نرماندی فرانسه

جنگ جهانی دوم در در 8 می 1945 (برابر با 18 اردیبهشت 1324) پایان یافت. کشورهایی که متحمل خسارت های ناشی از جنگ شده بودند ، شروع به باسازی خود کردند. تقریبا تمام کشورها آثار جنگ خود را حفظ کردند که کم کم برای آنها تبدیل به یک جاذبه گردشگری شد. یکی از معروف ترین مناطق جنگی در اروپا، نرماندی فرانسه است. با تور فرانسه سفر کنید و از دیدنی های فرانسه بازدید کنید.

نرماندی فرانسه

imagesنبرد نرماندی‏ نام یکی از نبردهای جنگ جهانی دوم است. در این نبرد نیروهای متفقین در ۶ ژوئن ۱۹۴۴ در ساحل نرماندی پیاده شدند و به آزادسازی فرانسه اشغالی از نیروهای آلمان نازی پرداختند. این نبرد، بزرگترین عملیات آبی خاکی تاریخ محسوب می‌شود. این نبرد به شکست آلمان نازی در جبهه نرماندی منجر شد.

نرماندی فرانسه

firefox_screenshot_2015-05-12t10-30-34-167zنرماندی یکی از مناطقی است که در طی جنگ جهانی دوم، بسیار تاثیرگذار بود و نبرد معروفی که در این بخش از فرانسه انجام شد، سرنوشت جنگ جهانی دوم را به نفع متفقین رقم زد. اما پس از جنگ، فرانسه با سرمایه گذاری بر آن و حفظ آن به عنوان یک جاذبه جنگی، شروع به کسب درآمد کرد. در این راستا رویدادهای مختلفی هم نظیر مراسم بزرگداشت یا شبیه سازی صحنه جنگ انجام می شود.

نرماندی فرانسه

images1نورماندی منطقه‌ای جغرافیایی واقع در شمال غربی فرانسه است. این منطقه در سال ۹۱۱ توسط شارل ابله پادشاه فرانک‌های غربی به وایکینگ‌های نروژی که آنان را نورمان می‌نامیدند به صورت دوک نشین بخشیده شد تا از یورش‌های همیشگی آنها به خاک فرانسه جلوگیری شود. به این ترتیب این منطقه را نورماندی نامیدند. نورماندی در طول تاریخ به یکی از قدرتمندترین دوک نشین‌های اروپا تبدیل شد و قدرت دوک نورماندی باقدرت پادشاه فرانسه برابری می‌کرد.

نرماندی فرانسه

rijgl4kqtساخت فیلم «نجات سرباز رایان» هم در ترویج این منطقه بی تاثیر نبوده است. نجات سرباز رایان را علاوه بر یک فیلم جنگی می توان فیلمی فلسفی دانست. دغدغه جنگ و صلح تا انتهای داستان ادامه پیدا می کند. اما نکته اقتصادی مهم برای فرانسه، آن است که نجات سرباز رایان با تبدیل شدن به پرفروش ترین فیلم سال 98 توانست به شناخت بیشتر جهانیان از نرماندی و مناطق جنگی فرانسه کمک بیشتری کند. نرماندی یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری فرانسه به شمار می رود. با تور اروپا سفر کنید و از دیدنی های اروپا بازدید کنید.

نرماندی فرانسه