اخبار تکنولوژی ، آموزشی ، تجارت و سفر

۲۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

موزه بی ام و آلمان

موزه بی ام و آلمان

شرکت بی‌ام‌و در سال ۱۹۱۶ توسط فرانتس جوزف پوپ در مونیخ آلمان تاسیس شد. این شرکت هم‌اکنون مالک شرکت‌های رولز-رویس موتور کارز و مینی می‌باشد. در سال ۲۰۱۲ بی‌ام‌و شمار ۱٫۸۶۱٫۸۲۶ دستگاه خودرو تولید کرد و به‌عنوان چهاردهمین خودروساز بزرگ جهان شناخته شد. بی‌ام‌و به معنای صنایع موتوری باواریا است، شرکت خودروسازی آلمانی است، که از تولید کنندگان بنام خودروهای لوکس و موتورسیکلت در جهان بشمار می‌آید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونیخ قرار دارد و اینک این شرکت خودروسازی یک موزه دایر کرده است که در آن از مدل‌های قدیمی این خودروی محبوب می توان دیدن کرد.

موزه بی ام و آلمان
موزه بی ام و آلمان

780711-car4141-qprاین موزه که نزدیک دفتر مرکزی BMW واقع شده است، نقش بسزایی در نمایش میراث و سنن گروه BMW داشته و جلوه‌گر تجربیات، پیشرفت و فن‌آوری محصولات این شرکت در طول سالهای فعالیت آن است. این مجموعه با وسعت کم نظیر خود با 5000 متر مربع و 120 غرفه متنوع مکان بسیار مناسب و در خور توجهی برای بازدیدکنندگان فراهم آورده که هر بخش بازتاب دهنده اهمیت و نقش پررنگ این شرکت در عرصه جهانی است. این موزه از جاهای دیدنی مونیخ به شمار می رود.

موزه بی ام و آلمان

780711-car4141-qpr در مراسم بازگشایی، گروه خودروسازی BMW با به نمایش کذاردن 350 محصول کم نظیر مایه تحسین و حیرت بازدید کنندگان شده و نسل جدید ب.ام.و  آینده را در معرض دید عموم قرار داد. با تور آلمان و یاتور اروپا سفر کنید و از دیدنی های مونیخ بازدید کنید.  این موزه یکی از دیدنی های آلمان و دیدنی های اروپا به شمار می رود.

موزه بی ام و آلمان

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

توصیه های مهم در سفر به مادرید

توصیه های مهم در سفر به مادرید

کشور اسپانیا یکی از بهترین مقاصد گردشگری است. این کشور علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیبا، بناهای تاریخی و معماری فوق العاده نیز دارد. سالانه افراد بسیاری به اسپانیا مسافرت می کنند و دیدنی های اسپانیا را از نزدیک بازدید می کنند .  اگر با تور اروپا و یا تور اسپانیا به شهر مادرید را دارید ، بهتر است توصیه هایی را به خاطر بسپارید.

مادرید
  • سیستم حمل و نقل عمومی مادرید نه تنها یکی از بهترین‌های اروپا، بلکه کل جهان است و متروی این شهر با ٢٣٤ ایستگاه رتبه‌ی ششم را در بین متروهای دنیا از لحاظ طول خط مترو دارد و بیشترین سهم را در جابه‌جایی مسافر در شهر مادرید بر عهده گرفته. در کنار مترو، اتوبوس، تاکسی و یک قطار محلی (ترن برقی) هم دارد که از روستاهای اطراف تا مرکز شهر مادرید حرکت می‌کند. دسترسی به وسایل نقلیه‌ی عمومی همه جای شهر به راحتی انجام می‌شود و قطار محلی مادرید هم برای دیدن دیدنی های مادرید و محله‌های اطراف شهر و گشت زدن از شمال تا جنوب مادرید انتخاب مناسبی است.
  • اگر با هواپیما به این شهر سفر کنید، اولین ساختمانی که در مادرید می‌بینید، فرودگاه بین‌المللی باراخاساست. فرودگاه باراخاس که چند جایزه‌ی معماری برنده شده، کم از یک اثر دیدنی که باید برای دیدنش بلیت بخرید، ندارد. فرودگاه، ساختمان بزرگی‌ است که حدود ١٣ کیلومتر با مرکز شهر، یعنی میدان دروازه‌ی خورشید یا پوئرتا دِل سول فاصله دارد. این مسیر را می‌توان با خط ٨ مترو، تاکسی و اتوبوس طی کرد. بلیت مترو از فرودگاه به مرکز شهر دو یورو هزینه دارد و همین فاصله با اتوبوس گران‌تر می‌شود و تاکسی‌ها هم که با کم‌تر از ٤٠ یورو شما را به شهر نخواهند رساند. خوبی چمدان سبک داشتن همین است: می‌توانید از همان اول مراقب هزینه‌ها باشید و با مترو وارد مادرید شوید.
  • با قطار هم می‌توان از شهرهای دیگر خود اسپانیا و اروپا به مادرید رسید. یک امتیازش این است که مناظر زیبایی را خواهید دید؛ فقط فراموش نکنید که ساعت حرکت‌ ترن‌ها و عوض‌کردن ایستگاه‌ها را خوب بلد باشید.
  • در مادرید هم باید مواظب جیب برها و بچه‌های کولی باشید. با دست‌فروش‌ها وارد معامله نشوید و چیزی از کسی در خیابان قبول نکنید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

