صومعه دفنی آتن از دیدنی های یونان

Dafni Monastery

صومعه دافنی یکی از فوق العاده ترین شاهکارهای پادشاهی بیزانس می باشد. صومعه دافنی نمونه پابرجایی از میراث فرهنگی یونان محسوب می شود. این صومعه امروزه تبدیل به موزه شده است. این اثر جزء میراث جهانی نیز به شمار می رود. این صومعه در قرن سیزدهم میلادی توسط سیستریسیها ساخته شده است. حجره های موجود در صومعه بعدها و در قرن شانزدهم میلادی به آن اضافه شده اند. با تور یونان به آتن سفر کنید و از دیدنی های یونان و مهمترین جاهای دیدنی اروپا بازدید کنید.

صومعه دفنی آتن از دیدنی های یونان

monastery-clipart-christian_012000637_tnb-qprطرح صومعه دافنی که به صورت سقف گنبدی شکل متقاطع است، طرحی متداول در اواسط دوران امپراطوری بیزانس محسوب می شده است. دیوارهای صومعه، بسیار مستحکم بوده که نشان می دهد که احتمالاً به دلایل دفاعی بدین شکل ساخته شده بودند چراکه این بنا در منطقه ای آسیب پذیر در خارج شهر قرار داشته است. این مجموعه یکی از بی نظیرترین مجموعه ها در جنوب یونان و از مهمترین دیدنی های آتن محسوب می شود.

صومعه دفنی آتن از دیدنی های یونان

firefox_screenshot_2015-03-28t10-27-49-940z-qprیکی از ویژگی های درخشان این صومعه که از جاهای دیدنی یونان است، وجود کاشی کاری های بسیار زیبا و الهام بخش آن است که فضای داخلی صومعه را آراسته اند. بر روی این کاشی ها، نقش هایی مربوط به کتاب مقدس ، پیامبران و قدیسین بر روی پس زمینه نهفته طلایی آنها نقش بسته است. بر روی گنبد صومعه که در مرکز آن دیده می شود، طرح پنتوکراتور مسیح نقش بسته است. بیشتر کاشی های سالم در حاشیه جنوبی ورودی صحن اصلی دیده می شوند. کاشی کاری هایی با طرح مریم باکره در قسمت محراب شرقی صومعه به چشم می خورد.

صومعه دفنی آتن از دیدنی های یونان

abbey_013467_tnb-qprبهترین زمان برای بازدید از این صومعه، از ماه جولای تا سپتامبر می باشد. چراکه در این زمان، جشنواره دافنی در غرفه گردشگری مجاور صومعه برگزار می شود. این جشنواره شامل بخش های مختلفی از جمله رقص و موسیقی می باشد. همچنین غذاهای سنتی و مخصوص کشور یونان نیز به بازدیدکنندگان ارائه می شود. این صومعه در زبان محلی به نام مونی دافنی - MoniDafni - شناخته می شود. با تور اروپا سفر کنید و از دیدنی های اروپا دیدن کنید.

صومعه دفنی آتن از دیدنی های یونان