کلیسای سیستین واتیکان

Cappella Sistina

کلیسای سیستین بین سال های ۱۴۷۵ تا ۱۴۸۱ توسط جیاوانیو دل دوسی ساخته شد و طراحی آن را باسیوپونتلی برعهده داشت. سیستین ۱۵ آگوست سال ۱۴۸۳ افتتاح و به مریم مقدس هدیه داده شد. این کلیسا یک کلیسای بزرگ و معروف در شهر واتیکان است و در کاخ رسالت قرار گرفته که اقامتگاه رسمی پاپ محسوب می‌شود. با تور اروپا به ایتالیا سفر کنید و از این کلیسا که از دیدنی های ایتالیا در واتیکان به شمار می رود، دیدن کنید.

کلیسای سیستین واتیکان

church-clip-art-pc5edzocb-qpr کلیسای سیستین ابتدا تنها به عنوان یک مکان خصوصی برای پاپ ها و مراسم بسیار مقدس ساخته شده بود. وقتی پاپ سیکستوس پنجم تصمیم به ساختن یک کلیسا گرفت بزرگ ترین طراحان زمان یعنی توسکان و آمبریان را فراخواند. آنها دیوارهای کلیسا را با نقاشی هایی که بیانگر دوچرخه از عهد عتیق و عهد جدید بود، مزین کردند. کلیسای سیستین به خاطر معماری و تزئینات فرسکوی هنرمندان عصر رنسانس همچون میکل آنژ، ساندرو بوتیچلی، پیترو پروجینو، پینتوروچیو و دیگران مشهور است.

کلیسای سیستین واتیکان

cute_church_clip_art-qpr300 نقش متفاوت بر روی دیوار و سقف این کلیسا که مساحتی 2500 متر مربعی دارد کشیده شده که اثری از میکل آنژ، پروگینو و پینتوریکیو است. میکل آنژ ۱٬۱۰۰ متر مربع از سقف نمازخانه را در سالهای ۱۵۰۸ تا ۱۵۱۲ میلادی و تحت قیمومیت پاپ ژولیوس دوم نقاشی کرد. نقاشی‌های سقف و بویژه اثر قضاوت نهایی (۱۵۳۵–۱۵۴۱) از شاهکارهای هنر نقاشی میکل آنژ به شمار می‌روند.

کلیسای سیستین واتیکان

church-clipart-kinedrriq-qprابعاد این کلیسا شبیه معبد بیت المقدس است. و در د ل ساختمان آن قصری وجود دارد که از آن به عنوان قلعه نظامی واتیکان هم استفاده می شود. داخل کلیسا یک شبستان منفرد وجود دارد که بالای هریک از ۱۲ پنجره آن تاق هایی به شکل لوله تفنگ ساخته شده اند و یک نوع سنگ مرمر چند رنگ کف آن را مزین ساخته است. این نوع دکوراسیون را خانواده کازمتی در قرون وسطی ایجاد کردند. دو طراح دیگر به نام های مینودا فیسول و اندریا برگنو که با جیووانی دالمات کار می کردند با نرده هایی از سنگ مرمر کلیسا را به دو قسمت تقسیم کردند.

کلیسای سیستین واتیکان