میدان پوپولو در رم

Piazza del Popolo

میدان پوپولو یکی از بهترین دیدنی های ایتالیا به شمار میرود. طراحی این میدان به شکل نئو کلاسیک جدیدش در اوایل قرن نوزده (1822-1811) و توسط "جوزپه والادیر" صورت گرفته است . تا عصر راه‌آهن، میدان پوپولو برای تمام سیاحانی که از شمال به رم می‌آمدند، ورودی اصلی شهر بود. نام این میدان، در ادبیات امروز ایتالیا به معنی میدان مردم است. اما به‌لحاظ تاریخی، نام این میدان از نام بازیلیکای سانتا ماریا دل‌پوپولو گرفته شده است.

میدان پوپولو در رم

17438433-roma-piazza-navona-thmbمیدان پوپولو یکی از مهم ترین دیدنی های رم است. میدانی بزرگ که سه طرف آن بناهای مختلفی است. در مرکز این میدان یک" ستون بلند" مصری متعلق به "رامسس دوم " قرار دارد و آبنمایی هم پای این ستون ساخته شده است. در یک طرف آن دروازه" پورتا دل پوپولو" قرار دارد و در سمت مقابلش دو کلیسای دوقلو و مشابه هم قرار دارن یکی کلیسای " سانتا ماریا دی مونته سانتو"  و دیگری کلیسای" سانتا ماریا دی میراکولی".

میدان پوپولو در رم

17438433-roma-piazza-navona-thmbدر دو سمت دیگر میدان هم آبنماهای زیبایی به شکل نئو کلاسیک ساخته شده است . مجسمه های دور میدان هم رنگ و بوی مصر دارد و الهام گرفته از مصر میباشد. در غرب میدان هم یک ایوان دیده قرار دارد که به واسطه یک مسیر شیب دار مارپیچ میشود از آن بالا رفت و به میدان و بلکه به شهر مسلط شد. وسط میدان یک هرم با قاعده بسیار کوچک و ارتفاع بسیار بلند است که در نگاه اول اصلا تداعی هرم ندارد. با تور اروپا به ایتالیا سفر کنید و از دیدن میدان پوپولو لذت ببرید.

میدان پوپولو در رم