اخبار تکنولوژی ، آموزشی ، تجارت و سفر

۴۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

سفر به اروپا با ماشین شخصی

سفر به اروپا با ماشین شخصی

 

وقتی حرف از سفر به اروپا پیش میاد، اولین چیزی که به ذهنمون خطور میکنه تور اروپاست. در حالیکه بعضی از گردشگران و جهانگردان علاقه بسیاری به سفر با ماشین شخصی دارن. سفر به اروپا بدون تور و با خودرو اون هم در شرایط مختلف و به مدت طولانی مهارت ها و تجربیات بسیاری رو حاصل میکنه. این شیوه معایب و فوایدی داره از جمله ایرادات سفر با خودروی شخصی محدود بودن کشورهای هم مرز با ایرانه درحالیکه شما با هواپپما تا استرالیا و برزیل را میتونید به عنوان مقصد انتخاب کنین .اما از فواید سفر با خودرو پایین بودن هزینشه. اگه سفر با خودرو رو انتخاب کردن در ادامه با ما باشین.

 

 برای خروج خودرو از کشور چه مراحلی رو باید طی کرد؟

صاحب خودرو یا مالکش با در دست داشتن کارت ماشین و سندش به گمرک مراجعه و با تنظیم اظهارنامه خروج موقت معمولا مجوز خروج سه ماهه برای اون صادر میشه. این عملیات گمرکی در کمتر از یک ساعت انجام میگیره وپس از دریافت پروانه خروج موقت به سازمان ایرانگردی و جهانگردی مراجعه و پس از دریافت پلاک بین المللی و دریافت گواهینامه بین المللی اکنون شما میتونید با خودروی شخصی خود به کشورهای همسایه ما که دارای مرز زمینی هستند سفر کنید اصولا این پروسه در یک روز انجام میشه. برای سفر به اروپا باید مرز ترکیه انتخاب بشه. 

قبل از سفر چه اقداماتی لازمه؟

قبل از سفر به اروپا با ماشین اولین کاری که لازمه آماده کردن و سرویس خودروتونه. پیشنهاد میکنم به یه تعمیرگاه مرکزی برید و نیت سفرتون رو بگید و خواهش کنید که همه چیز رو چک کنن و یه پک از لوازم اصلی مثل شمع و وایر و تسمه و چند قطعه دیگه از تعمیرگاه تهیه کنید تا در سفر لنگ نمونید. همینطور همه تعمیرگاه های مجاز ماشینتون رو در مسیر سفرتون سرچ کنین و آدرسشون رو یادداشت کنید.

در مورد وسایلی هم که باید همراتون باشه توضیح مختصری میدم. اینکه هر وسیله که مطمئنید در سفر موردنیازتون رو میشه رو بذارید. جعبه کمک های اولیه، یخچال، ابزار فنی مورد نیاز خودرو و GPS که نقشه های جدید مسیر رو داشته باشه ، یادتون نره.

اگه میخاین تو هزینه تون صرفه جویی کنید، مایحتاجی مثل حبوبات، برنج، سبزی های خشک و … رو از ایران با خودتون بیارین.  در کل شما قراره تو تقریبا سه ماه رو در ماشین باشین. پس هرچیزی که برای سه ماه زندگی لازم و ضروریه رو بردارین.

مسیرهای سفر به دور اروپا

بعد از عبور از ترکیه وارد یونان می شین، از اونجا با کشتی وارد ایتالیا شده و از آنجا ادامه مسیر به صورت زیره:
ایتالیا – سوئیس – فرانسه – اسپانیا – پرتقال – اسپانیا – فرانسه – بلژیک – هلند – آلمان – دانمارک – آلمان – جمهوری چک – اتریش – مجارستان – رومانی – بلغارستان – ترکیه و ایران
تخمین مسیر طی شده در این سفر بین ۲۵ تا ۳۰ هزار کیلومتره که در حالت نرمال چیزی حدود ۷۵ تا ۸۰ روز سفرتون طول میکشه.

هزینه سفر به دور اروپا چقد میشه؟

یکی از نگرانی های اکثر جهانگردا بحث هزینه س. شما باید کلیه هزینه های حتمی و احتمالی رو برآورد کنید و حدالامکان مقداری هم اضافه بر اون داشته باشید که با خیال راحت سفرتون رو پیش ببرید. اگر هم با کسانی که قبلا تجربه داشتن مشورت کنید، خیلی میتونه کمکتون کنه. برای سفر به درو اروپا با ماشین ، هزینه سوخت – ویزا – بیمه مسافرتی – تجهیز خودرو – کاپوتاژ خودرو – جابجایی، عوارض، مالیات و بیمه – خوراک – نقشه، کتاب و اینترنت – ورودی کمپینگ ها – هزینه های خودرو در سفر از هزینه های حتمی سفر هستن به علاوه هزینه های متفرقه و احتمالی.

