شیراز همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری و توریستی ایران مطرح بوده است. اگر می خواهید در ماه رمضان با تور شیراز سفر کرده و در جوار شاهچراغ (ع) سپری کنید، حتما حضور پرشور روزه‌داران در حرم شما را به وجد خواهد آورد. در این ایام مبارک توصیه می کنیم به چهارراه حافظیه و شاهچراغ بروید. این دو مکان از معروف‌ترین و پررفت‌و آمدترین مکان‌های شیراز در ماه رمضان است که غالبا میزبان مردم روزه دار شیراز و مسافران این شهر است.

ماه رمضان در شیراز کجاها برویم؟

مردم زیادی بعد از زیارت شاه‌چراغ و حافظیه برای باز کردن روزه‌شان به سفره‌خانه‌های سنتی اطراف این مرکز واقع در خیابان احمدی و خیابان حافظیه می‌روند و بدون تردید پیش از هر چیز آش سبزی یا آش کارده را سفارش می‌دهند که از جمله آش‌های مغزی با گوشت فراوان و سبزی‌های تازه مثل تره و ترخون تهیه می‌شود. این آش در شب‌های ماه رمضان و روزهای مذهبی دیگر مثل تاسوعا و عاشورا به صورت نذری بین مردم پخش می‌شود.

رنگینک، ترحلوا، کوفته هلو، کشمش پلو و قنبر پلو خوراکی های ویژه ماه رمضان در شیراز هستند و به طور کلی خوراک هایی در این ماه بیشتر مصرف دارند که چاشنی داشته باشند. رستوران های شیراز این غذاها را بعد از افطار سرو می کنند.

نان شیرین فروش ها هم در این ماه بازار گرمی دارند. آنها نوعی نان شیرین تهیه می کنند که به نام نان چاهی شناخته می شود. این نان را شیرازی ها در هنگام افطار و قبل از این که خوراک را بخورند با چای میل می کنند. تره‌حلوا و حلوای کاچی شیراز هم در شب‌های ماه رمضان از جمله پرطرفدارترین غذاها محسوب می‌شود. علاوه‌بر این، بسیاری از روزه‌داران در شب‌های ماه مبارک رمضان گشتی در باغ ارم و فضای سبز و فرح‌بخش دروازه قرآن می‌زنند و از طعم خوش تره‌حلوای شیرازی و عرق‌های گیاهی خوش عطر و پرخاصیت شیرازی مانند عرق بیدمشک، عرق نسترن و بهارنارنج لذت می‌‌برند. 

ماه رمضان در شیراز کجاها برویم؟