شهر تولوز فرانسه

تولوز یکی از شهرهای زیبای فرانسه است . این شهر که ششمین شهر بزرگ کشور فرانسه است، در فاصله حدود 600 کیلومتری از شهر پاریس ، بین دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس واقع شده است . تولوز از قرن 8 میلادی حالت مسکونی دارد. مردم از قرن ها پیش در این شهر زیبا زندگی می کنند. تولوز قبلا مرکز استان قدیمی Languedoc بوده است اما در حال حاضر، یکی از شهرهای اصلی منطقه Mid-Pyrénées یکی از بزرگ ترین مناطق شهری پاریس است. تولوز، حدود 118 سال قبل از میلاد مسیح مورد حمله رومی ها قرار گرفت. آنها تجارت خود را از این منطقه شروع کردند.

شهر تولوز فرانسه

city-clipart-yio5kxnie-qpr این شهر در صنایع مختلف همچون الکترونیک، صنایع پزشکی، علوم غذایی، فناوری اطلاعات و ... بسیار فعال است. بیشتر شهرت شهر تولوز برای شرکت های هوافضا، ایرباس، مراکز فضایی CNES تولوز و سیستم های ماهواره های واقع در شهر است. شرکت های بزرگی همچون Thales Alenia و Alenia که کارخانه های بزرگ تولید کننده ماهواره در دنیا هستند، در شهر تولوز واقع شده اند.

شهر تورلوز فرانسه
شهر تولوز فرانسه

dtrm49rbc-qprدانشگاه تولوز یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور فرانسه و شاید بتوان گفت از قدیمی ترین دانشگا های سراسر اروپاست. این دانشگاه در سال 1229 میلادی ساخته شده است و حدود 97 هزار دانشجو دارد. این دانشگاه سومین دانشگاه بزرگ اروپاست و میان شهرهای لیون و پاریس قرار دارد. تولوز رکورد بیشترین تعداد دانشگاه‌های شهرستانهای فرانسه را دارا است. در سال 2004 میلادی، جمعیت شهر تولوز حدود 1,102,882 نفر برآورد شده است . بیش از یک میلیون نفر در سال از شهر تولوز دیدن می کنند. این شهر هتل های بسیاری دارد و پیدا کردن مکانی مناسب برای اقامت در آن به هیچ وجه دشوار نیست. هر فردی با هر بودجه ای می تواند یکی از هتل ها یا مسافرخانه های این شهر را انتخاب و در آن سکنی گزیند. مسافرت به این شهر از هر طریقی میسر است.

شهر تولوز فرانسه

city-skyline-hi-qpr  از هر سه راه دریا، هوا و زمین می توان به تولوز سفر کرد. این شهر فرودگاه، بندر و ایستگاه های قطار، تاکسی و اتوبوس دارد. یعنی در کل به هر طریقی که تصور کنید می توانید به این شهر سفر کنید. آب و هوای شهر تولوز معتدل است. البته به دلیل نزدیک به اقیانوس، می توان تا حدی آن را اقیانوسی و مدیترانه ای نیز نامید. اگر با تور اروپا و یا تور فرانسه سفر می کنید ، از بهترین دیدنی های فرانسه و مراکز تفریحی فرانسه در این شهر دیدن کنید.

شهر تولوز فرانسه