برای اسکان در کشورهای دیگر چه کنیم؟

می تونید در کمپ سایت ها چادر بزنین و از امکانات کمپ استفاده کنین، از کچ سلفینگ هم میشه استفاده کرد. در مورد کمپ سایت‌ها تا فراموش نکردم بگم که در یک کمپ سایت امکاناتی مثل برق، آب گرم، حمام و… وجود داره و شما با پرداخت مثلا ۴۵ یورو همه امکانات رو برای یک شب استفاده می کنید در صورتی که مثلا اگر قرار باشه به هتل برید باید حدود ۳۵۰ یورو هزینه کنید.

سایت هایی در اینترنت هست که شما می تونید با عضویت در اون ها  از کچ سلفینگ استفاده کنید. به این صورت که شخصی از یک کشور دیگه وارد ایران می شه و ما از او میزبانی می کنیم البته بیشتر برای بحث اسکان، و او در سایت کچ اگر ما میزبان خوبی بوده باشیم از ما تشکر می کنه و مطلب می نویسه. این در واقع می شه اعتبار ما. وقتی ما به دیگر کشورها میریم دیگران از ما میزبانی می کنن و این چرخه ادامه داره.

در آخر اینکه همیشه همسفر خوب انتخاب کنید تا از سفر لذت ببرید و اینکه با هزینه کم هم میشه سفر کرد باید راهش رو یافت.

سفر به اروپا با ماشین شخصی

سفر به اروپا با ماشین شخصی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

آبشار قره سو مشهد

آبشار قره سو مشهد

Qare sou waterfall in Mashhad

آبشار قره‌سو در جنوب غربی شهرستان کلات نادری و در فاصله ده کیلومتری آن و در یک کیلومتری جاده لاین از سمت کلات واقع شده‌است.طبیعت زیبا وآب و هوای ییلاقی، وجود آبشارهای بلند با دره‌های تنگ، موقعیت قره سو را ممتاز می‌کند. اغلب کسانی که تور مشهد را برای سفر انتخاب می کنند ، مایلند از طبیعت زیبای مشهد نیز دیدن کنند . پیشنهاد ما به شما این آبشار زیباست که بی شک از بهترین تفریحات مشهد محسوب می شود .
آبشار قره سو مشهد

آبشار قره سو مشهد

1_waterfall-128

 

ارتفاع متوسط این منطقه از سطح دریا حدود ۱۱۹۰ متر می‌باشد. آبشارهای مذکور پس از نمایش رقص زیبایی خود در آبشارهای هشتگانه، به مصرف باغات و آب شرب اهالی در پایین دست می‌رسد.این منطقه کوهستانی پرآب و مصفا مکانی جذاب برای گردشگران بوجود آورده و آبشار دیدنی و زیبایی را در دل خویش جای داده‌است. در راه کوهستانی دره قره‌سو و بر دیوارهای سنگی آن نردبانهای فلزی نصب شده تا مسیر رفت‌وآمد به آبشار را برای گردشگران آسانتر نماید.

آبشار قره سو مشهد

آبشار قره سو مشهد

آبشار قره سو مشهد

آبشار قره سو مشهد

 

 

1_waterfall-128  نامطلوب بودن آب کلات نادری مشهد و وجود املاح بسیار بالا و گچ زیاد آب، نادر شاه افشار را بر آن داشت تا با استفاده از توان مهندسان خود، آب شیرین آبشار قره سو را که حدود ۶ کیلومتر با کلات فاصله داشت را به مسجد کبود گنبد و عمارت خورشید انتقال دهد.
در این شبکه آبرسانی با توجه به رعایت اصول مهندسی و در نظر داشتن شیب و فشار آب، کانالی در مسیر آب حفر و از تنپوشه های«لوله و اتصالات» سفالی که قطر آن‌ها در حدود ۴۰ الی ۵۰ سانتیمتر است استفاده شده و با خاک نرم پوشانده شده و در محل‌های که احتمال آسیب رسیدن به تنپوشه‌های سفالی توسط سیلاب بود با سنگ و ساروج مهار گردیده‌است. بدین ترتیب آب به داخل دژ کلات هدایت می‌شده‌است

 

آبشار قره سو مشهد

آبشار قره سو مشهد

 

1_waterfall-128  آبشار قره‌ سو مشهد آبشاری زیبا می باشد که در جنوب غربی شهرستان کلات نادری و در فاصله ۱۰ کیلومتریاین روستا قرار گرفته است و در یک کیلومتری جاده لاین از قسمت کلات قرار گرفته است. این آبشار طبیعت زیبا وآب و هوای ییلاقی دارد  وجود آبشارهای بلند با دره‌های تنگ، آبشار قره سو را متمایز کزده است . وجود داشتن ۸ آبشار و چشمه‌های سرد  و نردبان‌های فلزی قرار گرفته  شده برای رفتن به قسمت بالای آبشارقره‌ سو مشهد، از دلایلی ست که مهمان های خارج از استان را به طرف خود جذب می‌کند و از جاهای دیدنی مشهد میتوان این منطقه رو نام برد.