کاخ پیتی فلورانس

کاخ پیتی فلورانس

Palazzo Pitti

یکی از دیدنی های ایتالیا کاخ پیتی فلورانس است. کاخ پیتی یا پالاتزو در شهر فلورانس ایتالیا و باغ های زیبای آن مشهور به جیاردینو دی بوبولی که در قرن پانزدهم میلادی توسط خاندان پیتی ساخته شد. امروزه این کاخ از بزرگترین گالری های هنری در فلورانس محسوب می شود. این کاخ سابقا اقامتگاه آمیلیا توسکانی بزرگ و بعدها پادشاه ایتالیا بوده و هم اکنون خانه های این کاخ مبدل به مجموعه های مهم نقاشی و مجسمه سازی ، آثار هنری ، پورسلین و گالری لباس محلی شده است .

کاخ پیتی فلورانس

firefox_screenshot_2014-11-13t12-55-03-113z-qprکاخ پیتی علاوه بر فراهم کردن آثار  بی نقص و جلوه  تاریخی ، یکی از قدیمیترین باغهای معروف ایتالیایی نیز محسوب می شود که بخاطر فواره ها ، غارهای زیر زمینی ، موزه ها  و نقاشی های کهن از شهرت خاصی برخورد دار است . این کاخ سابقا اقامتگاه آمیلیا توسکانی بزرگ و بعدها پادشاه ایتالیا بوده و  هم اکنون خانه های این کاخ مبدل به  مجموعه  های مهم نقاشی و مجسمه سازی ، آثار هنری ، پورسلین و گالری لباس محلی شده است .

کاخ پیتی فلورانس

images-qpr کاخ پیتی  (Palazzo Pitti) در سال 1458 به دستور  بانکدار فلورانس، لوکاپیتی ساخته شد و بعدها  توسط خانواده مدیچی در سال  1549 خریداری شد. در اواخر قرن 18 ، کاخ پیتی  به عنوان پایگاه قدرت ناپلئون مورد استفاده قرار گرفت ، و بعد برای مدت کوتاهی به عنوان کاخ اصلی سلطنتی به خدمت ایتالیا متحد جدید در آمد . کاخ و محتویات آن درسال 1919 از سوی شاه ویکتور امانوئل سوم به مردم ایتالیا اهدا شد و درهای آن را برای بازدید عموم  گشود. امروزه این کاخ از بزرگترین گالری های هنری در فلورانس محسوب می شود. این کاخ از بهترین دیدنی های فلورانس به شمار می رود. با تور اروپا و یا تور ایتالیا سفر کنید و از دیدنی های اروپا بازدید کنید.

کاخ پیتی فلورانس

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

آب و هوای برلین

آب و هوای برلین

سالانه بیش از شش میلیون گردشگر از برلین بازدید دارند. این رقم چنان چشمگیر است که شهر می کوشد امکانات آسایش و راحتی بازدیدکنندگان را از جنبه های مختلف آماده سازد. برلین، بزرگ‌ترین و از نظر تاریخی مهم‌ترین ایالت آلمان است. جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر در حال حاضر، آن را به یکی از مهم‌ترین مراکز جلب گردشگر تبدیل کرده است. اگر قصد دارید با تور اروپا به آلمان و شهر برلین سفر کنید ، قبل از سفر آب و هوای اروپا را جویا شوید.

