بهترین وقت سفر به اصفهان

اصفهان برای خودش یک ایران است. با همان تفاوت در اکوسیستم، آب و هوا و اقلیم. سالانه میلیون‌ها گردشگر از اصفهان بازدید می‌کنند که بیشتر این بازدیدها در فصل بهار و به ویژه در ایام نوروز صورت می‌گیرد. بیشتر شهرت اصفهان، علاوه بر هوای معتدل آن، آثار تاریخی بجا ماندن از سده‌های گذشته (بخصوص از دوران صفویان) و گذر رودخانه زاینده رود از میان آن است. اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی و ایران، یکی از زیباترین شهرهای ایران و مقصد بیشتر گردشگران داخلی و خارجی تور اصفهان است.

بهترین وقت سفر به اصفهان

استان اصفهان با توجه به تفاوت ارتفاعات در مناطق مختلف، دارای سه نوع آب و هوا است. در این استان فصول چهار گانه کاملا مشخص بوده، تابستان ها ملایم و زمستان ها سرد و پر برف است. آب و هوای بسیار خشک تا خشک گرم، آب و هوای نیمه مرطوب تا مرطوب سرد و آب و هوای نیمه خشک. به همین دلیل جزو مناطق خشک و نیمه خشک کشور محسوب می شود. شهرهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز، اردستان، نایین و اصفهان که در شمال و شمال شرق هستند، دارای اراضی غیرقابل کشت، کویری، شن زار و بیابان است. حداقل و حداکثر مطلق دما در مرکز استان (شهر اصفهان) -۹/۲ و ۴۰/۸ درجه سانتیگراد و میزان بارندگی سالیانه استان ۱۴۹/۷ میلیمتر در سال ۱۳۹۰ ثبت شده است. تعداد روزهای یخبندان مرکز استان در این سال نیز ۸۴ روز اعلام شده است.

بهترین وقت سفر به اصفهان

اصفهان شهری چهار فصل است. ولی متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل ارسال آب زاینده رود به شهرهایی همچون قم و یزد در برخی ماه‌های سال رودخانه زاینده رود خشک است که این مسئله هم از زیبایی اصفهان و هم از لطافت هوای آن کاسته است. هوای اصفهان در بهار بسیار معتدل و دل‌انگیز است. تابستان‌های آن گرم و زمستان‌های آن سرد است. هوای پاییزی این شهر در نیمه‌های فصل بیشتر به زمستان می‌گراید. به علت کم بودن وزش باد در فصل پاییز و زمستان و ایجاد پدیده وارونگی هوا، در برخی روزها انباشت آلودگی‌ها در مرکز شهر زیاد می‌شود. در این مواقع به سالمندان توصیه می‌شود که خانه را ترک نکنند. بنابراین بهترین زمان برای سفر به اصفهان نیمه‌های فصل بهار است. در این زمان اصفهان دارای هوای مطبوع و پاک است.

بهترین وقت سفر به اصفهان