استان خراسان رضوی دارای مناطق شکار ممنوع زیادی است . یکی از این مناطق در کاشمر قرار دارد . اگر 5 کیلومتر از شمال کاشمر دور شوید ، در 2 کیلومتری جنوب شهر ریوش ، به منطقه شکار ممنوع سید مرتضی کاشمر خواهید رسید . این منطقه بین بخش مرکزی و کوهسرخ واقع شده و وسعتی در حدود 47000 هکتار دارد . در سفر با تور مشهد احترام به طبیعت و مناطق شکار ممنوع را فراموش نکنیم .

منطقه شکار ممنوع سید مرتضی کاشمر

ادامه مطلب راببینید .

منطقه شکار ممنوع سید مرتضی کاشمر کوهستانی ، صخره ای و صعب العبور است . طول منطقه شکار ممنوع سید مرتضی در کاشمر از شرق به غرب 30 کیلومتر است و دارای عرض 15 کیلومتر می باشد . این منطقه محور کاشمر – نیشابور را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم کرده است . متوسط ارتفاع منطقه از سطح دریا 1700 متر است . در حداکثر نقطه 2200 متر و در حداقل نقطه 1400 متر است .

این منطقه بین دو اقلیم سرد و گرم قرار دارد و مسلما دارای دو نوع آب و هوا می باشد . قسمت های جنوبی که به سمت کاشمر و خلیل آباد می رود ، دارای آب و هوای گرم و خشک است و مابقی منطقه دارای آب و هوای سرد و مرطوب می باشد . تفاوت آب و هوا باعث ایجاد تنوع زیستی در منطقه شده است .

منطقه شکار ممنوع سید مرتضی کاشمر

منطقه شکار ممنوع سید مرتضی کاشمر

این منطقه دارای تنوع گیاهی است . درختان و درختچه های پراکنده در دره ها و صخره های باعث ایجاد چشم اندازهای بسیار زیبایی شده است . در این منطقه می توانید درختان و درختچه هایی همچون بادام ، بید ، سپیدار ، گردو ، انار ، آلو و بندرت گیلاس کوهی که در دست کاشت هستند و درختچه هایی چون بنه ، انجیر کوهی ، تمشک ، بادام تلخ ، زرشک ، بادامشک و زالزالک که وحشی هستند را ببیند .

منطقه شکار ممنوع سید مرتضی کاشمر