آب و هوای برلین

5-free-summer-clipart-illustration-of-a-happy-smilآب و هوای آلمان در شهرهای مختلف آن متفاوت است. آب و هوای برلین تقریبا اقیانوسی می باشد. اما بطور کلی آب و هوای معتدلی بر برلین غالب میباشد.این شهر آلمان دارای مکانهای گردشگری و دیدنی تفریحی، طبیعی ، تاریخی و... برای بازدید کنندگان و توریست ها می باشد. تابستان‌های آن گرم با میانگین بیشینه‌ دمای ٢٢ تا ٢٥ درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای ١٢ تا ١٤ درجه‌ی سانتی‌گراد و زمستان‌های آن با میانگین دمای ٤ تا ٢- درجه سانتی‌گراد است. فصل‌های پاییز و بهار برلین دارای آب و هوای معتدل و مناسبی است و از این روی بهترین فصل برای گردشگران است. باید توجه داشت که حضور گردشگرانی که با تور آلمان سفر می کنند ، بیشتر در این فصول به منزله‌ی افزایش تقاضاست و این منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود.

آب و هوای برلین

 

 اطلاعات آب و هوایی برلین
ماه ژانویه فوریه مارس آوریل مه ژوئن ژوییه آگوست سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر میانگین سالیانه
میانگین بیشینه °C ٤.٤ ٧.١ ١٣.٤ ١٨.٨ ٢٣.٦ ٢٣.٧ ٢١.٦ ١٨.٩ ١٣.٢ ٨.٥ ٤.٢ ٢.٩ ١٣.٤
میانگین کمینه °C ٠.٤ ٢.٢ ٦.٤ ١٠.٦ ١٤.١ ١٤.٣ ١٢.٣ ٩ ٤.٢ ١.٣ ١.٥- ١.٩- ٥.٩

 

آب و هوای برلین

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

ونیز شهر آب

ونیز شهر آب

ونیز یک شهر توریستی است و 70 درصد درآمد آن توسط توریست ها تامین می شود. ونیز، شهر روی آب است. خیلی از قسمت‌های شهر ونیز واقعاً در آب غوطه‌ورند و درِ بسیاری از خانه‌ها رو به قایق‌های پارک شده در کنار دیوارهای فرورفته در آب باز می‌شوند. این شهر، خیابان و بزرگراه و ماشین ندارد. با تور اروپا  و یا تور ایتالیا سفر کنید و از دیدن شهرهای ایتالیا لذت ببرید.  

ونیز شهر آب

venice-qprکل شهر بخودی خود یک چشم‌انداز بی‌نظیر است، چیزی که در تمام دنیا مانندی ندارد. در کانال‌های اصلی شهر قایق‌های مسافربری بزرگ همانند مترو و اتوبوس‌های شهری، ایستگاه به ایستگاه مسافران را جابجا می‌کنند. ونیز واقعاً شهر روی آب است و یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا به شمار می رود.

ونیز شهر آب

city_skyline_venice_coolclips_arch0421-qpr ونیز، شهر کانال‌های آبی، شهر رؤیاها، شهر بالماسکه... ونیز را در دنیا با کانال‌های آبی و آبراه‌هایش می‌شناسند. ونیز را در دنیا با قایق‌های مخصوص و سنتی‌اش نیز می‌شناسند. نام این قایق‌ها گوندولاست و از مراسم عروسی گرفته تا سوگواری از آن‌ها استفاده می‌کنند. این قایق‌ها با وجود ظرفیت محدود و کرایه‌ی بالاترشان، برای زیر پا گذاشتن آبراه‌های ریز و درشت شهر، مورد علاقه‌ی گردشگران ونیز است.

ونیز شهر آب

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

اطلاعات مهم برای سفر به میلان

اطلاعات مهم برای سفر به میلان

میلان شهری زیبا و مدرن است که توانسته ترکیبی از ایتالیای دیروز و امروز را در معرض دید همگان قرار دهد. این شهر علاوه بر آن که از نظر هنری بسیار غنی است، تاریخ و فرهنگی منحصر به فرد دارد و امروزه پایتخت تجارت، مد و موسیقی کشور ایتالیا به حساب می آید.میلان (Milano) دومین شهر بزرگ ایتالیا و پرجمعیت‌ترین شهر آن است. اگر قصد داری با تور اروپا و یا تور ایتالیا به میلان سفر کنید ، بهتر است اطلاعاتی در مورد این شهر داشته باشید.

