گردنه ساماریا

Samariá Gorge

گردنه ساماریا از سال 1622 یک جاذبه توریستی و یک پارک ملی در جزیره کرت است. این تنگه در جنوب غربی کرت در منطقه هانیا واقع شده است و در منطقه حفاظت شده زیست کره جهانی قرار دارد. با 16 کیلومتر طول، ظاهرا گردنه ساماریا بزرگترین تنگه در اروپاست. با تور اروپا و یا تور یونان سفر کنید و از مراکز تفریحی اروپا لذت ببرید.

گردنه ساماریا

1این گردنه که از مراکز تفریحی یونان به شمار می رود، برای خیلی ها یکی از اعجاب انگیز ترین جاذبه های گردشگری یونان است و بی دلیل نیست که هر سال بیش از نیم میلیون بازدیدکننده دارد. گردنه ساماریا، جزو پارک ملی یونان در جزیره کرت محسوب می شود. گردشگران می توانند از گردنه بگذرند و صخره های بلند را در مسیر تماشا کنند و به دهکده ساحلی کوچک اجیا روملی برسند.

گردنه ساماریا

imagesاز اول ماه مه تا 15 اکتبر می تونید از این گردنه دیدن کنید. صبح ساعت 7:45 اتوبوس به سمت گردنه سامارای حرکت میکنه. حدود یک ساعت طول میکشه برسید. کرایه اتوبوس هم € 14.30 و هزینه ورودی به تنگه ساماریا € 5 میشه. به تنگه می رسید و از زیبایی های اونجا لذت می برید. حدود 3.2 کیلومتر پیاده روی می کنید تا به روستای اجیا روملی برسید. پس یادتون نره حتما کفش راحت بپوشید. در روستا رستوران و امکانات رفاهی فراهمه و میتونید استراحت کنید. عصر ساعت 18:30 هم با قایق از روستا می تونید به سمت اتوبوسا برید و از اونجا به کرت برگردید.