موزه گیمه پاریس

Guimet Museum

موزهٔ گیمه به سبب دارا بودن مجموعه‌هایی غنی از هنرهای تمدن‌های هندیِ آسیا شهرتی جهانی بدست آورده‌است. این موزه که در سال ۱۸۷۹ توسط یک صنعتگر بنام اِمیل اِتییِن گیمِه (Émile Étienne Guimet) تاسیس شده بود ابتدا در لیون واقع بود، و در سال ۱۸۸۵ به دولت واگذار شده و به پاریس منتقل شد. موزه گیمه از دیدنی های فرانسه است.

موزه گیمه پاریس

imagesموزهٔ گیمِه یکی از دیدنی های پاریس و جاذبه های گردشگری فرانسه به شمار می رود. این موزه یکی از بزرگترین مجموعه‌های هنر آسیایی در خارج از آسیا را در خود جای داده‌است. مجموعه توسط لپونل فورنیه تبت شناس مشهور در سال 1989 میلادی به موزه گیمه پاریس اهدا شده است.

موزه گیمه پاریس

museum_clipart_01در طول دهه‌های ۲۰ و ۳۰ میلادی، با انتقال گنجنینه‌های فراوانی که توسط هیأت باستان‌شناسی فرانسه در افغانستان کاوش می‌گردید، بر مجموعه‌های گنجینه‌های این موزه افزوده شد. در همان دوران، موزهٔ گیمه به منظور نمایش بخشی از مجموعه‌های خِمِر در سال ۱۹۳۸، تحت نظارت ژوزف هَکَن (Joseph Hackin)، که در آن زمان مدیر موزه و همچنین مسئول کاوش‌های باستان‌شناسی در افغانستان بود، دگرگونی‌هایی در آن پدید آمد که بنای بام بر روی حیاط مرکزی بخشی از آن بود. با تور فرانسه یا تور اروپا سفر کنید و از دیدنی های اروپا بازدید کنید.

موزه گیمه پاریس