امنیت در آتن چگونه است؟

یکی از نگرانی هایی که خیلی از گردشگرانی دارند، امنیت کشوری و شهر هایی است که به آنها سفر می کنند. اگر قصد دارید با تور اروپا و یا تور یونان به یونان و شهر آتن سفر کنند، توصیه های ما را در مورد این شهر به خاطر بسپارید تا سفری شیرین داشته باشید.

امنیت در آتن چگونه است؟
  • اگر به مکان‌های شلوغ شهر می‌روید، مراقب کیف خود باشید و هرگز کیف پول‌تان را داخل جیب شلوارتان قرار ندهید. اگر سوار اتوبوس و قطار می‌شوید چشم از جیب و کیف‌تان بر ندارید.
  • سعی کنید تا حد امکان شب‌ها به تنهایی در خیابان‌ها قدم نزنید، این موضوع برای برخی مکان‌های خطرناک از جمله میدان امونیا (Omonoia square) بیشتر صدق می‌کند. برخی خیابان‌ها و هم‌چنین میدان نام‌برده پر از جیب‌بر، دزد، قاچاقچی مواد مخدر و زن‌های خیابانی است که اغلب بعد از ساعت 11 شب در خیابان جمع می‌شوند.
  • وقتی هوا تاریک می‌شود بهتر است سوار تاکسی یا اتوبوس شوید و پیاده در شهر قدم نزنید.
  • یکی از موارد امنیتی که در آتن باید حواس‌تان به آن باشد این است که برخی افراد خود را پلیس جلوه خواهند داد و ممکن است کارت شناسایی نیروی پلیس هم به شما نشان دهند و سعی کنند سر صحبت را با شما باز کنند. احتمالا از شما درخواست خواهند کرد که پاسپورت خود را به آن‌ها نشان دهید و سپس خواهند گفت که مدارکتان کافی نیست و شما را از کشور خارج خواهند کرد. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید بدانید که این افراد پلیس نیستند، سریعا فریاد بکشید "کمک"، که به یونانی می‌شود وویتیا (voithia)، و از محل دور شوید.

 

امنیت در آتن چگونه است؟