کفن عیسی مسیح در تورین

کفن تورین پارچه‌ای مربعی در اندازه ۴٫۴ متر در ۱٫۱ متر است. در آن تصویر کم رنگ و زرد مرد برهنه‌ای از جلو و پشت مردی است که دستانش در کنار پاهایش قرار دارد. تصویر مرد کفن، دارای ریش و سبیل است. بدنی ماهیچه‌ای و قدی بلند دارد و البته برای مردی در زمان زندگی مسیح قدی متوسط محسوب می‌شود و بدنش دارای جراحت و زخم زیادی ناشی از مصلوب شدن است که مطابق گفته‌های کتاب مقدس درباره مرگ مسیح است.

کفن عیسی مسیح در تورین

images-qprمحققان واتیکان می گویند این کفن از زمان محاصره قسطنطنیه در 1204 توسط صلیبیون نگهداری می شده است و اینکار جزئی از آیین مذهبی بوده است و این احتمال هست که سرکوب صلیبیون در قرن 14 به دلیل وجود مراسم پرستش «چهره ریش دار» مربوط به همین کفن باشد. این کفن در حال حاضر یکی از دیدنی های ایتالیا به شمار می رود.

کفن عیسی مسیح در تورین

shroud-clipart-faithjesusteaching-qprکفن تورین کفن تورین یک تکه پارچه کتان است که تصویر یک مرد در آن نقش بسته درحالی که به صلیب کشیده شده است. بیشتر کاتولیک‌ها معتقدند این پارچه، کفن عیسی مسیح می‌باشد. این کفن هم‌اکنون در کلیسای «سنت جان تعمیردهنده» در شهر تورین ایتالیا نگهداری می‌شود.

کفن عیسی مسیح در تورین

shroud-clipart-faithjesusteaching-qprآزمایشات رادیوکربن نشان می‌دهد که این تکه پارچه متعلق به قرون وسطی است ولی مدافعان این کفن، چنین نظریه‌ای را قبول ندارند.باستان‌شناسان معتقدنداین پارچه در قرن چهارم هم وجود داشته، پارچه دیگری نیز موجود است که می‌گویند سرعیسی‌مسیح با آن پوشیده شده بود. با تور اروپا و یا تور ایتالیا به شهر تورین سفر کنید و از کفن عیسی مسیح که از دیدنی های اروپاست ، دیدن کنید.

کفن عیسی مسیح در تورین