آبشار قره سو مشهد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

بهترین وقت سفر به اصفهان

بهترین وقت سفر به اصفهان

اصفهان برای خودش یک ایران است. با همان تفاوت در اکوسیستم، آب و هوا و اقلیم. سالانه میلیون‌ها گردشگر از اصفهان بازدید می‌کنند که بیشتر این بازدیدها در فصل بهار و به ویژه در ایام نوروز صورت می‌گیرد. بیشتر شهرت اصفهان، علاوه بر هوای معتدل آن، آثار تاریخی بجا ماندن از سده‌های گذشته (بخصوص از دوران صفویان) و گذر رودخانه زاینده رود از میان آن است. اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی و ایران، یکی از زیباترین شهرهای ایران و مقصد بیشتر گردشگران داخلی و خارجی تور اصفهان است.

بهترین وقت سفر به اصفهان

استان اصفهان با توجه به تفاوت ارتفاعات در مناطق مختلف، دارای سه نوع آب و هوا است. در این استان فصول چهار گانه کاملا مشخص بوده، تابستان ها ملایم و زمستان ها سرد و پر برف است. آب و هوای بسیار خشک تا خشک گرم، آب و هوای نیمه مرطوب تا مرطوب سرد و آب و هوای نیمه خشک. به همین دلیل جزو مناطق خشک و نیمه خشک کشور محسوب می شود. شهرهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز، اردستان، نایین و اصفهان که در شمال و شمال شرق هستند، دارای اراضی غیرقابل کشت، کویری، شن زار و بیابان است. حداقل و حداکثر مطلق دما در مرکز استان (شهر اصفهان) -۹/۲ و ۴۰/۸ درجه سانتیگراد و میزان بارندگی سالیانه استان ۱۴۹/۷ میلیمتر در سال ۱۳۹۰ ثبت شده است. تعداد روزهای یخبندان مرکز استان در این سال نیز ۸۴ روز اعلام شده است.

بهترین وقت سفر به اصفهان

اصفهان شهری چهار فصل است. ولی متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل ارسال آب زاینده رود به شهرهایی همچون قم و یزد در برخی ماه‌های سال رودخانه زاینده رود خشک است که این مسئله هم از زیبایی اصفهان و هم از لطافت هوای آن کاسته است. هوای اصفهان در بهار بسیار معتدل و دل‌انگیز است. تابستان‌های آن گرم و زمستان‌های آن سرد است. هوای پاییزی این شهر در نیمه‌های فصل بیشتر به زمستان می‌گراید. به علت کم بودن وزش باد در فصل پاییز و زمستان و ایجاد پدیده وارونگی هوا، در برخی روزها انباشت آلودگی‌ها در مرکز شهر زیاد می‌شود. در این مواقع به سالمندان توصیه می‌شود که خانه را ترک نکنند. بنابراین بهترین زمان برای سفر به اصفهان نیمه‌های فصل بهار است. در این زمان اصفهان دارای هوای مطبوع و پاک است.

بهترین وقت سفر به اصفهان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

جاده ادویه جهرم

جاده ادویه جهرم

جاده ادویه که یکی از شاهکارهای مهندسی راهسازی به شمار می رود، راهی کوهستانی از جاده‌های مرتبط به جاده ابریشم است که در دل کوه ساخته شده و جهرم را به لار متصل می‌کند. جاده ادویه در دوره صفویه در بندرعباس احداث شده و از شهرهای لار و جهرم نیز می گذشته و به اصفهان می رسیده است. راه ادویه، در کوه البرز که در جنوب شهر جهرم واقع است ساخته شده و در ادامه مسیر خود از لار به سمت خراسان بزرگ (از شمال افغانستان امروزی تا قوچان و طوس) می رود. اگر با تور شیراز سفر می کنید، برای دیدن جاده ادویه باید به 6 کیلومتری جهرم سفر کنید که قدمت آن به بیش از 400 سال می رسد.

جاده ادویه جهرم

جاده ادویه که از جاذبه های گردشگری شیراز است، سال ها پیش برای حمل و نقل محصولاتی مثل ادویه مورد استفاده قرار می گرفت که از هندوستان به فارس وارد می شد و جالب این که آنقدر رونق و اهمیت داشت که تقریبا به اندازه جاده ابریشم شناخته شده بود؛ با این تفاوت که ابریشم از چین می آمد و ادویه از هند.

در زمانهای گذشته تجار و مردم در آن زمان محصولاتی مانند پارچه و ادویه را از هندوستان وارد بندر عباس و از آنجا به شهرهای دیگر از جمله اصفهان می بردند به همین دلیل نام ادویه را برای این جاده انتخاب کرده اند. اکنون تنها پنج کیلومتر از این جاده در شهرستان جهرم سالم باقی مانده است و حدود یک کیلومتر از آن جاده سنگ فرش است و بقایای آثاری تاریخی نیز در ادامه مسیر دیده می شود. همچنین بنابر اظهار برخی از کارشناسان در دوره صفوی نیز پلی در این منطقه ساخته شده که متاسفانه هم اکنون اثری از آن وجود ندارد.