میلان

  • میلان نسبتاً شهر امنی است، اما باید در مکان‌های شلوغ و ایستگاه‌ مرکزی قطار ، مواظب جیب‌برها باشید. خیلی از دزدها به بهانه فروش چیزی با شما صحبت می‌کنند و در همان حال ممکن است همدستش کیف شما را بزند. در میلان با هیچ دست‌فروشی صحبت نکنید، هیچ چیز مجانی‌ از دست‌فروش‌ها نگیرید و کیف پولتان را جای امنی بگذارید که راحت قابل دسترس نباشد.
  • شهر میلان دارای سه خط مترو است که می توانید از آن برای بازدید از دیدنی های ایتالیا استفاده کنید.این خطوط حمل و نقل شهری دارای ایمنی کافی هستند وبا آنها تقریبا می توان به همه جای این شهر رفت. اگر می خواهید به جایی بروید که متروها قادر نیستند شما را ببرند، آن وقت باید از اتوبوس و ترامواهای دقیق و منظم شهر میلان استفاده کنید.بلیط اتوبوس در میلان چندان هم ارزان نیست.  
  • اگر به موسیقی جاز علاقه داشته باشید، جشنواره‌ی جاز میلان در ماه نوامبر برای شما بسیار دوست‌داشتنی خواهد بود.
  • از آنجایی که بسیاری از بهترین ماشین‌های دنیا ایتالیایی هستند، مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک در میلان یک اتفاق مهم است.
  • اختلاف ساعت میلان تا تهران : 2:50-
میلان

خدمات پزشکی و تلفن های ضروری

  • داروخانه‌ی شبانه‌روزی
    تلفن: ٠٢٦٦٩٠٩٣٥؛
    نشانی: ایستگاه مرکزی.
  • داروخانه‌ی کرلو اربا
    ساعات کار این داروخانه به این صورت است: دوشنبه‌ها از ٢ بعدازظهر تا ٧ عصر، روزهای سه‌شنبه تا جمعه از ٩:٣٠ صبح تا ١:٤٥ بعدازظهر و از ٣ بعدازظهر تا ٧ عصر، شنبه‌ها از ١٠:٣٠ صبح تا ١٢:٣٠ ظهر و از ٢ بعدازظهر تا ٧ عصر.
    تلفن: ٠٢٨٧٨٦٦٨؛
    نشانی: میدان دوئومو.
  • درمانگاه میلان
    یکی از چندین درمانگاه‌ خصوصی میلان است که دکترهایش به زبان انگلیسی هم صحبت می‌کنند.
    تلفن: ٠٢٧٦٠١٦٠٤٧؛
    نشانی اینترنتی: www.milanclinic.com؛
    نشانی: خیابان چروا.
  • درمانگاه بزرگ چند بخشی
    تلفن مخصوص اهالی میلان: ٠٢٥٥٠٣١؛
    تلفن مخصوص خارجی‌ها: ٠٢٥٥٠٣٣١٧١؛
    نشانی: خیابان فرانچسکو اسفورتسا
  • دفتر پلیس خارجی‌ها
    تلفن: ٠٢٦٢٢٦٥٥٨؛
    نشانی: خیابان مونته بلو (کوه زیبا).
  • ایستگاه پلیس
    تلفن: ٠٢٦٢٢٦١؛
    نشانی: خیابان فته بنه فراتلی.


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

اسپانیا در یک نگاه

کشور پادشاهی اسپانیا

سرزمین اسپانیا با ٥٠٤٫٠٣٠ کیلومتر مربع مساحت، ‌پنجاه و یکمین کشور پهناور جهان و دومین کشور بزرگ اروپای غربی پس از فرانسه است و شامل شبه‌جزیره‌ی ایبری، جزایر بالئاریک، جزایر قناری، شهرهای سوته و ملیله در شمال آفریقا و برخی جزیره‌های دیگر در مقابل سواحل قاره‌ی آفریقا و خود شبه‌جزیره است.

