میدان باستیل پاریس

Place de la Bastille Paris

باستیل میدانی تاریخی و وسیع با ستونی بلند در وسطش که روی آن اسامی قهرمانان جنگهای فرانسه نقش بسته است. دورتادور این میدان از مغازه های کارتیه و رولکس و... پر است. ضمنا ساختمان دادگستری و یکی از گرانقیمت ترین هتلهای جهان بنام (ریتز)که مشاهیر زیادی چون ادوارد هفتم و گرتا گاربو و فیتز جرالد و سارتر و همینگوی و چارلی چاپلین و... در آن اقامت داشته اند در این میدان زیبا قرار دارد. این میدان یکی از دیدنی های فرانسه به شمار می رود.

میدان باستیل پاریس

imagesباستیل میدانی در پاریس است که در آنجا یکی از مهمترین اتفاقات انقلاب فرانسه رخ داد. در 14 ژوئیه 1789 قلعه باستیل که برای محافظت از دروازه های شهر در قرن 14 ساخته شده بود، فتح شد . میدان باستیل هم به خاطر نقش تاریخی و هم به خاطر فعالیت‌های سیاسی صورت گرفته در آن از شهرت برخوردار است. امروزه نیز به خاطر بُعد تاریخی آن از این محل برای برگزاری اجتماعات اجتماعی، سیاسی و راهپیمایی‌ها استفاده می‌شود. از جمله می‌توان از تظاهرات و اعتراضات سندیکاهای کارگری فرانسه در ۲۸ ماه مارس سال ۲۰۰۶ میلادی در این میدان نام برد.

میدان باستیل پاریس

42336695-july-column-located-on-the-place-de-la-baمیدان باستیل یکی دیگر از دیدنی های پاریس و جاذبه های فرانسه به شمار میرود. طول این میدان ۲۱۵ متر و عرض آن ۱۵۰ متر است. ستون ژوئیه که یادگار انقلاب ۱۸۳۰ است، در وسط این میدان قرار دارد. همچنین اپرا باستیل و ایستگاه مترو باستیل در حاشیه این میدان قرار گرفته‌اند. با تور اروپا و یا تور فرانسه سفر کنید و از دیدنی های اروپا در این کشور بازدید کنید.

میدان باستیل پاریس