کلیسای جامع سیه نا

کلیسای جامع سیه نا یکی از مهم ترین دیدنی های ایتالیا در شهر سیه نا می باشد. کلیسای جامع سیه نا یکی از بهترین نمونه‌های معماری گوتیک ایتالیایی است. این کلیسا با داشتن دو جناح، گنبد و برج ناقوسی خود، به شکل یک صلیب طراحی شده است. با تور اروپا به ایتالیا سفر کنید و از این کلیسای زیبا دیدن کنید.

کلیسای جامع سیه نا

church-clip-art-pc5edzocb-qprطراحی برج کلیسا که به صورت منحصر به فردی با خطوط راه‌راه سیاه و سفید طراحی شده است، از سال 1313 شروع شده و نشان‌دهنده سبک تمدن رومی است. برج ناقوس بلند و مربع شکل این کلیسا، در هر طبقه طاق‌های بیشتری از طبقات زیرین داشته و زیبایی آن با سقفی هرمی شکل به اوج می‌رسد. بازویی جنوبی کلیسا، در ورودی ای دارد که با نام درب عفو و بخشش (Porto del Perdono) شناخته می‌شود و یک مدالیون نیم‌تنه مجسمه باکره و نوزاد که توسط دوناتلو ساخته شده است، در بالای آن قرار گرفته است.

کلیسای جامع سیه نا

cute_church_clip_art-qprکلیسای جامع سیه نا، در اصل بین سال‌های 1215 و 1263 طراحی شده و بر روی سایت ساختمان قبلی ساخته و تکمیل شد. گنبد آن بر یک پایه شش ضلعی که دارای ستون است قرار گرفته است. فانوس بالای گنبد، بعدها توسط جیان لورنزو برنینی اضافه شد. سالن کلیسا، توسط دو گنبد نیم دایره، از دو راهروی آن جدا شده است.

کلیسای جامع سیه نا

church-clipart-kinedrriq-qprسیاه و سفید، رنگ‌های نمادین سیه نا هستند و طبق باور عمومی، از رنگ اسب‌های سیاه و سفید بنیان‌گذار افسانه‌ای شهر، سنیوس و آسچیوس، الهام گرفته شده‌اند. قسمت داخلی و خارجی کلیسای سیه نا با سنگ مرمر سفید و سبز-سیاهی که در ردیف‌های پی در پی استفاده شده‌اند کار شده است. نمای داخلی کلیسای سیه نا، به دلیل ستون‌های راه‌راه سیاه و سفید و دکوراسیون پر آب و تاب در هر سطح آن، نسبتاً گیج کننده است. در سراسر این کلیسا، شاهکارهای هنری و چیزهای بسیار دیگری برای دیدن وجود دارد.

کلیسای جامع سیه نا