اسپانیا کشور پادشاهی

firefox_screenshot_2014-11-16t08-58-37-503z-qprاسپانیا، کشوری واقع در شبه‌جزیره‌ی ایبری در جنوب غربی اروپا و از اعضای اتحادیه‌ی اروپاست. نام رسمی اسپانیا، پادشاهی اسپانیا و پایتخت آن، مادرید است. این کشور در شمال، با فرانسه و آندورا، در غرب با پرتغال، در جنوب با مراکش، در شرق با دریای مدیترانه و در غرب و شمال، با اقیانوس اطلس هم‌مرز است. زبان رسمی این کشور اسپانیایی است و بیش از پانصد میلیون نفر در دنیا به آن آشنا هستند.

کشور پادشاهی اسپانیا

spanish-class-clipart-spanish_clip_art_217-qprاسپانیای امروزی کشوری دموکراتیک و دارای حکومتی پارلمانی تحت قانون اساسی پادشاهی است. اسپانیا یک کشور توسعه‌یافته و نوزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا از نظر تولید ناخالص داخلی می‌باشد. این کشور همچنین دارای سطح بالای استاندارد زندگی استدر طول چهار دهه گذشته صنعت گردشگری اسپانیا بسیار پیشرفت کرده است به طوری که به دومین صنعت گردشگری بزرگ دنیا بدل شده است  امروزه اقلیم، آثار تاریخی و فرهنگی، موقعیت جغرافیایی و امکانات رفاهی اسپانیا باعث شده تا گردشگری به یکی از صنایع اصلی و همچنین منبع درامد و اشتغال ثابت برای این کشور بدل شود. سازوکار رتبه‌بندی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در اسپانیا بسیار سختگیرانه‌تر از دیگر کشورهای اروپایی است و به همین دلیل هتل‌های اسپانیایی سطح بالاتر و گرانتر از دیگر کشورهای اروپایی است

نام کشور اسپانیا
پایتخت مادرید
موقعیت جغرافیایی اروپای جنوب غربی
همسایگان فرانسه، آندورا، پرتغال
جمعیت ۴۶٬۰۳۰٬۱۰۹
دین کاتولیک رمی
مساحت ٥٠٤٫٠٣٠ کیلومتر مربع
فاصله از ایران ٤٧٩١ کیلومتر
آب و هوا مدیترانه‌ای، نیمه خشک و اقیانوسی
پیش شماره ٣٤
زبان رسمی اسپانیایی
زمان محلی سه ساعت و نیم عقب‌تر از ایران
ولتاژ برق ٢٣٠ ولت
قرار داد Roaming ایرانسل http://www.irancell.ir/Layer3/?id=409
دارد
قرار داد Roaming همراه اول

ندارد


نقشه اسپانیا

 

نقشه اسپانیا

با تور اروپا و یا تور اسپانیا سفر کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

جزایر قناری ، سرزمین پریان

جزایر قناری

"جزایر قناری" را در متن‌های فارسی میانه «جاودان کَث» می‌نامیدند که به معنای شهر جاودان است. ایرانیان این جزایر را نقطه آغاز نیمروز (نصف‌النهار) می‌شمردند. پس از ظهور اسلام و ترجمه کتاب‌های پهلوی به زبان عربی، این اصطلاح نیز به گونه "جزایر خالدات" به عربی ترجمه شد.شاید جزایر قناری بهترین جای دنیا برای گشت و گذارهای رویایی باشد. یک روز کامل بیرون از هتل ماندن، پیاده‌روی در کوچه‌های سنگ‌فرش تا تپه‌های سرسبز و کمی استراحت در سایه‌های درختانی با برگ‌های پهن و تیره شاید یکی از بهترین و آرام‌بخش‌ترین اتفاقاتی باشد که در طول سفر تجربه خواهید کرد.

جزایر قناری

a_sunny_day_on_a_tropical_island_0071-1102-1114-57جزایر قناری از مجموع هفت جزیره در اقیانوس اطلس تشکیل شده و به خاطر نزدیکی جغرافیایی، کشور مراکش سال‌هاست ادعای مالکیت آن را دارد؛ اما جزایر قناری بخشی از خاک اسپانیاست و مردم آن ملیت اسپانیایی دارند. آب و هوای جزایر قناری تقریباً همه‌ی سال شبیه به هم است. مهم نیست در چه فصلی از سال باشیم، آب و هوای جزیره‌ها همیشه بهاری است. تابستان‌ها دمای هوا به زحمت به ٢٤-٢٥ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد و زمستان‌ها حدوداً هفت-هشت درجه خنک‌تر می‌شود.

