امنیت گردشگران در رم

رم زیبا، زنده و تودرتو است و به دلیل آب و هوای خوبش در هر فصل سال پر از توریست است. حضور دائمی توریست‌ها و بناهای تمدن کهن است که شهر را ابدی و ازلی جلوه می‌دهد.اگر قصد دارید با تور اروپا به ایتالیا سفر کنید و از دیدنی های رم بازدید کنید ، توصیه هایی برای امنیت تان به شما می کنیم که رعایت آنها برای داشتن سفری به یاد ماندنی الزامی است.

رم
  • در ایتالیا خارجی‌ها به سرعت توسط اهالی شناسایی می‌شوند و ممکن است برخی از این اهالی به پول شما چشم داشته باشند و در موقعیت‌های مختلف و به بهانه‌های جورواجور و گاه عجیب غریب از شما درخواست پول کنند.
  • در رم جیب‌بران زیادی وجود دارند که بیشتر در واگن‌ها و ایستگاه‌های مترو و در مکان‌های تفریحی توریستی به فعالیت خبیثانه‌ی خود مشغول‌اند. بسیاری از جیب‌بران کولیانی هستند که به طور غیرقانونی به ایتالیا مهاجرت کرده‌اند و در حاشیه‌ی شهر زندگی می‌کنند و بیشتر زنان و کودکان هستند. گول سن و جنسیت آن‌ها را نخورید. ممکن است کودکی کولی به شما یک شاخه گل رز بدهد و دل‌تان را به رحم آورد، اما در همان لحظه فرد بزرگسالی از ناکجا ظاهر خواهد شد و از شما در ازای شاخه گل طلب پول زیادی خواهد کرد.
  • همواره مراقب کیف خود باشید. می‌توانید کیف پول کمری به دور کمر خود ببندید و با لباس‌تان روی آن را طوری بپوشانید که توجه دزدها را جلب نکند. هرگز پول نقد زیاد و یا کارت اعتباری بدون محدودیت با خود حمل نکنید.
  • مراقب پول‌تان باشید و به حرف هر کسی، اعم از شاگرد مغازه و گارسون رستوران و دربان هتل، اعتماد نکنید. هم‌چنین امکان دارد وقتی یک نفر به شما نزدیک می‌شود و سرتان را به چیزی که برای عرضه دارد گرم می‌کند، در همان حال هم‌دست او به سراغ جیب‌هایتان برود. اگر کسی به شما نزدیک شد و زنگ خطرتان به صدا در آمد، به سادگی یک نه ممنون یا همان No grazie محکم بگویید
  • خط اتوبوس شماره 64 در رم پاتوق جیب‌برها به شمار می‌رود، ابدا سوار این اتوبوس‌ها نشوید. هم‌چنین دیروقت شب به ترمینال قطار مرکز شهر (Termini station) نروید زیرا این ترمینال هنگام شب امن نیست، البته در طول روز پر از مسافر است و نسبتا امن است.
  • همواره گوش‌به‌زنگ باشید و ترجیحاٌ چند جمله ایتالیایی از قبل یاد بگیرید.