کشور پادشاهی اسپانیا

سرزمین اسپانیا با ٥٠٤٫٠٣٠ کیلومتر مربع مساحت، ‌پنجاه و یکمین کشور پهناور جهان و دومین کشور بزرگ اروپای غربی پس از فرانسه است و شامل شبه‌جزیره‌ی ایبری، جزایر بالئاریک، جزایر قناری، شهرهای سوته و ملیله در شمال آفریقا و برخی جزیره‌های دیگر در مقابل سواحل قاره‌ی آفریقا و خود شبه‌جزیره است.

اسپانیا کشور پادشاهی

firefox_screenshot_2014-11-16t08-58-37-503z-qprاسپانیا، کشوری واقع در شبه‌جزیره‌ی ایبری در جنوب غربی اروپا و از اعضای اتحادیه‌ی اروپاست. نام رسمی اسپانیا، پادشاهی اسپانیا و پایتخت آن، مادرید است. این کشور در شمال، با فرانسه و آندورا، در غرب با پرتغال، در جنوب با مراکش، در شرق با دریای مدیترانه و در غرب و شمال، با اقیانوس اطلس هم‌مرز است. زبان رسمی این کشور اسپانیایی است و بیش از پانصد میلیون نفر در دنیا به آن آشنا هستند.

کشور پادشاهی اسپانیا

spanish-class-clipart-spanish_clip_art_217-qprاسپانیای امروزی کشوری دموکراتیک و دارای حکومتی پارلمانی تحت قانون اساسی پادشاهی است. اسپانیا یک کشور توسعه‌یافته و نوزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا از نظر تولید ناخالص داخلی می‌باشد. این کشور همچنین دارای سطح بالای استاندارد زندگی استدر طول چهار دهه گذشته صنعت گردشگری اسپانیا بسیار پیشرفت کرده است به طوری که به دومین صنعت گردشگری بزرگ دنیا بدل شده است  امروزه اقلیم، آثار تاریخی و فرهنگی، موقعیت جغرافیایی و امکانات رفاهی اسپانیا باعث شده تا گردشگری به یکی از صنایع اصلی و همچنین منبع درامد و اشتغال ثابت برای این کشور بدل شود. سازوکار رتبه‌بندی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در اسپانیا بسیار سختگیرانه‌تر از دیگر کشورهای اروپایی است و به همین دلیل هتل‌های اسپانیایی سطح بالاتر و گرانتر از دیگر کشورهای اروپایی است

نام کشور اسپانیا
پایتخت مادرید
موقعیت جغرافیایی اروپای جنوب غربی
همسایگان فرانسه، آندورا، پرتغال
جمعیت ۴۶٬۰۳۰٬۱۰۹
دین کاتولیک رمی
مساحت ٥٠٤٫٠٣٠ کیلومتر مربع
فاصله از ایران ٤٧٩١ کیلومتر
آب و هوا مدیترانه‌ای، نیمه خشک و اقیانوسی
پیش شماره ٣٤
زبان رسمی اسپانیایی
زمان محلی سه ساعت و نیم عقب‌تر از ایران
ولتاژ برق ٢٣٠ ولت
قرار داد Roaming ایرانسل http://www.irancell.ir/Layer3/?id=409
دارد
قرار داد Roaming همراه اول

ندارد


نقشه اسپانیا

 

نقشه اسپانیا

با تور اروپا و یا تور اسپانیا سفر کنید.