موزه یهودیان برلین

Jewish Museum Berlin

موزه یهود یک متن باز است. متنی که از هرگوشه آن می توان شروع به خوانش کرد . موزه یهودیان برلین ، نمونه ای از شور و هیجان و نیز پیچیدگی جست و جوی لیبسکیند برای مفاهیم معماری است . دیوارهای سیاه و نا آشنا، فضاهایی که به بن بست می رسند. تاریکی هراس آور و نورکوچکی که با زاویه ای شکسته از گوشه ای به درون می تابد. با تور آلمان سفر کنید و از دیدنی های اروپا در برلین بازدید کنید.

موزه یهودیان برلین

bs007-cartoon-museumموزه یهود یکی از دیدنی های برلین ، توسط لیبسکیند طراحی شده است. لیبسکیند در طراحی این موزه 3 مسیر در نظر گرفته. این مسیرها از 3 مفهوم ویرانی، سرگردانی و وجود سرچشمه می گیرند که در زندگی یهودیان آلمان همواره موجود بود. مسیر ویرانی به برج هولوکاست منتهی می شود که از دیگر اجزای ساختمان جداست. کف این قسمت پر است از صورتک های چدنی که بازدید کنندگان باید از رویشان عبور کنند و با پا گذاشتن روی آنها صدایی شبیه جیغ انسان شنیده می شود. مسیر اول و دوم هیچ کدام به فضاهای نمایشگاهی نمی رسند و مسیر سوم یا همان “وجود” به گالری ها می رسد.

موزه یهودیان برلین

imagesخطوط روی بنا هم نشأت گرفته از نقشه شهر برلین و نشان دهنده محله های یهودی نشین و خیابان هایی است که در آنها اتفاق یا حادثه ای مهم و تاریخی مرتبط با یهودیان روی داده است. مسیر سرگردانی از فضاهایی تشکیل شده که پنجره هایی به روبرو دارند. این موزه یکی از مهمترین جاهای دیدنی برلین و جاذبه های گردشگری اروپا به شمار می رود.

موزه یهودیان برلین

1یکی از ورودی ها از داخل ساختمان کنار موزه است. این بنا در تضاد با ساختار در هم ریخته موزه قرار می گیرد.بنای موزه بر امتداد خط شکسته‌ای شکل گرفته است که بیان سرگذشت یهودیان در طول تاریخ است. این مسیرها و پنجره ها به چیز خاصی نمی رسند و هدف آنها القای مفهوم سرگردانی به بازدیدکنندگان است. یکی از ورودی ها از داخل ساختمان کنار موزه است. این بنا در تضاد با ساختار در هم ریخته موزه قرار می گیرد.

موزه یهودیان برلین

موزه یهودیان برلین

firefox_screenshot_2015-05-15t14-02-16-602zبنای موزه بر امتداد خط شکسته ای شکل گرفته است که بیان سرگذشت یهودیان در طول تاریخ است. می توان در هم ریختن ستاره داوود را در فرم کلی این موزه دید و برداشتهای متفاوتی از آن داشت. دیدن باغ معلق کنار موزه خالی از لطف نیست. این باغ است که مکعبی از محور خود خارج شده و به صورت ناپایدار قرار گرفته. در این موزه شکستن معنای نشانه ها و رسیدن به بی معنایی و در عین حال خلق معناهایی جدید و چند گانه را می بینیم. موزه یهود یکی از بهترین دیدنی های آلمان به شمار میرود.

موزه یهودیان برلین

جهت ثبت نام در تور اروپا با ما تماس بگیرید.