جاده ادویه جهرم

در محدوده مسیر این جاده در نزدیکی روستای چاه تلخ چهار آب انبار و دو کاروانسرا وجود دارد اما از آن مسیر به بعد کوهستانی است و جاده سنگ فرش کوهستانی به چشم می خورد که در نوع خود یکی از شاهکارهای مهندسی و جاده سازی به شمار می آید.

شاردن از سیاحان به نام در سال 1059 هجری شمسی از جاده ادویه عبور کرده و در سفرنامه خود نوشته که در کوه البرز به عنوان سخت ترین و خطرناکترین کوهی که در ایران وجود دارد و جاده ای سنگ فرش شده با عرض بیش از چهار قدم تنها مسیر عبوری از این کوه است. در قله این کوه سه آب انبار وجود دارد که به دلیل خشکسالی بودن آب هستند.

راه ادویه با تمام جاذبه هایی که دارد، در فهرست میراث فرهنگی کشور جایی پیدا نکرده است. دو سال پیش اعضای انجمن میراث فرهنگی جهرم در خواست کتبی خود را مبنی بر شناسایی و حتی ثبت این اثر تاریخی به مسوولان میراث فرهنگی ارائه کردند اما متاسفانه تاکنون پاسخی از سوی آنها دریافت نشد.

جاده ادویه جهرم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

بازار بزرگ اصفهان

بازار بزرگ اصفهان

شهر اصفهان به دلیل قدمت و عظمتی که در طول تاریخ و مخصوصاً پس از ظهور اسلام داشته، از نظر تعداد بازارهای باشکوه و جالب در میان شهرهای کشور ما از مقام والایی برخوردار است.  یکی از مشهورترین بازارهای اصفهان، بازار بزرگ است. بازار اصفهان یکی از بزرگ‌ترین و جالب‌ترین بازارهای ایران و جهان اسلام است. در این بازار دکان‌هایی وجود دارد که از 400 سال قبل تا امروز به عرضه تنها یک نوع کالا مبادرت نموده‌اند. جایی که می شود زرگران، مسگران و صنعتگران را در محل کار تماشا کرد و در تمام روز از طریق مغازه ها که به فروش ظروف مسی و برنزی دست ساز، انواع و اقسام زیورآلات و جواهرآلات، فرش، ظروف عتیقه، ادویه جات، ترشی جات، میوه خشک، ریسمان، پارچه و بسیاری کالاهای دیگر هستند را در یک مجموعه تاریخی شاهد بود. در این بازار که در تور اصفهان خواهید دید، اجناسی مثل پارچه، کفش، کیف، انواع لباس، مانتو و شلوار و غیره به فروش می‌رسد.

بازار بزرگ اصفهان

بازار اصفهان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین بازارهای خاورمیانه می‌باشد. در بین بازارهای شهرهای بزرگ ایران کمتر بازاری از نظر تیپ معماری و عناصر متنوع آن، مانند بازار اصفهان سالم مانده و به همین جهت به شدت مورد توجه معماران و شهرسازان داخلی و خارجی قرار دارد. امتداد بازار بزرگ اصفهان به مسجد جامع و سپس به بازار عریان منتهی می‌‌شود. ژان شاردن فرانسوی از «بازار قیصریه و بازار بزرگ اصفهان با سردر عالی و تزئینات آجرهای چینی ( کاشی‌کاری ) و سکوهای وسیع ( از ) سنگ یشم و سماق که ( بر آن‌ها ) جواهرفروشان و زرگران انواع و اقسام زیورآلات و جواهرآلات و سکه‌های کمیاب را به فروش می‌رساندند»، یاد کرده است.

بازار بزرگ اصفهان

بازار بزرگ را به علت مجاورت با گنبد نظام الملک و مسجد جامع، بازار نظامیه یا نظام الملکی نیز گفته‌اند و تا نیم قرن پیش رشته‌های طولانی و متعددی این بازار را به بازارهای دروازه طوقچی و بازار غاز و میدان وصل می‌‌کرده است. از انشعابات دیگر آن، بازار ریسمان و مدرسه کاسه گران است. مجموعه آثار تاریخی دیگری مانند مدرسه ملا عبدالله، مسجد جارچی باشی، مدرسه صدر، مدرسه نیماورد و کاروان سراهایی از عهد صفویه و قاجاریه مانند کاروان سرای مخلص، گلشن و تیمچه ملک و بسیاری کاروان سراها و تیمچه‌های دیگر و حمام‌هایی از عصر صفویه بر اهمیت تاریخی مجموعه معماری بازار بزرگ اصفهان که از سر در قیصریه تا سر در مسجد اصفهان امتداد دارد افزوده است. بازار بزرگ اصفهان علاوه بر اینکه از مراکز خرید اصفهان به شمار میرود، از دیدنی های اصفهان نیز محسوب می شود.

