پارک فوتور اسکوپ پاریس

فوتوراسکوپ فرانسه در جهان مهم ترین و بزرگ ترین مجموعه علمی – تفریحی در زمینه سینما و تکنولوژی ارتباطات شناخته شده است. این پارک در زمینی به مساحت 53 هکتار در 330 کیلومتری شهر پاریس و در 10 کیلومتری شهر پوآتیه قرار دارد و علاوه بر اینکه تفریحی است هنری و آموزشی نیز می باشد . ساخت فوتور اسکوپ در سال 1987 به پایان رسید و افتتاح گردید که حدود 40 میلیون بازدید کننده تا سال 2010 داشته است.

پارک فوتور اسکوپ پاریس

can-stock-photo_csp16178737-thmb در این پارک که از دیدنی های فرانسه و مراکز تفریحی اروپاست ، آخرین تکنیک های سمعی و بصری از قبیل فیلم های سه بعدی و یکی از بزرگ ترین پرده های سینمای جهان همراه با آخرین دستاوردهای علمی مربوطه قرار دارد. در سالن های tapis magique  دو پرده نمایشی افقی و عمودی به مساحت 700 متر برای نمایش فیلم های متنوع در نظر گرفته شده است. سالن kinemax سینمای کریستالی شکل آن به ارتفاع 35 متر می باشد که به شکل صخره ای جلوه می نماید و در پرده ای به مساحت 600 متر به نمایش فیلم می پردازد. در این مجموعه سینمای دایره شکلی می باشد که قطر آن 21 متر و ارتفاعش 6،30 متر می باشد. در سالن solido فیلم های چند بعدی نمایش داده می شود که با عینک مخصوص قابل مشاهده می باشد. سالن Imax 3d با پرده ای به مساحت 600 متر مربع به نمایش فیلم های چند بعدی می پردازد که به وسیله عینک های چند بعدی که در محل توزیع می شود، قابل مشاهده هستند.

پارک فوتور اسکوپ پاریس

theme-park2-thmb این پارک از مهمترین و بزرگترین مجموعه تفریحی آموزشی در زمینه سینما و ارتباطات در کل جهان و همچنین دیدنی های اروپا و مراکز تفریحی فرانسه شناخته شده است. شعار فوتور اسکوپ عبارت است از: Faites vous plaisir, osez de nouvelles expériencesخوش بگذرانید و جرات تجربه های نو را داشته باشید. با تور اروپا و یا تور فرانسه به فرانسه سفر کنید و از بازدید از این پارک که از مراکز تفریحی پاریس و همچنین دیدنی های پاریس به شمار می رود ، لذت ببرید. خرید بلیط این پارک روزانه می باشد که با توجه به گستردگی و تنوع برنامه های آن برخی ترجیح می دهند که بلیط دو روزه تهیه نمایند.

پارک فوتور اسکوپ پاریس