پل سنگی بوردو

Pont De Pierre

پل سنگی بوردو یکی از بزرگ ترین و زیباترین پل های کشور فرانسه است. البته باید گفت در کل جهان نیز شهرت خوبی دارد و آن را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کشور فرانسه می دانند. تعداد حروف نام امپراطور سالی که این پل روی رودخانه بنا شده است، 17 حرف داشته است. به همین دلیل نام 17 حرفی آن را با آجرهای سفید در دو طرف پل برای بزرگداشت او نوشته اند. شاید بتوان زیبایی پل سنگی بوردو را با پل زیبای پاریس شبیه کرد. در سمت راست پل، کلیسای سن میشل در نزدیکی این پل واقع شده است.

پل سنگی بوردو

imagesدر زمان امپراتوری فرانسه، نخستین پلی که بر رودخانه گارون ساخته شد پل سنگی بوردو بود. این پل به دستور ناپلئون در طول جنگ در سال 1810 ساخته شد. هدف از ساخت پل برای تسهیل در رفت و آمد ارتش ناپلئون از رودخانه در طول جنگ با اپانیا، پرتغال و انگیس بوده است. طراح این پل که فردی به نام کلاد شامپ است، در سال 1811 ساخت این پل را آغاز کرد اما  در سال 1814 میلادی با سقوط امپراتوری فرانسه و کناره گیری ناپلئون از قدرت به مدت 5 سال ساخت پل متوقف شد. این پل از دیدنی های فرانسه به شمار می رود.

پل سنگی بوردو

bridge_arch این پل با توجه به حروف نام امپراطور فرانسه 17 قوس دارد و در کنار هر قوس یکی از حروف نام او با آجر سفید روی دو طرف دیواره پل ساخته شده است. بازدید از این پل سنگی ماشین رو در همه طول روز ممکن است. یعنی مسافران در هر ساعت از شبانه روز می توانند به آنجا بروند و زیبایی هایش لذت ببرند. البته با اینکه محدودیت زمانی برای بازدید وجود ندارد، اما بهترین زمان بعدازظهر و نزدیک غروب است. وسایل نقلیه ای که قصد عبور از روی این پل را دارند باید عوارض پرداخت کنند. با تور فرانسه و یا تور اروپا سفر کنید و از دیدنی های اروپا بازدید کنید.

پل سنگی بوردو
پل سنگی بوردو