چشمه های آب گرم و آتشفشان های سانتورینی

Hot springs - Santorini Volcano

چشمه های آب گرم یکی از مراکز تفریحی یونان است. این چشمه ها در Palia Kameni ، یکی از دو جزیره آتشفشانی، در وسط دهانه آتشفشان سانتورینی قرار دارند. دمای آب حدود 33 سانتیگراد است و دارای گوگرد است که برای پوست عالی است. آتشفشان و چشمه های آب گرم سانتورینی از مهمترین جاذبه های گردشگری یونان محسوب می شوند. رسیدن به این چشمه های آب گرم با قایق در حدود سه ساعت طول می کشد.

چشمه های آب گرم و آتشفشان های سانتورینی

imasآخرین فوران آتشفشانی مهم در سانتورینی در سال 1645 پیش از میلاد بوقوع پیوسته که تحت عنوان فوران مینوئن نامگذاری شده است. آثار این فوران حتی امروز هم قابل مشاهده است. در اثر این آتشفشان، لایه ای بسیار ضخیم از خاکستر به قطر چندین متر بخش های زیادی از جزیره را مدفون ساخت. در حال حاضر، آتشفشان های سانتورینی در حالت خاموش به سر می برند اما در گذشته فوران های آتشفشانی کوچک و متوسط زیادی رخ داده است. این فوران ها سبب شکل گیری جزایری نظیر پالئا کامنی و نئا شده اند که رنگ تیره ای دارند. در سال 1950 میلادی، آخرین فوران در نئا کامنی دیده شد.

چشمه های آب گرم و آتشفشان های سانتورینی

imagesدر طی مسیر به سمت چشمه های آب گرم، قایق در کنار لنگرگاه یکی از مهیب ترین آتشفشان های جهان توقف می کند. از این نقطه برای پیاده روی به سمت بلندترین قسمت جزیره راهنمایی می شوید.  قایق ها بطور منظم از ساعت 11 الی 14 و 14 الی 17 از بندر قدیمی فیرا حرکت می کنند. در طول این سفر سه ساعته، شما شانس این را خواهید داشت که قدم بر روی یکی از آخرین جزایر آتشفشانی در شرق مدیترانه بگذارید که دارای بزرگترین قطعات ماگما است. مهمترین جنبه گردشگری این آتشفشان، چشم انداز فوق العاده کالدرا از فراز آن می باشد.

چشمه های آب گرم و آتشفشان های سانتورینی

imagsمی توانید با فرو رفتن در عمق چشمه آب گرم یکی از رویاهایتان را تحقق ببخشید. توقف 50 دقیقه ای قایق در این نقطه، فرصت انجام شنای آرام در آب های گرم حاوی سولفور را برای شما فراهم کرده که بواسطه آثار درمانی شان از شهرت بسیاری برخوردارند. بیماری های مزمنی نظیر دردهای مفصلی و آرتروز به دنبال شنا در این آب ها، درمان شده یا تسکین می یابند. با تور اروپا و یا تور یونان سفر کنید و از مراکز تفریحی اروپا در یونان لذت ببرید.

چشمه های آب گرم و آتشفشان های سانتورینی