توصیه های مهم در سفر به مادرید

کشور اسپانیا یکی از بهترین مقاصد گردشگری است. این کشور علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیبا، بناهای تاریخی و معماری فوق العاده نیز دارد. سالانه افراد بسیاری به اسپانیا مسافرت می کنند و دیدنی های اسپانیا را از نزدیک بازدید می کنند .  اگر با تور اروپا و یا تور اسپانیا به شهر مادرید را دارید ، بهتر است توصیه هایی را به خاطر بسپارید.

مادرید
  • سیستم حمل و نقل عمومی مادرید نه تنها یکی از بهترین‌های اروپا، بلکه کل جهان است و متروی این شهر با ٢٣٤ ایستگاه رتبه‌ی ششم را در بین متروهای دنیا از لحاظ طول خط مترو دارد و بیشترین سهم را در جابه‌جایی مسافر در شهر مادرید بر عهده گرفته. در کنار مترو، اتوبوس، تاکسی و یک قطار محلی (ترن برقی) هم دارد که از روستاهای اطراف تا مرکز شهر مادرید حرکت می‌کند. دسترسی به وسایل نقلیه‌ی عمومی همه جای شهر به راحتی انجام می‌شود و قطار محلی مادرید هم برای دیدن دیدنی های مادرید و محله‌های اطراف شهر و گشت زدن از شمال تا جنوب مادرید انتخاب مناسبی است.
  • اگر با هواپیما به این شهر سفر کنید، اولین ساختمانی که در مادرید می‌بینید، فرودگاه بین‌المللی باراخاساست. فرودگاه باراخاس که چند جایزه‌ی معماری برنده شده، کم از یک اثر دیدنی که باید برای دیدنش بلیت بخرید، ندارد. فرودگاه، ساختمان بزرگی‌ است که حدود ١٣ کیلومتر با مرکز شهر، یعنی میدان دروازه‌ی خورشید یا پوئرتا دِل سول فاصله دارد. این مسیر را می‌توان با خط ٨ مترو، تاکسی و اتوبوس طی کرد. بلیت مترو از فرودگاه به مرکز شهر دو یورو هزینه دارد و همین فاصله با اتوبوس گران‌تر می‌شود و تاکسی‌ها هم که با کم‌تر از ٤٠ یورو شما را به شهر نخواهند رساند. خوبی چمدان سبک داشتن همین است: می‌توانید از همان اول مراقب هزینه‌ها باشید و با مترو وارد مادرید شوید.
  • با قطار هم می‌توان از شهرهای دیگر خود اسپانیا و اروپا به مادرید رسید. یک امتیازش این است که مناظر زیبایی را خواهید دید؛ فقط فراموش نکنید که ساعت حرکت‌ ترن‌ها و عوض‌کردن ایستگاه‌ها را خوب بلد باشید.
  • در مادرید هم باید مواظب جیب برها و بچه‌های کولی باشید. با دست‌فروش‌ها وارد معامله نشوید و چیزی از کسی در خیابان قبول نکنید.