کلیسای مادلین پاریس

La Madeleine

مادلین کلیسایی کاتولیک رومی است که در ناحیه 8 پاریس واقع شده است. این کلیسا به عنوان یک معبد در وصف جلال ارتش ناپلئون طراحی شده است. کلیسای مادلین از جنوب به میدان کنکود، از شرق به میدان وندوم و از غرب به سن آگوستین می رسد. ایستگاه مترو مادلین در نزدیکی کلیسا قرار دارد. این کلیسا از دیدنی های فرانسه به شمار می رود.

کلیسای مادلین پاریس

images_1کلیسای مادلین به سبک نئوکلاسیک و با الهام از Maison Carrée که یکی از بهترین معابد رومی در جنوب فرانسه است، الهام گرفته شده است. این کلیسا دارای 52 ستون است که هر یک از آنها 20 متر ارتفاع دارد. کلیسای مادلین دارای شبستانی منفرد با سه گنبد است. درهای برنزی کلیسا با نقش برجسته ده فرمان که 354 فوت (108 متر) طول و 141 فوت (43 متر) عرض دارند، نظر هر بازدیدکننده ای را به خود جلب می کند. این کلیسا از دیدنی های پاریس به شمار می رود.

کلیسای مادلین پاریس

imagesامروزه مادلین قلمرو مذهبی اسقف اعظم پاریس است. این کلیسا میزبان مراسمات مذهبی مردم پاریس است. همچنین مراسم تشییع جنازه و عروسی نیز در کلیسای مادلین برگزار می شود. در زیرزمین کلیسا سالن انتظار را خواهید دید. سالن های مختلفی در کلیسا وجود دارند از جمله رستوران مادلین که به غیر از روزهای تعطیل، تعطیلات مدرسه و تعطیلات ماه اوت در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت  11:30-2:00 باز است. با تور اروپا و یا تور فرانسه سفر کنید و از دیدنی های اروپا بازدید کنید.

کلیسای مادلین پاریس