بازار بزرگ اصفهان

بازار بزرگ اصفهان

بازار بزرگ اصفهان

بازار بزرگ اصفهان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

آتشکده گره کازرون

آتشکده گره کازرون

آتشکده گره یکی از دیدنی های شیراز و کازرون است که در نزدیکی روستای بالاده در شهرستان کازرون، میان شاپور تا فیروزآباد بنا شده‌است، در گستره‌ای که آن را می‌توان پایتخت ساسانیان و یا سرآغاز شکل‌گیری ساسانیان به شمار آورد. آتشکده‌ی جره را از سنگ و ملات گچ ساخته‌اند و می‌گویند که این آتشکده یکی از ده‌ آتشکده‌ای است که به دستور «مهرنرسی»، وزیر بهرام پنجم، ساخته شده است.البته یکی از چیزهای دیگری که باید درباره‌ی این آتشکده دانست این است که آتشکده‌ی جره در جایی و در مکانی بنا شده که از نگاه تاریخی پیشینه‌ای بسیار دارد به‌ویژه در زمان ساسانیان.

آتشکده‌ی جره که مورد علاقه گردشگران تور شیراز است، را با سنگ‌های تراش‌خورده و با نمایی محدب به بلندای(:ارتفاع) ١٤ متر، بنا گذاشته‌‌اند. درگاه‌هایی گسترده و سقفی با معماری ویژه دارد که بی‌گمان از برجستگی‌های این آتشکده است هرچند که سال‌هاست آتشی در آن، زبانه نمی‌کشد اما شکوهش را باید دید. آتشکده جره را با سنگ­های تراش خورده و با نمایی محدب بنا نهاده ­اند. وجود درگاه­های وسیع و شکل خاص سقف آن نیز از دیگر ویژگی­های خاص معماری آن محسوب می­شود.

بسیاری بر این عقیده ­اند که آتشکده جره یکی از چارطاق­های اربعه­ ی معروف است که توسط «مهرنارسه» (یکی از قدرتمندترین و متنفذترین شخصیت­ها در میان بزرگان عصر ساسانی) بنا نهاده شده است. طبق مستندات تاریخی مهرنارسه در جره و دشت بارین (برخی معتقدند همان دشت­برم) بناهای متعدد و باشکوهی را برپا کرد و آتشکده­ای را نیز در «آب­روان» که تا چند قرن پس از انقراض ساسانیان هنوز برپا بود، ساخت. همچنین وی در نزدیکی همان منطقه چهار ده دیگر را آباد کرد و در هر کدام از آنها آتشکده­ای را بنا نهاد و یکی را به نام خود («فرامرزاورخذایا» (خداوندا مرا بالا ببر)) نامید و سه آتشکده­ی دیگر را به نام سه تن از فرزندانش نامگذاری نمود. «کارداران» واقع در منطقه­ی فراشبند، «ماگشنسپان» واقع در نزدیکی کازرون و «زروانداذان» در منطقه­ی جره، آتشکده­ هایی هستند که مهرنارسه بنا نهاد و بنا بر اعتقاد بسیاری از باستان­شناسان چهارطاقی­ های موجود در فراشبند و کازرون و جره همان آتشکده­های این شخص متنفقذ دوران ساسانی هستند.

آتشکده جره صرفنظر از کاربرد چهارطاقی به عنوان آتشکده یا هر نام دیگر، سازوکار خاص تقویمی و گاهشماری جالب توجهی دارد. با بررسی و شناخت بهتر این سازوکار به وضوح درمی­ یابیم که ساخت چنین بناهایی نشانه­ای است از دانش و علوم دقیق در ایران­ باستان، دانشی که در طی هزاران سال به جای آنکه بر آن افزوده شود، از یادها رفته و به فراموشی سپرده شده است.

آتشکده گره کازرون

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

هتل کاپریس شهر رم+ عکس + نقشه و رزرو

هتل کاپریس رم

Caprice

هتل کاپریس یکی از هتل های رم است که  در سال ۱۹۵۰ در ۳۰ متری خیابان (ویا) ونتو (Via Veneto)، یکی از شیک‌ترین و مشهورترین خیابان‌های خرید رم، ساخته شده است. پله‌های اسپانیایی، میدان (پیاتزا) اسپانیا، ایستگاه‌های وسایل حمل و نقل عمومی و سفارت آمریکا هم همان نزدیکی‌ها هستند و در چند دقیقه‌ایِ هتل. فرودگاه ۴۵ کیلومتر با هتل فاصله دارد و رسیدن به آن با ماشین حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. با تور ایتالیا سفر کنید و در بهترین هتل های ایتالیا اقامت کنید.
هتل کاپریس رم