جزایر قناری

firefox_screenshot_2014-11-16t13-30-39-065z-qprراحت‌ترین راه برای رسیدن به جزایر قناری، هواپیماست. رفتن به جزایر قناری از طریق فرودگاه‌های تنه‌ریف و گرن کاناری بیشترین تعداد پرواز را دارد و شلوغ‌تر است ولی اگر بخواهید وارد جزایر دیگر قناری شوید، هم ساعت‌های پروازی محدودتر می‌شود و هم بلیط‌ها گران‌تر.  تنه‌ریف دو تا فرودگاه دارد: رینا سوفیا در جنوب و لوس رودئوس در شمال جزیره.  یکی از بهترین گزینه‌ها برای رفت و آمد در جزایر قناری، کرایه‌ی یک اتومبیل است. شرکت‌های بزرگی هستند که می‌توانید از آن‌ها ماشین کرایه کنید، تنها شرطش هم داشتن گواهینامه‌ی بین‌المللی و پاسپورت است.

جزایر قناری

island2-qprتوریست‌ها معمولاً چه در سانتاکروز و چه در لاس‌پالماس ترجیح می‌دهند در مناطقی اقامت کنند که نزدیک به دریا باشند. تعداد هتل‌ها و مراکز تفریحی در این قسمت‌های جزیره‌ها بیشتر است و امکان همه جور بازی آبی هم در اقیانوس آتلانتیک مهیاست.  معمولاً تصویری که در ذهن همه از جزایر قناری وجود دارد، درختی بلند و سبز با پس زمینه‌ی دریا و ساحلی سفید است که طوطی یا هدهدی رنگارنگ روی شاخه‌های آن نشسته؛ خیلی هم تصویر اشتباهی نیست.

جزایر قناری

island-clipart-island-qprیکی از جاذبه‌های گردشگری جزایر قناری، روکوسینکادوست که بومی‌ها آن را انگشت خدا می‌نامند، چون صخره‌ی بلندی است که به صورت عمودی روی زمین قرار گرفته و داستان‌های باستانی قناری می‌گوید انگشت خدا توانسته این صخره را به این حالت نگه دارد. معلوم نیست روکوسینکادو تا کی قرار است همین‌طوری بایستد، ولی تا امروز که توانسته حداقل نود درصد توریست‌های جزایر قناری را به تماشایش جلب کند.  بچه‌ها هم در جزایر قناری خوش می‌گذرانند؛ علاوه بر بازی‌های توی ساحل، بزرگ‌ترین کلکسیون طوطی جهان در پارک لوروی تنه‌ریف قرار گرفته که بیش از سه هزار طوطی مختلف دارد. علاوه بر طوطی‌ها البته حیوانات دیگری هم در این پارک نگهداری می‌شوند.

جزایر قناری

firefox_screenshot_2014-11-16t13-30-39-065z-qprفراموش نکنید در تنه‌ریف به دیدن اِل تِیده بروید. این آتشفشان بزرگ در سال ٢٠٠٧ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و سومین آتشفشان فعال و بزرگ در دنیاست. اطراف این کوه، تورهای درمانی برای استفاده از آب‌های معدنی برگزار می‌شود که خیلی هم طرفدار دارد. اگر اهل ورزش هستید، روستای کوهستانی آناگا می‌تواند شما را خوشحال کند. ممکن است در ارتفاعات از هوای بهاری جزیره خبری نباشد و بهتر است یک ژاکت همراه داشته باشید. با تور اروپا و یا تور اسپانیا سفر کنید و از زیباترین شهرهای اروپا دیدن کنید.

جزایر قناری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

آب و هوای مادرید

آب و هوای مادرید

مادرید دارای تابستانها وزمستانهای نسبتا معتدل می باشد . دمای هوای مادرید در زمستان به ندرت به درجه صفر و یا پائین تر از آن می رسد و گرمای آن در تابستان گاهی از 40 درجه سانتیگراد نیز فراتر می رودحد متوسط درجه حرارت هوا در این شهر در تابستان 24 و زمستان 8 درجه سانتیگراد می باشد. گرچه انتظار می رود که اسپانیا هوای گرم و دلپذیری داشته باشد، اما در مادرید هوا اینگونه نیست: تابستان‌ها گرمای هوا طاقت‌فرساست و زمستان‌ها یخبندان می‌شود.

