کانال میدی تولوز

Du Midi

کانال میدی تولوز قدیمی ترین سازه های بشری در فرانسه است. این کانال حدود 240 کیلومتر درازا دارد و از بلندترین کانال های فرانسه به شمار می رود. این کانال منظره بسیار شگفت انگیز و چشم نواز دارد.درختانی که در دو طرف کانال قد بر آسمان برافراشته اند، زیبایی فوق العاده به این کانال پیر بخشیده اند. کانال du Midi یکی از آثار میراث فرهنگی یونسکو به شمار می رود و از جمله زیباترین و دیدنی ترین آبراه های فرانسه و سراسر اروپاست. کانال du Midi میان محلی ها و فرانسوی ها بیشتر با نام کانال «میدی» شهرت دارد .

کانال میدی تولوز

هدف اصلی ساخت این کانال که از دیدنی های اروپاست، اتصال دو دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس بوده است. این کانال همچنین با رودخانه گارون در Etang de Thau نیز در ارتباط است. کانال du Midi و کانال گارون به کانال Deux Mers  شهرت دارند. این کانال در واقع اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه را به هم وصل می کند. پروژه ساخت du Midi به قرن 17 میلادی بر می گردد. این کانال حدود 90 پل دارد. بلندترین بخش کانال از سطح دریا حدود 190 متر است. کانال میدی جمعا 328 سازه مختلف دارد. این سازه ها نه تنها ‌پل بلکه سد، پل و تونل نیز هستند. شن ریزی این بنا در طول تاریخ بهبود یافته است و در حال حاضر حدو د 40 قنات در این کانال وجود دارد. این کانال مسیر بسیار طولانی را طی می کند و در طول مسیر خود از مکان های مختلف می گذرد.

کانال میدی تولوز
کانال میدی تولوز

مسافرت به تولوز بسیار آسان است، مسافران می توانند با توجه به بودجه خود از هر سه مسیر دریایی، هوایی و زمینی برای رفتن به آنجا کمک بگیرند. کانال du Midi بسیار مورد توجه دوچرخه سواران است. ساحل کانای نیز برای پیاد روی بسیار مناسب است و افراد بسیار در آنجا از مناظر زیبا لذت می برند. بنای این کانال بسیار قدیمی است و به دلیل همین قدمت و کهنسالی، افراد بسیار در دنیا مشتاق دیدن آن هستند. این کانال بلند و قدیمی، طراحی و معماری بسیار زیبایی دارد. ابتدای بنای این ساخت از تولوز شروع می شوود به همبن دلیل آن را متعلق به این شهر می دانند. اگر با تور اروپا و یا تور فرانسه سفر می کنید و می خواهید از دیدنی های فرانسه لذت ببرید، به شهر تولوز رفته و از کانال میدی دیدن کنید.

کانال میدی تولوز
کانال میدی تولوز