هتل کاپریس رم

هتل caprice دارای ۴۰ اتاق می باشد. اتاق‌های هتل نه‌تنها باسلیقه و شیک چیده شده‌اند که بسیار مجهزند. حمام اختصاصی با دوش، خط تلفن مستقیم، رادیو، اینترنت، تلویزیون کابلی/ماهواره‌ای، مینی‌بار، تخت‌خواب دونفره، کف‌پوش‌های کاشی و موکت، بخش مجزا برای نشیمن، گاوصندوق و سیستم گرمایش مرکزی از امکانات رفاهی‌ای هستند که در اتاق‌ها از آن‌ها برخوردارید. امکانات و خدماتی هم که هتل برایتان فراهم کرده عبارتند از پذیرش ۲۴ ساعته، کافه، صرافی، آسانسور، اینترنت و خدمات سرو غذا در اتاق. با تور اروپا به ایتالیا سفر کنید و از از اقامت در هتل های اروپا لذت ببرید.

Caprice

هتل کاپریس رم

امکانات هتل کاپریس رم

  • صندوق برای نگهداری اشیا گرانقیمت
  • تحویل سریع اتاق
  • سیستم گرمایشی
  • اتاق های عاری از آلودگی سیگار
  • آمادگی پذیرش ۲۴ ساعته
  • مجهز به آسانسور
  • تریا
Caprice hotel
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

یکی از مهم ترین تفریحات مشهد ، پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد است این پارک یکی از قدیمی‌ترین و خاطره‌انگیزترین بوستان‌های شهر مشهد است که سرسبزی، وسعت و موقعیت مکانی آن سبب شده همواره مورد توجه شهروندان و زائران باشد.
پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

 

save_tree-128-thmb

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، با نزدیک شدن به فصل تابستان میلیون‌ها مسافر به مشهد مقدس سفر می‌کنند تا در کنار پرداختن به امر زیارت از تفرجگاه‌ها و ییلاقات این کلانشهر استفاده کنند؛ همچنین از گذشته تاکنون شروع فصل تابستان با شروع اوقات فراغت نوجوانان و جوانان گره خورده و آن‌ها را به بوستان‌ها و فضاهای سبز سطح شهر می‌کشاند از این رو سرعت‌بخشی به زیباسازی و بازپیرایی پارک جنگلی وکیل‌آباد به عنوان یکی از اصلی‌ترین جاهای تفریحی مشهد مورد توجه قرار دارد.مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد در این خصوص با اشاره به احیاء بیش از 3000 اصله درخت در طرح بازپیرایی پارک جنگلی وکیل‌آباد بیان کرد: 60 هزار اصله درخت در این بوستان وجود دارد که عمر بیشتر این درخت‌ها به بیش از 100 سال می‌رسد.

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

save_tree-128-thmb سید محمود ریحانی با بیان این مطلب افزود: بنا به دلایلی همچون متراکم شدن خاک در اثر تردد افراد از بین درختان، هوا به داخل خاک نفوذ نکرده و این امر سبب بروز مشکلاتی در رشد درختان پر قدمت این بوستان شده است.وی احیاء و مبارزه با آفات درختان با قدمت این بوستان را مورد توجه قرار داد و گفت: زمین اطراف درختان دورچینی شده و چمن کاشته می‌شود. چمن سبب جذب هوا و نفوذ آن به داخل خاک شده و به رشد مناسب درختان کمک می‌کند. به این روش موفق شدیم بیش از 3000 هزار اصله درخت که عمده آن‌ها درختان با عمر 100 سال هستند را احیاء کنیم.مدیر  نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد با تاکید بر کاشت گونه‌های مقاوم در برابر آفات بیان کرد: گونه‌های موجود در این بوستان شامل افرا، کاج، توت، اشن، صنوبر و چنار است که هر سال 5000 اصله نهال جدید نیز کاشته می‌شود.ریحانی اضافه کرد: همچنین شاخ و برگ خشکیده درختان این بوستان به منظور جوان‌سازی درختان قطع می‌شود.

