جشنواره های مادرید

مادرید را در دنیا با میراث فرهنگی و هنری یگانه و زیبایش و با شب‌های پر زرق و برق و زنده‌اش می‌شناسند. مادرید، پایتخت اسپانیا، شهر تاریخ، موسیقی، شور و هیجان و فوتبال است. مادرید را می‌توان نمونه‌ی کوچک کشور اسپانیا دانست. از تمام سنت‌ها و جذابیت‌هایی که در این کشور وجود دارند، چیزی هم در مادرید پیدا می‌شود. مادرید هم‌چنین پایتخت یک بخش خودمختار و مرکز استان مادرید نیز هست. با تور اروپا و یا تور اسپانیا سفر کنید و از شهرهای بزرگ اروپا دیدن کنید.

مادرید


مادریدی‌ها از جشن گرفتن لذت می‌برند و با هر بهانه‌ای دور هم جمع می‌شوند و شادی می‌کنند. این لیست، تعدادی از این جشنواره‌ها را معرفی می‌کند.

آرکو
یکی از بزرگترین جشن‌های هنر معاصر اروپا، آرکو است که اواسط ماه فوریه برگزار می‌شود و هنرمندانی را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند. این جشن، در مرکز نمایشگاه پارک فریال خوان کارلوس اول نزدیک به فرودگاه باراخاس برگزار می‌شود.

جشنواره‌ی فلامینکو
در ماه فوریه و به مدت پنج روز، فستیوالی با حضور نام‌آوران و چهره‌های جدید و بااستعداد دنیای موسیقی فلامینکو در یکی از تئاترهای شهر برگزار می‌شود.

جشن روز دوم ماه مه
در سال ١٨٠٨، سربازان ناپلئون شورشی را در مادرید خواباندند و سالگرد این واقعه، بهانه‌ای شد برای این که مادریدی‌ها یک جشن دیگر بگیرند و اسمش را هم گذاشتند روز ملی مادرید.

جشن سنت ایسیدرو
به مناسبت پانزدهم ماه مه، روز حامی مقدس مادرید، به مدت یک هفته رژه و جشن و مسابقات گاوبازی برگزار می‌شود. در این هفته کنسرت‌های رایگانی در سرتاسر شهر برگزار می‌شود و این موقع از سال را شروع فصل گاوبازی شهر هم می‌دانند.