ایل دولاسیته پاریس

Ile de la Cité

ایل دولاسیته و ایل سن لوئی دو جزیره باقی مانده بر روی رود سن است. این جزایر در مرکز پاریس، جایی که پاریس قرون وسطی در آنجا بود. کلویس Clovic پادشاه فرانسه در قرن پنجم میلادی پس از غلبه بر رومیان، این جزیره را به دلیل محصور بودن در آب و آسان بودن محافظت از آن، پایتخت خویش قرار داد و در طول دوره قرون وسطی به عنوان مرکز مذهبی و قضایی فرانسه تعیین شده بود. این جزایر از دیدنی های فرانسه است.

ایل دولاسیته پاریس

imagesرود «سن» از میان شهر پاریس می گذرد و این شهر را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می کند. در وسط شهر پاریس، رود سن به دو قسمت تقسیم شده و دو جزیره کوچک و زیبایی را ایجاد نموده است. این دو جزیره «ایل دولا سیته» ILE DE LA CITE و «ایل سن لوئی» ILE SAINT LUIS که به شکل کشتی بر روی آب قرار دارند مرکز تاریخی و قدیمی شهر پاریس را تشکیل می دهند. این جزایر از دیدنی های پاریس به شمار می رود.

ایل دولاسیته پاریس

imaesقبیله ای که در این جزیره سکنی گزیده بودند « Parisii »نامیده شدند که در لغت «سلیک» به معنای سکونت روی آب است. بعدها شهر پاریس به این نام مشهور گردید. رومن ها در سال 52 قبل از میلاد بر ساکنان اولیه این جزیره غلبه نمودند.  مرکز پلیس، ساختمان «کنسی یرژ» و کلیسای مشهور «نوتردام» در آنجا قرار دارد و ساختمان بسیار زیبا و دیدنی شهرداری پاریس نیز در جنب آن و در آن سوی «رود سن» قرار داردو با تور اروپا و یا تور فرانسه سفر کنید و از دیدنی های اروپا بازدید کنید.

ایل دولاسیته پاریس