موزه هنر مدرن لیل متروپل فرانسه

Lille Métropole Museum of Modern

موزه هنر مدرن لیل متروپل در سال 1983، در منطقه Villeneuve d'Ascq، فرانسه افتتاح شد. این موزه با بیش از 4500 اثر هنری و مساحت 4000 متر مربع، تنها موزه در اروپاست که به طور همزمان آثار هنری قرن 20 و 21 را به نمایش می گذارد. این موزه از دیدنی های فرانسه به شمار می رود.

موزه هنر مدرن لیل متروپل فرانسه

firefox_screenshot_2015-07-21t20-19-21-384zمعمار فرانسوی مَنوئل گاترند، کار توسعه این موزه را در فرانسه به پایان رساند . این پروژه شامل پنج حجم توری شکلِ پیچیده شده اطراف بخش های شمالی و شرقی ساختمان موجود است که در اصل ، در سال 1983 طراحی شده بود و در حال حاضر در لیست آثار تاریخی به ثبت رسیده است.

موزه هنر مدرن لیل متروپل فرانسه

imaesدر جبهه شمالی این تویزه ها ، رستورانی قرار دارد که به سمت حیاط مرکزی باز می شود و در جبهه شرقی 5 گالری وجود دارد که هنر خشک Art brut اروپائیان را نشان می دهد. ساختار جدید یک الگوی سوراخ دار نامنظم است که به منظور محدود کردن سطوح نور درون گالری ها می باشد ، در حالی که در انتهای هر راهرو، منظره هایی از پارک اطراف بنا را در اختیار می گذارد .

موزه هنر مدرن لیل متروپل فرانسه

firefox_screenshot_2015-07-21t20-19-21-384zدر این موزه می توانید شاهکارهای هنرمندانی همچون پابلو پیکاسو، آمدیو مودیلیانی ، خوان میرو ، ژرژ براک ، فرناند لجر، الکساندر کالدر و بزرگترین مجموعه هنرهای خارجی در فرانسه را ببینید. همچنین در موزه LaM هنرهای مدرن و معاصر مانند نقشه ها، نقاشی، مجسمه سازی ، عکاسی ، چاپ، کتاب مصور و کتاب هنرمند و رسانه های الکترونیکی به نمایش گذاشته شده اند. با تور اروپا و یا تور فرانسه سفر کنید و از دیدنی های اروپا بازدید کنید.

موزه هنر مدرن لیل متروپل فرانسه