گردشگاه انگلیسی نیس

Promenade des Anglais

نیس شهری مدرن و شیک است و مکان های دیدنی مختلفی دارد. از جمله آنها همین خیابانی است که به گردشگاه انگلیسی شهرت دارد. پرومناد دزانگله یا گردشگاه انگلیسی، خیابان فوق‌العاده‌ای‌ که به موازات ساحل برای پیاده‌روی و دوچرخه سواری کشیده شده، بهترین شروع است برای نیس‌گردی. این خیابان نمای کاملی از دریا دارد و درست به موازات ساحل ساخته شده است و در دو طرف خود درخت های نخل بزرگ دارد و همچون یک پیاده روی بزرگی است که در امتداد ساحل و به موازات آن ساخته شده است.

گردشگاه انگلیسی نیس

beach-clipart-1-qpr پرومناد نمای مدرنی به شهر بخشیده است. بیشتر مسافرانی که به فرانسه و شهر نیس سفر می کنند،  برای استراحت و پیدا کردن آرامش به این خیابان می روند که در واقع یک پیاده رو بزرگ است. مسافران می توانند در طول مسیر پیاده روی یا دوچرخه سواری کنند. هر ساعت از شبانه روز که به این گردشگاه بروید، مملو از گردشگران و مسافرانی است که برای تفریح و وقت گذاری به آنجا رفته اند. در این خیابان به خوبی خنکی دریا را می توان حس کرد. بیشتر مسافران برای تماشای دریا و ساحل و زیبایی های آن، برای دوچرخه سواری یا اسکیت به این خیابان می روند. این خیابان یکی از مراکز تفریحی نیس می باشد.

گردشگاه انگلیسی نیس

steel-clipart-beach-clip-art-1-qprساخت گردشگاه انگلیسی در سال 1800 میلادی آغاز شده است. این گردشگاه را انگلیسی ها ساخته اند. معنی لغوی Promenade des Anglais (پرومناد دزانگله)، پیاده رو انگلیسی است. ابتدا با نام انگلیسی شناخته می شد اما به تدریج نام فرانسوی روی آن گذاشته شد. هزینه این خیابان زیبا و عریض را یک انگلیسی به نام لوئیس وی تقبل کرده است. پروژه ساخت این طرح در سال 1860 میلادی به پایان رسید. کارناوال بزرگ و معروف نیس در ماه فوریه در این خیابان برگزار می‌شود و هر ساعت از شبانه‌روز که به آن‌جا بروید، پر از توریست‌ها، دوچرخه‌سوارها و اسکیت‌سوارهایی‌ست که های و هوی عجیبی به پیاده‌رو داده‌اند. این مکان از محبوب ترین مراکز تفریحی اروپا به شمار می رود.

گردشگاه انگلیسی نیس

free-beach-clipart-as5595-qprهتل ها و گردشگاه های فراوانی در اطراف این خیابان قرار دارند. این هتل ها، قیمت ها و امکانات متفاوتی دارند و تقریبا برای هر بودجه ای مناسب هستند. گردشگران می توانند پیش از مسافرت به نیس، از قبل اتاق خود را در هتل های موردنظر رزرو کنید. اگر با تور اروپا و یا تور فرانسه سفر می کنید ، به این گردشگاه که یکی از مراکز تفریحی فرانسه به شمار می رود، بروید.