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

save_tree-128-thmb  مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد با اشاره به وجود قنات‌های متعدد و چشمه‌های آب زیرزمینی در بوستان وکیل‌آباد مشهد بیان کرد: تعداد 3 قنات از مجموع قنات‌‌های موجود در این بوستان احیاء شده و برای طراوت‌بخشی بیشتر به پارک جنگلی وکیل‌آباد مورد استفاده قرار می‌گیرد.ریحانی اضافه کرد: تا پیش از احیاء قنات‌ موجود در «دره شب»، کامیون حمل ضایعات اقدام به سرازیر کردن ضایعاتی چون لاستیک، پلاستیک‌جات، فلزات و … در این دره می‌کردند. با تخلیه این مکان از ضایعات و احیاء قنات موجود در زیر ضایعات، به اندازه17 متر ارتفاع خاک‌ریزی در این محدوده انجام شد و مورد بازسازی قرار گرفت.
ریحانی برداشت غیرمجاز از آب‌های قنات و ریختن فاضلاب ساکنان این محدوده را یکی از عمده مشکلات چشمه‌های آب موجود در بوستان وکیل‌آباد عنوان کرد و گفت: به منظور جلوگیری از بهره‌برداری‌های غیرمجاز 6 پمپ 2 اینچی برداشت آّب بریده شد و هر ماه مقنی و کارشناس اقدام به بازبینی و بررسی قنات‌ها و چشمه‌های موجود می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: پایه کار در پارک جنگلی وکیل‌آباد بر مبنای فعالیت قنات‌های موجود است که سرسبزی و طراوت را به این محیط می‌بخشد؛ به همین دلیل قنات‌های این بوستان مرتبا نیاز به بازنگری دارد تا زنده نگاه داشته شود.وی با اشاره به احداث پیست دوچرخه‌سواری اظهار کرد: همچنین طرح ساخت مجموعه ورزشی 5000 متری بانوان آماده شده و به زودی احداث می‌شود.

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

save_tree-128-thmb  مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد در خصوص بازپیرایی ضلع غربی پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد به نام «دره‌شب» اظهار کرد: این دره دارای 15 تراس برای نشستن خانواده‌هایی است که به این بوستان می‌آیند و علاوه بر تراس‌بندی، امکانات دیگری همچون سرویس بهداشتی، گلخانه، آب‌نما، مسیر جریان آّب از دهانه قنات، آلاچیق، رستوران و ساختمان اداری دارد که در حال تکمیل شدن است.ریحانی با اشاره به خشکه‌چینی و کف‌سازی محوطه دره شب و ساخت 150 پلکان بیان کرد: در بازپیرایی این بوستان حتی از یک مشت گچ یا یک تکه آجر استفاده نشده و 90 درصد مصالح به ‌کارگیری شده از جنس سنگ گرانیت یا سنگ کوه‌های همین محدوده است.وی کمبود جای پارک را یکی از مسائلی عنوان کرد که برای رفع آن برنامه‌ریزی‌های لازم در دست انجام است و گفت: در حال حاضر این بوستان ظرفیت پذیرش بیش از 1000 خودرو را دارد؛ با این وجود در بخش‌های مختلفی از بوستان فضاهای مناسب برای پارک خودروها در نظر گرفته شده که در این رابطه می‌توان به ساخت پارکینگ‌هایی در دره شب و محدوده بین پل پرتویی و سه‌پل اشاره کرد که هم اکنون در دست احداث و تکمیل شدن است.

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

save_tree-128-thmb  مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد در خصوص فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده‌ای که در فازهای بعدی پیگیری می‌شود، بیان کرد: احداث قطاربرقی، باغ گل‌ها کنار خانه ملک، فرهنگسرا، سالن چندمنظوره و کتابخانه در دستور کار است که مراحل اجرایی برخی از آن‌ها هم‌اکنون آغاز شده است.ریحانی در ادامه اضافه کرد: پارک جنگلی وکیل‌آباد 70 هکتار است که بازپیرایی آن از سال 83 آغاز شده و مراحل انجام کار تاکنون در طی 9 فاز تعریف شده است.وی ادامه داد: هم‌اکنون با تکمیل روند بازپیرایی «دره شب» و در صورت تزریق اعتبارات مورد نیاز، کار وارد مرحله جدید می‌شود و بازپیرایی بوستان که از بهترین مکانهای تفریحی مشهد است ، در بخش‌های جدید ادامه می‌یابد.

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

روستای مایان در مشهد

روستای مایان در مشهد

 

یکی از بهترین تفریحات مشهد ، سر زدن به طبیعت اطراف این شهر است . روستاهای زیبایی در اطراف مشهد قرار دارد که میتوان استفاده از آنها را در برنامه تور مشهد خود جای دهید . یکی از این روستاها ، روستای مایون است . که طبیعت زیبایی دارد .
روستای مایان در مشهد

روستای مایان در مشهد

garden_with_a_pond-turkeythmb

 

