گورستان پرلاشز پاریس

Cimetière du Père-Lachaise

پرلاشز به هیچکدام از گورستانهای دنیا شبیه نیست. این گورستان در شرق پاریس به سبک باغهای انگلیسی ساخته شد، ولی به مرور زمان و با مدرن شدن پاریس تغییر کرده است. در این باغ که 44 هکتار مساحت دارد، حدود 5 هزار درخت وجود دارد و بزرگترین پارک پایتخت فرانسه نیز به شمار می آید. با تور اروپا و یا تور فرانسه به پاریس سفر کنید و از دیدنی های فرانسه از جمله گورستان پرلاشز دیدن کنید.

گورستان پرلاشز پاریس

800px-pere_lachaise_crematorium-qpr

firefox_screenshot_2014-12-29t10-48-06-thmbقبرستان پرلاشز در منطقه ۲۰ پاریس واقع شده و پربازدیدترین گورستان جهان و دیدنی های پاریس و دیدنی های اروپاست. مشاهیر فراوانی در گورستان پرلاشز به خاک سپرده شده‌اند. از میان چهره های فرانسوی میتوان به گی یوم آپولینر، انوره دوبالزاک، آلفونس دوده، مارسل پروست، کولت؛ نویسنده داستانهای کوتاه، آنری ورنوی، کارگردان و ادیت پیاف و ایوو مونتان، خوانندگان مردمی دهه 60 اشاره کرد. همچنین از چهره های مشهور غیر فرانسوی نیز میتوان به اسکار وایلد، نویسنده ایرلندی، فردریک شوپن، موسیقیدان لهستانی، صادق هدایت نویسنده ایرانی، جیم موریسون، خواننده آمریکایی اشاره کرد. صادق هدایت در پاریس دیده از جهان فرو بست و مقبره وی در میان بزرگترین شخصیتهای فرهنگی و سیاسی فرانسه و دنیا در قطعه 85 این قبرستان قرار دارد.

گورستان پرلاشز پاریس

گورستان پرلاشز پاریس

cemetery-thmb پرلاشز نمادی از گوناگونی انسانها و در عین حال برابری آنهاست. کاتولیک، پروتستان، ارتودوکس، یهودی، مسلمان، بودایی و معتقدان به سایر ادیان و اندیشه ها در کنار یکدیگر دفن شده اند. همچنین در این گورستان برای کسانی که براساس آئین یا وصیتشان باید سوزانده شوند، محلی برای سوزاندن اجساد وجود دارد. بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی منابع جهانی این قبرستان بیشترین بازدید کننده را در جهان دارد. یکی از علل این موضوع وجود قبر شخصیتهای بزرگ تاریخی و اجتماعی فرانسه و دنیا است. شخصیتهایی که از حدود 200 سال پیش در اینجا دفن شده اند. همچنین آرامگاه سربازان جنگ جهانی اول نیز در این قبرستان قرار دارد.

گورستان پرلاشز پاریس

گورستان پرلاشز پاریس