مادرید

5-free-summer-clipart-illustration-of-a-happy-smilاگر از هوای گرم خوش‌تان نمی‌آید، بهار (آوریل تا ژوئن) و اوایل پاییز (سپتامبر تا اکتبر) برای رفتن به مادرید مناسب‌ترند. در پاییز به‌خصوص، شهر را انگار با رنگ‌های طلایی و قرمز و نارنجی رنگ کرده‌اند و هوا مطبوع است.  زمستان‌ها هوا سرد و خشک می‌شود. با تور اروپا و تور اسپانیا سفر کرده و از شهرهای خوش آب و هوای اروپا لذت ببرید.

مادرید
مادرید

winter-clip-art-winter-clipart-7-qprبرای سفر زمستانی به مادرید، مخصوصاً در ماه‌های ژانویه و فوریه لباس‌های گرم همراه ببرید. آب و هوای اسپانیا در شهرهای مختلف متغیر است. در ماه آوریل و اوایل ماه مه، باران زیاد می‌بارد و تا اواسط ماه ژوئن، هوا کمی خنک است. اوج گرمای تابستان مادرید، اواخر ژوییه و آگوست است. در ماه آگوست مادرید به معنای واقعی کلمه تعطیل می‌شود و مادریدی‌ها به سمت سواحل اسپانیا می‌روند؛ به همین خاطر، بسیاری از رستوران‌ها و تعدادی از موزه‌های کوچک در این ماه تعطیل هستند.

مادرید

 

اطلاعات آب و هوایی مادرید
ماه ژانویه فوریه مارس آوریل مه ژوئن ژوییه آگوست سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر میانگین سالیانه
میانگین بیشینه °C ٩.٧ ١٢ ١٥.٧ ١٧.٥ ٢١.٤ ٢٦.٩ ٣١.٢ ٣٠.٧ ٢٦ ١٩ ١٣.٤ ١٠.١ ١٩.٤
میانگین کمینه °C ٢.٦ ٧.٣ ٥.٦ ٧.٢ ١٠.٧ ١٥.١ ١٨.٤ ١٨.٢ ١٥ ١٠.٢ ٦ ٣.٨ ٩.٧

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

جشنواره های مادرید

جشنواره های مادرید

مادرید را در دنیا با میراث فرهنگی و هنری یگانه و زیبایش و با شب‌های پر زرق و برق و زنده‌اش می‌شناسند. مادرید، پایتخت اسپانیا، شهر تاریخ، موسیقی، شور و هیجان و فوتبال است. مادرید را می‌توان نمونه‌ی کوچک کشور اسپانیا دانست. از تمام سنت‌ها و جذابیت‌هایی که در این کشور وجود دارند، چیزی هم در مادرید پیدا می‌شود. مادرید هم‌چنین پایتخت یک بخش خودمختار و مرکز استان مادرید نیز هست. با تور اروپا و یا تور اسپانیا سفر کنید و از شهرهای بزرگ اروپا دیدن کنید.

مادرید


مادریدی‌ها از جشن گرفتن لذت می‌برند و با هر بهانه‌ای دور هم جمع می‌شوند و شادی می‌کنند. این لیست، تعدادی از این جشنواره‌ها را معرفی می‌کند.

آرکو
یکی از بزرگترین جشن‌های هنر معاصر اروپا، آرکو است که اواسط ماه فوریه برگزار می‌شود و هنرمندانی را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند. این جشن، در مرکز نمایشگاه پارک فریال خوان کارلوس اول نزدیک به فرودگاه باراخاس برگزار می‌شود.

جشنواره‌ی فلامینکو
در ماه فوریه و به مدت پنج روز، فستیوالی با حضور نام‌آوران و چهره‌های جدید و بااستعداد دنیای موسیقی فلامینکو در یکی از تئاترهای شهر برگزار می‌شود.

جشن روز دوم ماه مه
در سال ١٨٠٨، سربازان ناپلئون شورشی را در مادرید خواباندند و سالگرد این واقعه، بهانه‌ای شد برای این که مادریدی‌ها یک جشن دیگر بگیرند و اسمش را هم گذاشتند روز ملی مادرید.

جشن سنت ایسیدرو
به مناسبت پانزدهم ماه مه، روز حامی مقدس مادرید، به مدت یک هفته رژه و جشن و مسابقات گاوبازی برگزار می‌شود. در این هفته کنسرت‌های رایگانی در سرتاسر شهر برگزار می‌شود و این موقع از سال را شروع فصل گاوبازی شهر هم می‌دانند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R