زیارتگاه های مشهد

خیلی وقتا که دلمون هوای زیارت میکنه تصمیم میگیریم تور مشهد رو انتخاب کنیم و به مکان های زیارتی مشهد بریم ، شهر مشهد هم زیارته هم سیاحت … هم میتونید از زیارت فیض ببرین هم این که به دیدنی های مشهد هم برید و یه آب و هوا عوض کنین .

http://mashhadtour.info

musque_clipart1-turkeythmb آرامگاه خواجه اباصلت
بنای مزبور مدفن خواجه اباصلت هروی خادم و محرم حضرت رضا(ع) است.این بنا در جنوب شرقی و در 14 کیلومتری این شهر واقع است. بنای اصلی بقعه چهار ضلعی است و از هر سو به وسیله چهار در به بیرون مرتبط می شود. تزئینات کاشی هفت رنگ، دو رواق مستطیلی شکل و آینه کاری های این بنا زیبا و دیدنی است.شما میتونید از تور لیدرتون در تور مشهد درخواست کنین که شمارو به زیارتگاه خواجه اباصلت ببرن ..
http://mashhadtour.info
musque_clipart-turkeythmbگنبد خشتی
این بنا در میدان طبرسی نزدیک مراکز خرید مشهد و در چهار سوی نوغان واقع شده و مدفن امیرسلطان غیاث الدین محمد بن امر طاهرالموسی است که نسبت شریفش با هفده واسطه به حضرت موسی بن جعفر (ع) می رسد. گنبد این آرامگاه خشتی است و به همین سبب آن را گنبد خشتی می نامند. این بقعه از نظر  معماری مشتمل بر دو بخش مهم پیوسته است که شامل فضای زیر گنبد به صورت چهارشاه نشین و هشتی ورودی می باشد. بنا بر شواهد بنیان اولیه این بنا در دوره تیموری صورت گرفته و در عصر صفوی و قاجار نیز تکمیل و تزئین شده است.
http://mashhadtour.info
musque_clipart1-turkeythmbآرامگاه خواجه ربیع
این بنا از جاذبه های گردشگری مشهد است و در انتهای خیابان خواجه ربیع مشهد در میان باغی بزرگ و با صفا واقع شده و متعلق به دوره صفویه است. ربیع بن خثیم از اصحاب پیامبر بزرگ اسلام (ص) بوده که در آغاز خلافت حضرت علی (ع) والی قزوین بوده است. سال درگذشت او را 61 تا 63 قمری نوشته اند. بنای این بقعه به درخواست شیخ بهایی عارف و شاعر نامدار ایرانی و به دستور شاه عباس صفوی ساخته شده است.
http://mashhadtour.info
musque_clipart-turkeythmbآستان متبرکه امام زادگان سید یاسر و سید ناصر
آستان مبارکه امام زادگان سید یاسر و سید ناصر (ع) از پرطرفدار ترین مکان های زیارتی مشهد است  و در امتداد دره بند گلستان و در 5 کیلومتری غرب شهر مشهد در ابتدای روستای گلستان بنایی تازه ساز با نمای امروزی و آراسته به کاشی های معرق قرار دارد که این مکان آستان مبارکه امام زادگان سید یاسر و سید ناصر (ع) از فرزندان ذکور حضرت امام موسی کاظم (ع) است عمده زائرین این آستان مقدسه از مسلمانان کشور های عربی حاشیه خلیج فارس می باشند.
http://mashhadtour.info

musque_clipart1-turkeythmbبنای امام زاده گان هاشم و محتشم
بنای این آرامگاه در فاصله 55 کیلومتری شهر مشهد و در روستای پیوه ژن توقفگاهی قرار دارد که از زاویه گردشگری مذهبی حائز اهمیت است. این مکان منسوب به مدفن امام زادگان هاشم و محتشم (ع) از نوادگان امام موسی بن جعفر (ع) می باشد.
http://mashhadtour.info

musque_clipart-turkeythmbتخت امام و چشمه امام
تخت امام،از دیدنی های مشهد و  زمینی به وسعت 600 متر مربع است که در 24 کیلومتری جنوب غربی مشهد در ده سرخ و در فاصله چند متری از چشمه امام قرار دارد. اهالی ده سرخ معتقدند تخت امام همان مکان مقدسی است که حضرت رضا (ع) با یاران خود در آنجا نماز به پا داشتند و از کرامت ایشان قطعه زمینی که بر روی آن ایستاده بودند حرکت کرده و کمی از زمین های اطراف متمایز شده است. همچنین بنا بر روایات در راه توس، حضرت رضا به هنگام نماز ظهر به قریه الحمراء (ده سرخ) می رسد. ایشان به قصد وضو با دستان مبارک زمین را حفر نموده و در این حال آب زمین جوشیدن می گیرد. اهالی ده سرخ بر این باورند که آب چشمه امام شفابخش است.
http://mashhadtour.info