موزه اورسی پاریس

musee-orsay

یکی از دیدنی های فرانسه ، موزه اورسی پاریس است. مهمترین علت معروفیت این موزه به خاطر مجموعه‌های سبک امپرسیونیسم از جمله آثار «کلودمونه» و «رنوار» است.  بسیاری از این آثار تا قبل از افتتاح این موزه در سال 1986 در موزه «ژودوپوم»، «موزه لوور» و «موزه ملی هنر مدرن» نگهداری می‌شود. با تور فرانسه سفر کنید و از دیدنی های اروپا در فرانسه بازدید کنید.

موزه اورسی پاریس

sortie-clipart-sortie_au_musee-qprبنای این موزه در ساحل چپ رود سن و محل قبلی ایستگاه قطار پاریس است. آثار موجود در این موزه شامل نقاشی، مجسمه، عکس و مبلمان است. موزه اورسی یکی از موزه‌های مهم نقاشی و مجسمه سازی جهان است. این موزه محل نگهداری آثار هنری فرانسه بین سال‌های 1848 تا 1914 است. ساختمان این موزه در ابتدا برای ایستگاه قطار استفاده می‌شد. این بنا در سال 1900 به مناسبت فستیوال جهانی افتتاح شد.

موزه اورسی پاریس

firefox_screenshot_2014-11-12t08-22-42-668z-qpr نمایش بهتر آثار هنری، فضاهای بزرگتر نمایش و راحتی بیشتر برای بازدیدکنندگان، حصول مسیر رفت و آمد بهتر و امنیت بیشتر از اهداف این پروژه تا سال 2010 بوده است. نورپردازی و رنگ دیوارهای پشت نقاشی ها هدف توجه خاص بوده است. پروژه سالن بزرگ را با بکارگیری آن به عنوان شریان اصلی عبور و مرور، برجسته ساخت، و نمای شیشه ای باشکوهش را به ورودی این موزه تبدیل کرد. برای نورپردازی از نور طبیعی و مصنوعی به منظور ایجاد شدت های نوری متفاوت مورد نیاز برای نمایش کارهای هنری مختلف استفاده شده است

موزه اورسی پاریس

firefox_screenshot_2014-11-12t08-22-56-879z-qprمعماران این بنا عبارتند از: لوسین ماین، امیل بنارد و ویکتور لالو. این بنا تا سال 1939 به عنوان ایستگاه قطار جنوب غرب فرانسه مورد استفاده قرار می‌گرفت. در سال 1939 به علت مناسب نبودن این بنا برای قطارهای نسل جدید به محل نگهداری قطار و سرویس تغییر کاربری داد. در سال‌های جنگ جهانی دوم نیز از قسمتی از این بنا به عنوان مرکز پست استفاده می‌شد. استفاده از این بنا به عنوان محل نگهداری و سرویس قطار تا سال 1973 ادامه داشت. دولت فرانسه در سال 1977 تصمیم به تبدیل این بنا به موزه گرفت.

موزه اورسی پاریس

gg56714793-qprبدین منظور شرکت طراحی ای سی تی پیمانکار این کار شد. این شرکت وظیفه داشت 20000 متر فضا را در 4 طبقه به ساختمان اصلی اضافه نماید. در نهایت این بنا در تاریخ اول دسامبر 1986 توسط فرانسیس میتراند رئیس جمهور فرانسه افتتاح شد. مساحت امروزی موزه در حدود 45000 متر مربع می‌باشد.  موزه اورسی یکی دیگر از بهترین دیدنی های پاریس  و جاهای دیدنی پاریس به شمار میرود.

موزه اورسی پاریس

موزه اورسی پاریس

موزه اورسی پاریس

جهت ثبت نام در تور اروپا با تماس بگیرید.