  روستای مایان در مشهد  در دل دره ای سبز و زیبا در جنوب شهر طرقبه واقع است که بعد از عبور ازپیچ و خم مسیر روستای حصارگلستان است و دارای سه بخش مایان سفلی و وسطی و علیا می باشد. قدمت نام مایان به دوران خیلی دور می رسد که بواسطه کوهستانی بودن منطقه معماری روستا به شکل پلکانی بوده و چشم انداز زیبا و باغهای سرسبز میوه و رودخانه ای که از دامنه های بینالود سرچشمه گرفته و مسیر ازغد – مایانات و حصار راطی کرده و به بند گلستان می ریزد، از دیگر آثار قدیمی روستا مزار « امامزاده میرزا عرب» می باشد که حسب و نسب آن با واسطه به امام زین العابدین (ع) می رسد ، نقل است که مردم مایان علیا از نسل این امامزاده می باشند. از شواهد چنین برمی آید که مایان علیا محل حضور و گذر بزرگان و عرفای دین بوده و سنگ قبرهای موجود موید این مدعاست.  همچنین درخت کهنسال و ارزشمند ارس که همچون نگهبانی از روستا پاسداری می کند عمری دیرینه دارد. یکی از شاخه های فرعی جاده ابریشم از کنار مایان علیا گذر می کند که یادآور اقتصادی شکوفا و معتبر در گذشته این منطقه بوده است . آثار بجامانده از آب انبارهای قدیمی در این روستا حکایت از مردم خیر و انسان دوست این منطقه برای استفاده کاروانیان و رهگذران و مسافران تشنه دارد .

روستای مایان در مشهد

روستای مایان در مشهد

 

home-turkeythmb

 

روستای مایان علیا معروف به مایون یکی از روستاهای خوش آب و هوای اطراف طرقبه مشهد می باشد  و دارای هشتاد و دو  خانوار بوده  (سرشماری سال 85) و  جمعیت آن خوشبختانه رو به افزایش می باشد . مایان علیا در مسیر حصار گلستان روستای مایان سفلی (پی رود خانه )و مایان وسطی (درباغ) می باشد . که روستای ازغد نیز بعد از مایان علیا می باشد.این روستا از جهت تاریخی دارای قدمت زیادی می باشد . که وجود مقبره های با قدمت چند صد سال گواهی بر این مدعاست.درآمد مردم از راههای دامداری و کشاورزی که عمدتا باغداری و کشت گندم در تخته مایان می باشد.

روستای مایان در مشهد

روستای مایان در مشهد

house_garden-turkeythmb

 

مایان سفلی (مشهد) نیز روستایی از توابع بخش طرقبه شهرستان مشهد در استان خراسان رضوی ایران است.این روستا در دهستان طرقبه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰۸ نفر (۹۷خانوار) بوده‌است .

روستای مایان در مشهد

روستای مایان در مشهد

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R

ایستگاه راه آهن شیراز

ایستگاه راه آهن شیراز

ایستگاه راه آهن شیراز یکی از بهترین ایستگاه‌های راه‌آهن کشور محسوب می‌شود که در ابتدای شهر جدید صدرای شیراز واقع است. علاقمندان به سفر با خطوط ریلی می‌توانند با استفاده از قطارهای درجه یک موجود در این مسیر مانند نورالرضا به شهرهای اصفهان، مشهد و تهران سفر کنند.

این ایستگاه یکی از مجهز‌ترین و بزرگ‌ترین ایستگاه‌های قطار کشور است که میزبان مسافران تور شیراز و استفاده کننده از خطوط ریلی است. هم‌اکنون مسیرهای ریلی / شیراز - یزد و شیراز - بوشهر - عسلویه و همچنین شیراز - جهرم - لار - بندرعباس در دست ساخت می‌باشد. در حال حاضر حرکت قطار های شیراز- اصفهان و شیراز-تهران و شیراز-مشهد همگی از ایستگاه اصلی راه آهن شیراز در شمال غرب کلانشهر شیراز و در روبروی مجتمع عظیم خلیج فارس انجام میشود.

خبر افتتاح راه آهن شیراز اصفهان در ۱۳ خرداد سال ۱۳۸۸ خورشیدی توسط رسانه‌های خبری منتشر شد.مدت کوتاهی پس از افتتاح این راه آهن معلوم شد که این راه‌آهن به صورت نیمه‌تمام و ناقص اجرا شده و با عبور اولین قطار از روی آن بسیاری از ریل‌ها در هم شکسته‌اند. از آن زمان تا شهریورماه سال ۱۳۹۰ خورشیدی، به علت آماده نبودن ایستگاه راه آهن شیراز برای سوار و پیاده کردن مسافران از ایستگاه موقتی در شهر جدید صدرا استفاده می‌شد. این ایستگاه در مهرماه سال ۱۳۹۰ خورشیدی به بهره‌برداری کامل رسید و از آن زمان تمامی قطارها از ایستگاه اصلی حرکت می‌کنند.

به زودی قرار است تا با راه اندازی خط سریع السیرریل باس شیراز-لپوئی وبالعکس جهت تسریع در سفرهای ساکنان مسکن مهر شیرازشهرک مهرامام رضا فراهم گردد. ریل‌باس‌ها بدون نیاز به لکوموتیو و بصورت خود کشش بوده و با سازمان چهار واگن ۳۳۶ نفره و حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای مسیرهای کوتاه و حومه‌ای کلان‌شهرهای ایران استفاده می‌شود.

مسیرهای خطوط ایستگاه قطار شیراز

  • شیراز - تهران
  • شیراز - مشهد
  • شیراز - قم

ایستگاه راه آهن شیراز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nazanin .R