پارک رتیرو مادرید

Jardines Del Buen Retiro - Buen Retiro

اگر قصد دارید با تور اروپا به اسپانیا سفر کنید ، از پارک رتیرو مادرید که یکی از مشهورترین مراکز تفریحی اسپانیا است ، دیدن کنید. پارک رتیرو، از بزرگ ترین و پربازدیدکننده ترین پارک های شهر مادرید به شمار می رود. این پارک، به «ریه مادرید» مشهور است. پارک رتیرو مادرید در نزدیکی «موزه پرادو» و «پورتادآلکالا» و میدان سول واقع شده است. 

پارک رتیرو مادرید
پارک رتیرو مادرید

picnic-qprپارک رتیرو مادرید یک دریاچه مصنوعی دارد؛ یک قایق اجاره کنید و بچه‎ها را به یک گردش آبی ببرید. هر روز در این پارک برنامه نمایش‎های عروسکی به پا می‎کنند. یک زمین بازی خیلی بزرگ و مفصل دارد با کلی وسیله های بازی جورواجور که حتی بچه‎های بزرگتر را هم سرگرم می‎کند. تئاتر خیابانی آخر هفته های رتیرو نیز در اسپانیا شهره عام و خاص است؛ ضمن اینکه نباید شاه بلوط های این پارک را فراموش کرد. همچنین در پارک رتیرو، انواع نمایشگاه ها و کارگاه های مختلف برگزار می شوند. از جمله آنها می توان به نمایشگاه گل و گیاه یا نمایشگاه های بین المللی و کنفرانس های جهانی اشاره کرد. نمایشگاه کتاب نیز از دیگر نمایشگاه هایی است که در پارک زیبای رتیرو برگزار می شود. این پارک از مراکز تفریحی مادرید و دیدنی های اسپانیا به شمار می رود.

پارک رتیرو مادرید
پارک رتیرو مادرید

butterflies-flower-garden-md-qpr  قدمت پارک رتیرو، به سال 1620 میلادی بر می گردد. این پارک را «گسپر د گزمان» به پادشاه فیلیپ دوم هدیه کرد. هدف از این هدیه این بود که در زمین این پارک قصری زیبا بنا بشود. بنابراین قصر «رومن نوبل» در این محل بنا شده است. در ابتدا این مجموعه زیبا تنها برای خاندان سلطنتی بود اما بعدها در آن به روی عموم باز شد و عنوان یک پارک تفریحی را به خود گرفت. از جاذبه های این پارک باید به موسئو دل اجرسیتو (Museo del Ejército) و کاسون دل بوئن (Casón del Buen Retiro) اشاره کرد. این کان ها در کاخ داخل پارک رتیرو قرار دارند که در واقع موزه ای از نقاشی های قرن های 19 و 20 میلادی است. این نقاشی ها به هنرمندانی همچون «کِیسون» و دیگر نقاش های اسپانیایی تعلق دارند. پارک بوین رتیرو یکی از دیدنی های مادرید و جاذبه های گردشگری اسپانیا به شمار میرود.

پارک رتیرو مادرید
پارک رتیرو مادرید

garden-clipart-photo-86688490-qpr باغ رز از دیگر زیبایی های این پارک به شمار می رود. این بخش پر از طاق های فلزی است که انواع مختلف گل های رز از آن بالا رفته اند و نمای زیبایی به مسیر بخشیده اند.  در نزدیکی گل های رز، مجسمه ای از یک فرشته با نام El Angel Caído به معنای سقوط فرشته وجود دارد. این مجسمه نماد پایین آمدن «لوسیفر» از بهشت است. این پارک از به شمار می رود. با تور اسپانیا سفر کنید و از مراکز تفریحی اروپا و دیدنی های اروپا در این کشور بازدید کنید.

پارک رتیرو مادرید
پارک رتیرو مادرید