ ١٤.٨ ١٠.٨ ٦.٨ ٣.٩ ١٠