جزیره کرت یکی از شهرهای تاریخی یونان است . در سواحل شمالی کرت منطقه ای باستانی به نام کنوسوس قرار دارد . در این منطقه کاخی باستانی خواهید دید که در اطراف آن نیز شهری باستانی وجود دارد . قدمت کاخ کنوسوس به عصر برنز بازمیگردد و به همین خاطر گردشگران تور یونان حتما بازدید از آن را در برنامه شان قرار می دهند . بر طبق نظر باستان شناسان این منطقه در گذشته مسکونی بوده است . 


کاخ کنوسوس جزیره کرت 


براساس بررسی های باستان شناسی اولین کاخ در این منطقه در سال 1900 قبل از میلاد ساخته شده که در سال 1700 قبل از میلاد بر اثر زلزله تخریب شدند . پس از آن کاخ امروزی به جای آن ساخته شد . این کاخ که از دیدنی های یونان است ، در سال 1894 توسط سر آرتور ایوانز کشف شد . طراحی کاخ ارگانیک و بدون سازماندهی اولیه و شیبیه کاخ های بین النهرین است . این کاخ بر روی تپه ای کم شیب ساخته شده است . به دلیل اینکه کاخ توسط نیروهای دریایی محافظت میشده ، فاقد دیوار و برج است .


کاخ کنوسوس جزیره کرت 


در سفر با تور اروپا حتما از این کاخ دیدن کنید . کاخ کنوسوس یونان اتاق های زیادی دارد . جالب ترین اتاق کاخ ، اتاق تاج و تخت پادشاهی است که از چند نیمکت و یک صندلی بزرگ که داخل دیوار ساخته شده ، تشکیل شده است . در این اتاق همچنین مخزنی خواهید دید که از نظر باستان شناسان آکواریوم بوده است . در قسمت جنوبی اتاق تصویر جانور افسانه ای گریفینز نقش بسته است که بدن آن شیر است و سر عقاب دارد .


کاخ کنوسوس جزیره کرت 


این کاخ که از دیدنی های اروپا ست ، نقاشی های زیادی دارد که در سراسر کاخ می بینید . نقاشی های مربوط به ماهیگیری ، گاوبازی ، مسابقات ورزشی ، جوامع غیر نظانی و ... . امروزه این نقاشی ها توسط پیت دی جونگ بازسازی شده اند . قدمت برخی از نقاشی ها به 4000 سال پیش بازمیگردد . از محبوب ترین نقاشی های کاخ ، نقاشی دلفین ها در آپارتمان ملکه می باشد . اما باید بدانید که این نقاشی اصل نیست . نمونه اصلی را در موزه هراکلیون خواهید دید . بسیاری از نقاشی های کاخ در این موزه نگهداری می شوند .


کاخ کنوسوس جزیره کرت