موزه‌ مردم‌شناسی که برنلی پاریس

Musée du quai Branly

موزه ی انسان شناسی پاریس که قرار است معرف سیر تکامل بشر از وجوه تاریخی، فرهنگی و … باشد در ناحیه 15 پاریس قرار دارد. این موزه منتقدانی جدی دارد که بر این باورند که این موزه باعث گسست بین فرهنگ های مختلف است. بزرگترین و مهم ترین موزه انسان شناسی فرانسه که دارای مجموعه های دائم و برنامه های فرهنگی گوناگون مفطعی در همه دوره ها است. اطلاعات این موزه به زبان های فرانسه، انگلیسی و اسپانیایی در دسترس است. با تور فرانسه سفر کنید و از دیدنی های فرانسه بازدید کنید.

موزه‌ مردم‌شناسی که برنلی پاریس

world_peopleدر تنها تکه زمین خالی باقی‌مانده در پاریس، با فاصله‌ ناچیزی از برج ایفل، ساختمان جدید «موزه‌ مردم‌شناسی که برَنلی» که از مکان های دیدنی پاریس است ، کار ژان نوول که شاید معاصرترین ساختمان این شهر هم باشد، به تازگی ساخته شده است. مواجهه با چنین بناهایی برای چشم‌هایی که به پاریس ۱۸۵۰ عادت پیدا کرده‌اند، اندکی غریب است. طرح نوول از ۴ ساختمان مجزا از هم تشکیل شده که از نظر شکلی کوچکترین شباهتی به هم ندارند. ولی باید پذیرفت که همین ساختمان‌های غریبه و ناهمگون توانسته‌اند به عنوان عناصر شاخص در هویت‌بخشی به این شهر مورد استفاده قرار بگیرند.

موزه‌ مردم‌شناسی که برنلی پاریس

anthropologist-clipart-graduate_anthropologyدیوار شیشه‌ای مرتفعی مجموعه ساختمان‌های این موزه را از خیابان مجاور جدا کرده، به همین دلیل دید به سمت داخل، همیشه و در همه ساعات شبانه‌روز برای رهگذران کنجکاوی که از خیابان «که برانلی» گذر می‌کنند فراهم آمده است. جالب است که این موزه با گنجینه آثار ارزشمندی که دارد، فقط از روی نام خیابانی که در آن قرار گرفته، نام‌گذاری شده است. دیوارشیشه‌ای علاوه بر جداکردن ساختمان از محیط پیرامون، به اطلاع‌رسانی در مورد رویدادهای داخل موزه نیز می‌پردازد و با انعکاس تصاویر خیابان در آن، ترکیب مبهمی از رویدادهای بیرون و درون بر روی سطح شیشه ارائه می‌دهد. به این ترتیب در نخستین نگاه‌ها متوجه خواهید شد که با ساختمان غیرمتعارفی مواجه هستید.

موزه‌ مردم‌شناسی که برنلی پاریس

firefox_screenshot_2015-06-17t11-20-52-596zدر موزه‌ «که برانلی» که از جاهای دیدنی پاریس است ، آثار هنری اقوام ابتدایی در قاره‌های آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و آمریکا به نمایش گذاشته شده‌اند. در موزه که برانلی تنها 3500 شیی در معرض نمایش گذاشته شده، آن هم بدون تعیین زمینه فرهنگی. انتخاب ها تنها بر اساس ویژگی های زیبایی شناختی و ریشه خارجی اشیا (آفریقا، اقیانوسیه، آمریکا) صورت گرفته است. این موزه یکی از دیدنی های پاریس است.  با تور اروپا به فرانسه سفر کنید و از دیدنی های اروپا بازدید کنید.

موزه‌ مردم‌شناسی که برنلی پاریس
موزه‌ مردم‌شناسی که برنلی پاریس